user icon

Naam motorleverancier Toro Rosso onduidelijk

  • Gepubliceerd op 09 dec 2016 14:56
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

De internationale autosportbond FIA publiceerde deze week een voorlopige startlijst voor het Formule 1-seizoen 2017. Daar was naast de startnummers voor debutanten Stoffel Vandoorne (2) en Lance Stroll (18) nog iets interessants uit op te maken.

Bij het team van Scuderia Toro Rosso stond onder het kopje Name of Engine namelijk 'TBC', oftewel To Be Confirmed of nog te bevestigen. Het opleidingsteam van Red Bull heeft eerder dit jaar echter al een contract met Renault afgesloten voor de afname van motoren voor het komende seizoen.

Mogelijk werkt men bij Toro Rosso aan een soortgelijke constructie als grote broer Red Bull Racing, waar de Renault-motoren de naam van sponsor TAG Heuer dragen. Een andere optie is dat Renault de naam van een dochteronderneming op de krachtbronnen wil plakken.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.506

    Zal wel 'Renault' worden en 'Tag-Heuer' exclusief voor RBR...

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 14:59
    • Zoef

      Posts: 55

      'Dacia' zal wel niet sexy genoeg klinken........

      • + 1
      • 9 dec 2016 - 15:01
    • Als die motor van plastic is kan dat best. (no hard feelings tegenover Dacia rijders).

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 15:07
    • Of lada?

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 15:43
    • CTRA

      Posts: 3.594

      Casio

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 18:28
    • Totalia

      Posts: 907

      INFINITI ZAL HET WORDEN

      • + 0
      • 10 dec 2016 - 09:38
  • Stitch

    Posts: 5.310

    Of ze vallen dadelijk weer tussen wal en schip...

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 14:59
  • 1: Tag Heuer omdat het een Red Bull deal betreft
    2: Renault omdat het een Renault motor betreft

    3: SEAT badge omdat Carlos Sainz er mee gaat rijden?? Maar nu zonder dollen, 3 namen voor 1 motor zou toch raar zijn? Ik denk dat ze kijken tussen optie 1 en 2.

    Disclaimer: Ja ik weet dat SEAT en Renault niks met elkaar te maken hebben ;)

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 15:02
  • TBC Dat klinkt niet best ;)

    • + 2
    • 9 dec 2016 - 15:03
  • azzey

    Posts: 258

    Renault is meerderheidsaandeelhouder van Lada. Met een Rus in het team zou het een mogelijkheid kunnen zijn om het merk "Lada" weer onder de aandacht te brengen (ookal zou dat in Europa ten koste kunnen gaan van Dacia)

    Ander mogelijkheid is dat ze ook "hun horlogemerk" op de motoren gaan plakken (Casio), mits de Japanners daar iets extra's voor willen betalen.

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 15:03
    • ahhh ja! Weet je nog vroeger in de formule 1 die Lada-V12 ...dat geluid man heerlijk! De Matra-V12 screamer was er niks bij ;)

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 15:12
    • Euh, @DARLOS SAINZ, zit je de nieuwkomers een beetje dissen? Ik vind nergens iets over een Lada V12 in de formule 1, haha! Je hebt me wel op een mooie YouTube-trip gestuurd (wow, die Matra...).

      • + 2
      • 9 dec 2016 - 15:28
  • ralph2102

    Posts: 757

    Misschien is Renault wel een beetje huiverig voor het idee om met hun eigen motor te worden verslagen onder hun naam, en willen ze liever een soort Tag Heuer voor Toro Rosso.

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 15:19
  • Ik voorspel dat het Nissan motoren gaan worden.

    • + 1
    • 9 dec 2016 - 15:26
    • Even een toelichting: Nissan is een merk van Renault en Nissan wil haar merk en doelgroep fors gaan verjongen. Meer de kant op van de stoere scheurijzers zoals men vroeger had en ook zoals Subaru had. Een F1 team met hun motor helpt hun hierbij en stel je voor dat er een leuke STR editie komt van een Nissan scheurijzer!? Kortom win-win!

      • + 1
      • 9 dec 2016 - 15:33
    • wibi

      Posts: 4.506

      The strategic partnership between Renault and Nissan is not a merger or an acquisition. (bron: wiki)... kortom...ze hebben niets over de ander te vertellen. Als er "Nissan" genoemd wordt is dat puur toeval...(en dat kan natuurlijk).

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 15:39
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @ROGIER

      Nissan Nismo?

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 17:06
    • @Wibi: Renault is niet 100% eigenaar van Nissan, dat klopt. Maar ze hebben wel een meerderheids belang. In sommige landen worden Renault modellen uitgebracht als Nissan en vice versa. De Jappaners houden echter niet zo van gezichtsverlies en daarom is het officieel zo dat Nissan een gescheiden en zelfstandig opererend Japans bedrijf is, maar ondertussen dus niet echt... denk maar aan de Infinity deal op de RBR de afgelopen jaren.

      @Kobus: de Nissan Nismo STR editie? Why not ;-)

      • + 1
      • 9 dec 2016 - 17:25
    • Kenju

      Posts: 2.629

      @Rogier: Je verhaal over gezichtsverlies is onzin. Het is ook niet voor niets zo dat Ghosn de CEO is van beiden merken en bij Nissan dus ook het beleid voert. Dit betekent dus dat er voor Nissan apart beleid gevoerd wordt en dat het merk dus bestaat naast Renault en niet als merk van Renault. Verder klopt je verhaal over het verjongen van het publiek ook niet en ben je duidelijk onbekend met het modellengamma van Nissan door de jaren heen.

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 05:51
  • Is Lada nog van Renault? Lijkt me wel grappig als die zelfbenoemde 'topcoureur' uit Spanje moet toegeven dat hij met een Lada rijdt...

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 15:44
    • wibi

      Posts: 4.506

      In principe niet: 'Verder heeft Renault S.A. een belang van 37,25% in het Russische AvtoVAZ (moederbedrijf van Lada)."

      • + 1
      • 9 dec 2016 - 15:49
    • wibi

      Posts: 4.506

      Nee. Renault heeft minderheidsbelang...reactie blijft hangen...

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 15:52
    • wibi

      Posts: 4.506

      Mijn eerste reactie staat er..

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 16:15
  • gerko_1994

    Posts: 8

    Dat wordt trappen volgend jaar...

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 16:21
  • DBGates

    Posts: 2.491

    Breaking news Carlos Sainz rijd volgend jaar voor Mercedes GP en als betaling is er een moterdeal beklonken met Mercedes

    ssssst dit is niet waar hoor

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 16:59
  • Nick_20vt

    Posts: 24

    Houd je alleen nog infinity over ??

    • + 0
    • 10 dec 2016 - 00:09
  • vitesse

    Posts: 1.524

    AvtoVAZ (moederbedrijf van Lada),klinkt gewoon lekker AvtoVAZ (moederbedrijf van Lada).

    • + 0
    • 10 dec 2016 - 00:54
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Wat is de nieuwswaarde van? Het is linksom rechtsom een Renaultblok, welke naam er ook op komt te staan. En denkend aan Renault, zou het geen Alpine kunnen zijn?

    • + 0
    • 10 dec 2016 - 08:46

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar