user icon
user icon

Naam motorleverancier Toro Rosso onduidelijk

  • Gepubliceerd op 09 dec 2016 14:56
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

De internationale autosportbond FIA publiceerde deze week een voorlopige startlijst voor het Formule 1-seizoen 2017. Daar was naast de startnummers voor debutanten Stoffel Vandoorne (2) en Lance Stroll (18) nog iets interessants uit op te maken.

Bij het team van Scuderia Toro Rosso stond onder het kopje Name of Engine namelijk 'TBC', oftewel To Be Confirmed of nog te bevestigen. Het opleidingsteam van Red Bull heeft eerder dit jaar echter al een contract met Renault afgesloten voor de afname van motoren voor het komende seizoen.

Mogelijk werkt men bij Toro Rosso aan een soortgelijke constructie als grote broer Red Bull Racing, waar de Renault-motoren de naam van sponsor TAG Heuer dragen. Een andere optie is dat Renault de naam van een dochteronderneming op de krachtbronnen wil plakken.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.347

    Zal wel 'Renault' worden en 'Tag-Heuer' exclusief voor RBR...

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 14:59
    • Zoef

      Posts: 55

      'Dacia' zal wel niet sexy genoeg klinken........

      • + 1
      • 9 dec 2016 - 15:01
    • Als die motor van plastic is kan dat best. (no hard feelings tegenover Dacia rijders).

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 15:07
    • Of lada?

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 15:43
    • CTRA

      Posts: 3.507

      Casio

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 18:28
    • Totalia

      Posts: 887

      INFINITI ZAL HET WORDEN

      • + 0
      • 10 dec 2016 - 09:38
  • Stitch

    Posts: 4.889

    Of ze vallen dadelijk weer tussen wal en schip...

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 14:59
  • 1: Tag Heuer omdat het een Red Bull deal betreft
    2: Renault omdat het een Renault motor betreft

    3: SEAT badge omdat Carlos Sainz er mee gaat rijden?? Maar nu zonder dollen, 3 namen voor 1 motor zou toch raar zijn? Ik denk dat ze kijken tussen optie 1 en 2.

    Disclaimer: Ja ik weet dat SEAT en Renault niks met elkaar te maken hebben ;)

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 15:02
  • TBC Dat klinkt niet best ;)

    • + 2
    • 9 dec 2016 - 15:03
  • azzey

    Posts: 198

    Renault is meerderheidsaandeelhouder van Lada. Met een Rus in het team zou het een mogelijkheid kunnen zijn om het merk "Lada" weer onder de aandacht te brengen (ookal zou dat in Europa ten koste kunnen gaan van Dacia)

    Ander mogelijkheid is dat ze ook "hun horlogemerk" op de motoren gaan plakken (Casio), mits de Japanners daar iets extra's voor willen betalen.

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 15:03
    • ahhh ja! Weet je nog vroeger in de formule 1 die Lada-V12 ...dat geluid man heerlijk! De Matra-V12 screamer was er niks bij ;)

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 15:12
    • Euh, @DARLOS SAINZ, zit je de nieuwkomers een beetje dissen? Ik vind nergens iets over een Lada V12 in de formule 1, haha! Je hebt me wel op een mooie YouTube-trip gestuurd (wow, die Matra...).

      • + 2
      • 9 dec 2016 - 15:28
  • ralph2102

    Posts: 691

    Misschien is Renault wel een beetje huiverig voor het idee om met hun eigen motor te worden verslagen onder hun naam, en willen ze liever een soort Tag Heuer voor Toro Rosso.

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 15:19
  • Ik voorspel dat het Nissan motoren gaan worden.

    • + 1
    • 9 dec 2016 - 15:26
    • Even een toelichting: Nissan is een merk van Renault en Nissan wil haar merk en doelgroep fors gaan verjongen. Meer de kant op van de stoere scheurijzers zoals men vroeger had en ook zoals Subaru had. Een F1 team met hun motor helpt hun hierbij en stel je voor dat er een leuke STR editie komt van een Nissan scheurijzer!? Kortom win-win!

      • + 1
      • 9 dec 2016 - 15:33
    • wibi

      Posts: 4.347

      The strategic partnership between Renault and Nissan is not a merger or an acquisition. (bron: wiki)... kortom...ze hebben niets over de ander te vertellen. Als er "Nissan" genoemd wordt is dat puur toeval...(en dat kan natuurlijk).

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 15:39
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @ROGIER

      Nissan Nismo?

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 17:06
    • @Wibi: Renault is niet 100% eigenaar van Nissan, dat klopt. Maar ze hebben wel een meerderheids belang. In sommige landen worden Renault modellen uitgebracht als Nissan en vice versa. De Jappaners houden echter niet zo van gezichtsverlies en daarom is het officieel zo dat Nissan een gescheiden en zelfstandig opererend Japans bedrijf is, maar ondertussen dus niet echt... denk maar aan de Infinity deal op de RBR de afgelopen jaren.

      @Kobus: de Nissan Nismo STR editie? Why not ;-)

      • + 1
      • 9 dec 2016 - 17:25
    • Kenju

      Posts: 2.629

      @Rogier: Je verhaal over gezichtsverlies is onzin. Het is ook niet voor niets zo dat Ghosn de CEO is van beiden merken en bij Nissan dus ook het beleid voert. Dit betekent dus dat er voor Nissan apart beleid gevoerd wordt en dat het merk dus bestaat naast Renault en niet als merk van Renault. Verder klopt je verhaal over het verjongen van het publiek ook niet en ben je duidelijk onbekend met het modellengamma van Nissan door de jaren heen.

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 05:51
  • Is Lada nog van Renault? Lijkt me wel grappig als die zelfbenoemde 'topcoureur' uit Spanje moet toegeven dat hij met een Lada rijdt...

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 15:44
    • wibi

      Posts: 4.347

      In principe niet: 'Verder heeft Renault S.A. een belang van 37,25% in het Russische AvtoVAZ (moederbedrijf van Lada)."

      • + 1
      • 9 dec 2016 - 15:49
    • wibi

      Posts: 4.347

      Nee. Renault heeft minderheidsbelang...reactie blijft hangen...

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 15:52
    • wibi

      Posts: 4.347

      Mijn eerste reactie staat er..

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 16:15
  • gerko_1994

    Posts: 8

    Dat wordt trappen volgend jaar...

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 16:21
  • DBGates

    Posts: 2.340

    Breaking news Carlos Sainz rijd volgend jaar voor Mercedes GP en als betaling is er een moterdeal beklonken met Mercedes

    ssssst dit is niet waar hoor

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 16:59
  • Nick_20vt

    Posts: 24

    Houd je alleen nog infinity over 👊🏻

    • + 0
    • 10 dec 2016 - 00:09
  • vitesse

    Posts: 1.524

    AvtoVAZ (moederbedrijf van Lada),klinkt gewoon lekker AvtoVAZ (moederbedrijf van Lada).

    • + 0
    • 10 dec 2016 - 00:54
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Wat is de nieuwswaarde van? Het is linksom rechtsom een Renaultblok, welke naam er ook op komt te staan. En denkend aan Renault, zou het geen Alpine kunnen zijn?

    • + 0
    • 10 dec 2016 - 08:46

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar