Peter Sauber ontkent geruchten over Mexicaanse verkoop niet

Peter Sauber weigerde gisteren te ontkennen dat zijn Formule 1-team weleens verkocht kan gaan worden aan een groot investeringsbedrijf uit Mexico. Sauber werkt hard om het bedget voor 2011 rond te krijgen en reed de meeste races van dit jaar zonder sponsoren rond.

Er gaan sterke geruchten dat Carlos Slim met zijn bedrijf Telmex de renstal van Peter Sauber wil overkopen. Telmex is al een grote sponor van GP2-coureur Sergio Perez die daardoor meteen in verband wordt gebracht met een racestoeltje bij het team.

Peter Sauber vertelde over een mogelijke overname door Carlos Slim: "Het team is aantrekkelijk en heeft veel potentieel, omdat we zeer goede infrastructuur en ander materiaal hebben. Dat is zeker te vergelijken met dat van de topteams. Het feit dat we niet met deze topteams kunnen strijden op het circuit heeft te maken met onze financiële situatie. Maar de condities voor een succesvol team zijn al aanwezig."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Elders las ik dat Sauber het team niet gaat verkopen, alleen wat aandelen. Tis een verschil;)

    • + 0
    • 4 sep 2010 - 10:37
    • smvs

      Posts: 408

      Nou ja als je maar genoeg aandelen verkoopt raak je op een gegeven moment effectief gezien de zeggenschap kwijt.

      • + 0
      • 4 sep 2010 - 11:06
  • Smitju

    Posts: 442

    Ah leuk, via de F1 drugs smokkelen dat is ook een manier. Heel erg origineel. (Ja ik weet dat het nergens op slaat, maar ik kon het niet laten.)

    • + 0
    • 4 sep 2010 - 11:29
  • Dit lijkt dus de nieuwe trend binnen de F1, Telecom bedrijven die teams overnemen. Snap alleen niet wat een bedrijf als Telmex, of eigenlijk America Movil want die hebben Telmex onlangs gekocht, in de international te zoeken hebben. Onderneming heeft richt zich puur op de Zuid Amerikaanse, en een beetje de US, markt dus wat heb je eraan als een auto met jouw logo\'s in Duitsland of een ander land rond rijdt? Klanten heb je daar niet....

    Of zijn ze bezig met Bernie om races naar Zuid Amerika te verplaatsen??

    • + 0
    • 4 sep 2010 - 12:25
    • America Movil en Telmex zijn allemaal van de Slim famillie. Die beheersen samen de Zuid Amerikaanse telecom markt. Daarom willen ze een Zuid Amerikaanse coureur of liever nog een Mexicaanse.

      F1 is toch groot in een hoop landen daar en dan is het leuk als de mensen juichen om een \"eigen\" coureur.

      • + 0
      • 4 sep 2010 - 13:15
    • In tegenstelling tot de USA, zijn er in Zuid-Amerika erg veel F1Followers;). Zoals altijd gaat het om \"exposure\" en via een tv-medium zoals Bernie\'s F1, sluit dat wel degelijk aan op TelMex zijn marketing strategie. Daarnaast willen ze heel graag het effect met Perez bereiken, wat met Alonso ook gebeurde in Spanje. Zijn populariteit had effect op het gehele land (wat commercieel dus erg veel kan brengen;)).

      • + 0
      • 4 sep 2010 - 13:38
    • @patrickl Het is inderdaad leuk dat ze juichen voor hun eigen coureur maar de familie Slim gaat daar echt geen miljoenen voor neertellen. Ze zijn zo rijk geworden door een monopolie te hebben op de vaste telefoon verbindingen en hun fees zijn een van de de hoogste ter wereld. Die tarieven verlagen maakt ze meer vrienden dan een F1 team kopen maar ja het ego wil ook wat, niet dan....

      • + 0
      • 4 sep 2010 - 18:21
  • rchorus

    Posts: 880

    Perez VS Kobayashi zou me ook een leuk gevecht lijken. Zolang Sauber zelf bij de sport betrokken blijft, kan dit best een goede ontwikkeling zijn.

    • + 0
    • 4 sep 2010 - 14:36

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Cadillac F1
  • Punten 1.450
  • Podiums 35
  • Grand Prix 214
  • Land Mexico
  • Geb. datum 26 jan 1990 (36)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar