user icon
user icon

Sebastian Vettel: "Mijn toekomst ligt bij Ferrari"

  • Gepubliceerd op 05 dec 2016 10:15
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Sebastian Vettel is geen kandidaat voor het vacante stoeltje bij Mercedes voor 2017. De Duitser is in het bezit van een doorlopend contract bij het team van Ferrari en hij is van plan om dat uit te dienen. De viervoudig wereldkampioen komt niet in de verleiding om de Scuderia te verlaten nu de plek van Nico Rosberg bij Mercedes vrij is gekomen.

Vettel vertelde bij de Finali Mondiali in Daytona: "Het is geen geheim dat ik een contract heb bij Ferrari voor volgend jaar, dus het lijkt me duidelijk dat mijn toekomst daar ligt. Ik weet niet wat Mercedes van plan is, maar voor mij geldt dat ik bij Ferrari al druk bezig ben met volgend jaar. Er gaat veel veranderen en we zijn optimistisch gestemd over onze kansen."

Ferrari en Vettel hebben een tegenvallend seizoen achter de rug. In 2015 won de Duitser nog drie races in zijn eerste jaar in dienst bij de Scuderia en het doel was om die lijn in 2016 door te trekken. Dit jaar zegevierde Vettel geen enkele keer, terwijl Ferrari bij de constructeurs voorbij werd gestreefd door Red Bull Racing.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 979

    Mercedes zal zich goed moeten informeren hoe het zit met de clausules van bepaalde coureurs, waar ze belangstelling voor hebben, daar kan mercedes gebruikt van maken/tevens de coureur zelf natuurlijk om weg te komen.

    • + 0
    • 5 dec 2016 - 10:33
    • In geval van Vettel zou ik deze niet naast Lewis zetten.
      Dat gaat imo destructief ipv constructief werken.

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 11:11
    • @Maximaal Verstappen, ik ben bang dat er maar weinig opties zijn wanneer er naast Lewis constructief moet worden gewerkt.
      Zo'n type Bottas lukt wel, maar dat is vermoedelijk ook de enige.
      Alle ècht goede coureurs zal destructief werken.

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 11:24
    • Alleen verwacht ik niet dat ze Bottas laten gaan. Dan wordt het probleem namelijk gewoon doorgeschoven naar Williams en zitten ze daar met een rookie en een leeg (door toppers) niet zo'n geliefd stoeltje.

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 14:08
  • droplul

    Posts: 40

    Met het salaris wat ie daar krijgt zou ik ook niet snel m'n baan opzeggen.....

    • + 0
    • 5 dec 2016 - 10:51
  • Roy

    Posts: 2.172

    Even voorop gesteld :

    Ik ben niet op de hoogte van de motorendeal van STR. Krijgen die Renault aankomend seizoen? Of zou Sainz een schakel kunnen zijn in de motorendeal? Dat STR met Mercedes rond gaat rijden? Sainz die toch dit seizoen wel vaak liet blijken niet heee-le-maal happy te zijn bij RB en na 2017 bij een top team wil rijden en anders RB verlaat.

    • + 0
    • 5 dec 2016 - 10:51
    • droplul

      Posts: 40

      STR zal komend seizoen met Renault motoren gaan rijden.

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 10:53
    • Sainz naar Mercedes? Laat me niet lachen!

      • + 2
      • 5 dec 2016 - 10:54
    • The dre

      Posts: 2.184

      Str gaat met renault motoren scheuren, je theorie gaat dus niet op.

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 10:54
    • manuel

      Posts: 2.936

      STR rijd komende seizoen met de Renault motor. En Red Bull laat hem niet naar Mercedes gaan komend jaar.

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 10:56
    • Roy

      Posts: 2.172

      Okay okay , dat was me dus niet helemaal duidelijk of die deal nu rond was. Dat het met RBR verlengt was , wist ik.

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 10:57
    • STR heeft een deal met Renault.

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 11:03
    • Als Sainz naar Mercedes gaat dan gaat Max aan de drank denk ik :)

      • + 1
      • 5 dec 2016 - 11:15
  • Komt niet helemaal overtuigend over of hij echt bij Ferrari gaat blijven in zijn commentaar.

    • + 0
    • 5 dec 2016 - 11:08
    • NicoS

      Posts: 11.522

      Nou ik weet niet wat voor jou niet duidelijk is, maar er staat toch echt dat zijn toekomst bij Ferrari ligt.....

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 12:09
    • Eerder zulke dingen gehoord van coureurs. Alonso is het beste voorbeeld.

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 16:03
  • Seb zal bij zijn 4 WK titels houden zou hij niet meer verkassen vrees ik. Ferrari is nog ver van de top en zullen nog een paar jaartjes in de subtop hobbelen gezien de huidige organisatie en het management in Maranello.

    • + 0
    • 5 dec 2016 - 11:18
    • LimboF1

      Posts: 4.406

      Ik denk ook dat het bij 4 stuks blijft voor Vettel, tenzij ze iets uit de hoge hoed toveren voor komend jaar. Ergens zou het mij niet verwonderen als dadelijk toch de melding komt dat Vettel bij Mercedes heeft getekend.

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 12:25
  • We zijn al 10 jaar "optimistisch gestemd" ... de woorden mogen stilaan eens daden worden.

    • + 0
    • 5 dec 2016 - 12:14
    • TDZ

      Posts: 1.296

      Nou. tijdens sommige races liet Babyvet zicht behoorlijk "optimistisch" uit. En zoals Ferrari het momenteel doet vrees ik dat Babyvet niks wijzer wordt.

      • + 0
      • 5 dec 2016 - 19:08
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Denk niet dat MB sponsoren een baby in een MB willen hebben die zich niet kan inhouden. Als MB slim is weken zij Alonso los bij Mclaren

    • + 0
    • 5 dec 2016 - 15:33
  • Mooi zo!

    • + 0
    • 5 dec 2016 - 16:58
  • JV

    Posts: 1.853

    @ ben dover
    Button wilde toch afsluiten bij Williams.

    • + 0
    • 5 dec 2016 - 18:17

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 111
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar