user icon
user icon

Terugkeer van Franse GP in de maak voor 2018

  • Gepubliceerd op 02 dec 2016 08:37
  • comments 34
  • Door: Rob Veenstra

Frankrijk is bezig om een verrassende comeback op de Formule 1-kalender te bewerkstelligen. Het land ontbreekt al tien jaar op het schema, maar in 2018 zal de Franse Grand Prix weer gehouden worden. Dat melden Franse media als L'Equipe, RMC, Europe en Auto Hebdo.

De Automobile Club de France heeft voor maandag een persconferentie in Parijs belegd om het nieuws officieel aan te kondigen. De Grand Prix van Frankrijk zal vanaf 2018 ergens in augustus of september plaatsvinden op het circuit van Paul Ricard.

Het gaat om een nieuw vijfjarig contract voor de Franse Grand Prix. Oud-coureur Alain Prost en Eric Boullier, racing director bij McLaren, zouden betrokken zijn geweest bij de onderhandelingen, terwijl Paul Ricard eigendom is van niemand minder dan Bernie Ecclestone.

De vooralsnog laatste Grand Prix van Frankrijk dateert uit 2008, toen nog op het circuit van Magny-Cours.

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Nice!

    • + 1
    • 2 dec 2016 - 08:49
  • Aiii

    Posts: 718

    "De Grand Prix van Frankrijk zal vanaf 2108 ergens in augustus of september plaatsvinden op het circuit van Paul Ricard."

    Oh wat jammer, dan heb ik al plannen.

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 08:52
    • Waarom dan geen Magny-Cours? Dat is toch een leuker circuit dan Paul Ricard.

      • + 2
      • 2 dec 2016 - 08:55
    • Op Magny-Cours heb je geen sprinklers......

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 08:58
    • StevenQ

      Posts: 6.551

      ik vind Paul Ricard een mooier circuit en bovendien ligt Magny Cours echt "in the middle of nowhere"

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 09:03
    • Aiii

      Posts: 718

      Magny-Cours was steevast een van de saaiste races op de kalender, wat mij betreft komt daar nooit meer een GP.

      Paul Richard is niet veel beter, helaas, maar inderdaad wel een prima circuit voor Bernie's sprinkler idee.

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 09:09
    • Het originele circuit van Paul Ricard met het 2 kilometer lange rechte stuk vond ik altijd mooi...dat waren iconische beelden hoe de F1 auto's van eind jaren 70 van achter gefilmd werden terwijl ze het rechte stuk op draaiden met die brede bandjes. Ze zullen echter wel een lelijke chicane in gaan bouwen (die wordt daar al vaak gebruikt) ben ik bang want na dit rechte stuk volgt er een bijna volgas rechterbocht.

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 09:38
    • Nou de banden worden al breder dus misschien... @darlos cainz

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 12:05
  • vandeB

    Posts: 597

    Hoogstwaarschijnlijk ben ik 2108 op familiebezoek.

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 08:55
    • Toe maar, een heel jaar!

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 11:03
    • Heb jij het eeuwige leven VANDEB?
      Ik denk namelijk dat ik in 2108 niet meer op deze planet ben.

      • + 1
      • 2 dec 2016 - 11:56
  • Fortynine

    Posts: 67

    Een andere bron spreekt van Le Castelet trouwens. 't Zal mij benieuwen.......

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 09:06
    • Robinho85

      Posts: 234

      Le Castellet is hetzelfde als Paul Ricard. Het circuit heet Paul Ricard en ligt in de buurt van het plaatsje Le Castellet

      • + 2
      • 2 dec 2016 - 09:09
    • hahah, ben je serieus Fortynine?

      • + 1
      • 2 dec 2016 - 09:11
    • Ik heb ergens gelezen dat er geen race in Paul Ricard zou komen, maar een Franse GP?

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 09:23
    • Ik las ook ergens op een "vage" site dat het circuit Le Castelet heet. Wist ik veel dat dat gelinkt is aan Paul Ricard. Maar ja hè weer Formule 1 gaan volgen sinds Max erin rijdt.

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 09:26
  • erikworld

    Posts: 918

    Welke Gp gaat er dan afvallen? Singapore dat op 17 september wordt gehouden? En gaan we het Europe seizoen verlengen? Of is Spa het haasje zonder Shell als sponsor.

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 10:28
    • Spa heeft toch een doorlopend contract?

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 11:04
    • Cicero

      Posts: 759

      Hockenheim, Singapore, maleisie. Ruimte zat dus.

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 11:10
    • @ CICERO dan zie ik toch liever hockenheim vertrekken

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 13:24
  • Cypher

    Posts: 2.125

    Paul Ricard is de meest vreselijke baan op deze aardbol. Het circuit is één uitloopstrook, verder saaie lay-out met geringe inhaalmogelijkheden. Magny-Cours is absoluut beter, maar ik geloof dat de infrastructuur daar nogal te wensen over laat.

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 11:14
    • Niiek

      Posts: 675

      Helemaal met je eens Cypher, mocht dit doorgedrukt worden hoeven wij fans hier echt niet blij mee te zijn, oersaai circuit en wat je zegt één grote uitloopstrook. Geen grindbakje te bekennen! Magny-Cours was vaak ook een optocht, dan maar liever géén Franse GP..

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 13:54
  • k.w

    Posts: 635

    Het zijn binnen kort weer verkiezingen in Frankrijk..weet dan ook weer niet of je dit als werkelijk kan aan nemen... het is niet de eerste keer die geruchten de kop op steken in France telkens het verkiezingen zijn.

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 12:01
    • Dit is een initiatief van de regio Provence-Alpe-Cote d'Azur en die draaien op voor de kosten. De staat heeft niks met dit plan te maken en geeft ook geen subsidie aan deze race.

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 14:15
    • k.w

      Posts: 635

      Ze rekenen op miljoenen aan subsidie, dat lijkt me toch een roep op de staatskas.. En er word niet alleen een president gekozen maar ook senators, burgemeesters etc in gemeenten en provincie.
      Wat wel zou kunnen vermits Ricard eigendom is Van Bernie, ze ook veel minder moeten betalen aan ..jawel Bernie zelf dus.. en daarmee het misschien wel halen zonder staats geld. Maar hun roep lijkt anders.

      • + 0
      • 8 dec 2016 - 08:55
  • Enerzijds blij mee, een mooie naam die terug keert op de kalender, bovendien in Europa.

    Anderzijds jammer dat er achter die naam tegenwoordig veruit de meest vreselijke Tilke creatie schuil gaat. Paul Ricard is veranderd van een leuk circuit, naar een grote parkeerplaats. Nergens een normale uitloopstrook, alleen asfalt met die vreselijke blauwe strepen. Nergens groen.. alleen wat treurige bomen, zo'n kilometer naast de baan ... en wat te denken van de toeschouwers, die mogen blij zijn dat ze in de verte nog iets voorbij kunnen zien rijden...

    Paul Ricard terug op de kalender, ... leuk, maar laten ze dan in godsnaam dat circuit wat mooier maken, anders is Magny Cours echt beter...

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 12:38
  • Aan de rechte stukken te zien zijn Mercedes powered teams hier straks erg blij mee! Maar anderzijds, een beetje afwisseling in circuits vind ik ook niet erg.

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 13:24
  • Vond Magny-cours wel leuk! vooral die mooie bochten!

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 13:43

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar