user icon

Kvyat: "Ik zal me dit seizoen nog lang herinneren"

  • Gepubliceerd op 12 dec 2016 15:44
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

Scuderia Toro Rosso-coureur Daniil Kvyat heeft een veelbewogen jaar achter de rug. De Rus begon het seizoen bij Red Bull Racing, maar na de Russische Grand Prix werd hij teruggezet naar Toro Rosso. Dat hakte er zwaar in bij hem. Kvyat ging maandenlang door een diep dal. Na de zomerstop krabbelde hij beetje bij beetje op, maar het kostte hem moeite.

Kvyat vertelt aan Autosport: "Ik zal me dit seizoen nog heel lang herinneren, zelfs als ik dat niet wil. Het was een seizoen van overleven en dat is geen fijn gevoel voor een coureur. Het jaar voelde ook eindeloos lang te duren. Ik hou van mijn sport, dus dat er geen einde aan het seizoen leek te komen zegt genoeg. Dat betekent dat het een heel zwaar jaar is geweest."

"Ik heb veel over mezelf geleerd en ik heb goede mensen om me heen gehad. We hebben nieuwe engineers aangetrokken die me heel erg steunden. Tijd heelt alle wonden, maar ik moest even door die periode heen dat ik te veel wilde doen en het ongelijk van de bazen van Red Bull wilde bewijzen. Ik moest mezelf tot kalmte manen, want ik was boos op alles en iedereen."

"Ik voelde me op dat moment heel alleen, terwijl er juist heel veel mensen waren die achter me stonden. Daar ben ik zeer dankbaar voor. Het is prettig dat ik een helder beeld heb kunnen vormen van wie aan welke kant staat. Ik ga volgend jaar blijven vechten. Ik krijg een nieuwe mogelijkheid en je moet dankbaar zijn voor elke dag dat je leeft."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Max Verstappen zegt "thank you" !

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 15:51
    • Stitch

      Posts: 5.311

      wij toch ook ;-)

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 16:24
  • wibi

    Posts: 4.506

    Wij ook... 5 mei 2016 was een heuglijke dag !

    • + 1
    • 12 dec 2016 - 15:51
    • Rimmer

      Posts: 8.439

      Zeker. Die bevrijding blijft toch iets moois, ook 71 jaar later nog.
      Zelf vond ik 15 mei ook een mooie dag, ook een soort van bevrijdingsdag.

      • + 2
      • 12 dec 2016 - 16:05
    • wibi

      Posts: 4.506

      Exact Rimmer.. de 15e was ook mooi, maar de aanstelling van RBR op 5 mei zou dat toeval geweest zijn of hebben ze er over nagedacht ?

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 16:07
  • Kan met voorstellen ,lijkt me geen pretje wat zo,n jongen allemaal heeft meegemaakt.... Sainz als teammaat,,, de Horror....

    • + 2
    • 12 dec 2016 - 15:57
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Inderdaad, kun je nagaan. Zelfs in de winter moet hij met die knul allerlei zogenaamde leuke activiteiten ondernemen en filmpjes opnemen.

      En ondertussen maar aanhoren dat hij dankbaar moet zijn dat hij met zo'n complete en zeldzaam goede coureur in het team mag zitten. Oftewel dat zijn demotie eigenlijk een promotie is geweest.

      • + 2
      • 12 dec 2016 - 16:16
  • Als Kvyat volgend jaar in het spoor kan blijven van Sainz dan doet hij het goed denk ik. Zijn 17 races voor Toro Rosso afgelopen jaar waren meestal troosteloos, pech of geen pech.

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 16:00
    • Vroem!

      Posts: 291

      Idd. Wordt niet alleen voor Kvyat 'erop of eronder', ook voor Carlos!

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 16:25
    • TDZ

      Posts: 1.296

      Komt ook door de stress puisten Kvyat. Daar rij je geen snelle ronden mee :)

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 21:24
  • Geen woorden maar daden. Gas op die lolly Daniil, laat die Spanjool eens zweten volgend jaar ;)

    • + 3
    • 12 dec 2016 - 16:01
    • Rimmer

      Posts: 8.439

      Hij kan ook wat anders met die lolly doen, dikke kans dat die Spanjaard dan nog veel meer zweet.

      • + 1
      • 12 dec 2016 - 17:43
    • Lol..+ @rimmer

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 18:07
    • Schwantz , lolly, maakt niet uit.. laat Carlos er gebukt onder gaan! ;-)

      • + 1
      • 12 dec 2016 - 18:10
  • Volgend jaar begint iedereen met een schone lei.
    Afgelopen jaar moest hij zich aan de auto van Sainz aanpassen, omdat Sainz Max zijn wagen wilde.
    Volgend seizoen krijgt Daniil een compleet nieuwe en andere wagen die hij helemaal naar zijn wensen kan afstellen.
    Ik hoop dat het een mooi seizoen voor hem gaat worden en dat hij Sainz achter zich kan laten in de races. Gun hem dat wel na het afgelopen rot seizoen.

    • + 4
    • 12 dec 2016 - 16:24
    • PitBox

      Posts: 380

      Of rijdt Sainz dan voor MB? Eigenlijk hoop ik daarop. Laten we hopen dat Sainz dan niet tegen Max kan zeggen: 'wie het laatst lacht lacht het best"

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 18:35
  • Hij laat in ieder geval leukere acties zien dan Sainz, dat daardoor soms de prestaties wat uitblijven is vervelend voor Toro Rosso maar wel leuker voor mij als kijker. Liever een net niet actie dan braaf de rondjes rijden.
    Ik vind het wel goed dat Kvyat zich nog mag revancheren van afgelopen seizoen. Gasly vond ik, van hetgeen wat ik gezien heb, niet altijd overtuigen.

    • + 3
    • 12 dec 2016 - 16:36
  • Niemand vergeet dit snel praten ze over 30 jaar nog over

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 17:25
    • Ik kan me nog herinneren dat ik met m'n Cross fiets frontaal tegen een lantaarnpaal knalde, is nu 35 jaar geleden.... litteken nog tegen voorhoofd ;-):'(

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 18:15
  • mordor

    Posts: 1.181

    Kvyat, de ongelukkige..

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 17:28
    • Wastegate

      Posts: 390

      De ongelukkige!?! Het is dat er veel gaat gebeuren met de regels.
      Het was vreselijk bruut de swap dit jaar. Hij heeft het overigens niet laten zien wat hij waard is. Het is wel F1. Je moet wel kunnen schakelen emotineel.

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 20:34
  • "Why does this always happen to me?" Had echt medelijden met hem. Maar goed ik zal net als de rest van de ploeg hier dit jaar zeker niet vergeten lol. Barcelonaaaaaaaaa!!

    • + 1
    • 12 dec 2016 - 19:30
  • tuftuf

    Posts: 244

    Dit is wel een van de eerlijkste en beste commentaren van kvyat die ik tot nu toe heb gezien.
    Gelukkig legt hij niet langer de schuld bij alles en iedereen maar hij heeft duidelijk de focus naar zichzelf gelegd en dat is goed, Daniil stijgt voor mij een paar puntjes in aanzien.
    Ik hoop serieus dat hij het Sainz komend seizoen heel moeilijk kan maken en gun hem dat ook.
    Ik zal hem zeker goed in de gaten houden volgend seizoen.

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 19:38
  • gabini

    Posts: 803

    Gezien de laatste 2 seizoenstarts van STR, kan het best zo zijn dat zij sneller zijn dan RBR.

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 19:49
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Moet je Vettel maar niet zo hard nemen op Sochi........

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 21:21

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 93
  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (27)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park