user icon
user icon

Toro Rosso-coureurs beleven slechtste kwalificatie van het jaar

  • Gepubliceerd op 26 nov 2016 17:41
  • comments 14
  • Door: Mathijs Carolus

Het team van Toro Rosso kent tot dusver een zeer moeizaam weekend op het Yas Marina Circuit. In de vrijdagtrainingen kreeg Daniil Kvyat twee keer te maken met een lekke band en daardoor miste zowel hij als teamgenoot Carlos Sainz de volledige tweede training. Het team werkte in de nacht hard om de problemen op te lossen, maar ook in de derde training kon er nauwelijks gereden worden. De gemiste baantijd had zijn weerslag op de kwalificatie: Toro Rosso beleefde haar slechtste kwalificatie van het jaar. Daniil Kvyat hield de schade met plek zeventien nog enigzins beperkt. Carlos Sainz kwam niet verder dan een 21e plaats.

Daniil Kvyat zal blij zijn dat het seizoen er na morgen op zit. De Rus kende veel pech sinds zijn overstap van grote broer Red Bull Racing naar Toro Rosso en ook in Abu Dhabi verloopt het tot dusver niet naar wens: "Na alle problemen die we gehad hebben is dit echt het maximale wat we konden. As ik naar mezelf kijk heb ik er het maximale uitgehaald. We reden nauwelijks in de trainingen en dan wordt de kwalificatie lastig. Ik ben blij dat de problemen nu opgelost zijn en hopelijk kunnen we morgen wat verder naar voren. We gaan zonder goede voorbereiding de race in, we zullen zien waar het schip strandt."

In de andere STR11 verging het Carlos Sainz niet veel beter. De Spanjaard kampte in de trainingen niet met lekke banden, maar miste wel de volledige tweede vrije training: "Om eerlijk te zijn, zijn dit de moeilijkste twee dagen geweest uit mijn tijd in de Formule 1. Dat doet pijn, ik wil het seizoen namelijk goed afsluiten en een probleemloos weekend helpt daarbij. Het team had moeite de problemen met de achterkant van de auto op te lossen. Als team hebben we hard gewerkt en de problemen lijken nu verleden tijd. Onze afstelling is nu niet optimaal, we hebben geen tijd gehad hier aan te werken. Ik ben nog nooit zo laag gestart in de Formule 1, hopelijk kan ik morgen een goede race rijden."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 7.731

    Sainz morgen op de inters naar p3 en dan kunnen we tot maart niks anders doen dan de grootste Spaanse sportheld die ooit geleefd heeft laven en vereren. Zin an!

    • + 2
    • 26 nov 2016 - 17:56
    • CTRA

      Posts: 3.506

      Je bedoelt: zalven en mummificeren ;-)

      • + 5
      • 26 nov 2016 - 18:00
    • @CTRA Nee ophangen aan het plafond van het Almudena Kathedraal. Zeker weten dat het een bedevaartsoord wordt voor "les sainzas" ventiladores. *Sliert de Klos mode uit*

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 18:07
    • Full wets denk. Afgelopen race reed ook iemand met dingen van p16 naar p3

      • + 1
      • 26 nov 2016 - 18:08
    • Race wordt uitgesteld vanwege een zandstorm, vervolgens 20 ronden achter de safetycar en op full wets naar het podium. Wat een race!

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 20:51
    • Cocktale

      Posts: 288

      Zolang het maar niet gaat sjeikregenen...


      Trouwens, ik las ergens dat er een voorstel ligt om na een SC de race stilstaand te hervatten. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat gaan doen, een staande start kan best wel heel ingrijpend zijn voor het verloop van de race.

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 02:57
  • Tja als je bijna het hele weekend in de pitbox staat met problemen, dan is dat niet zo gek natuurlijk. Hopelijk gaat het goed morgen, maar op een SC situatie op het goeie moment zal ik ook niet spugen ;)

    • + 0
    • 26 nov 2016 - 18:02
    • Als Sainz echt zo goed is als hij denkt van zichzelf had hij aan 1 installatie ronde genoeg gehad om te knallen in Q1.

      • + 2
      • 26 nov 2016 - 18:09
  • In 16 races bij Toro Rosso heeft Kvyat maar 4 puntjes binnengesleept. Sainz 10x zoveel in die periode. Zie daar hoeveel mededogen RedBull met deze Rus heeft.

    • + 0
    • 26 nov 2016 - 18:04
    • William

      Posts: 472

      Hoeveel punten heb jij in je leven gescoord? Waar werk je eigenlijk? Welke baan heb je? Ik schat in dat je niet veel anders doet dan vele duizenden nog veel beter kunnen... Je snapt in elk geval niet veel van de F1 gezien je kritiek.

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 21:45
    • Je bent te soft William. Ik som alleen een paar feiten op, als je daar al niet tegen kan dan ben ik bang dat dit forum niet je plaats is. Je zal er althans niet gelukkiger van worden om hier rond te blijven neuzen.

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 22:10
    • Wederom beetje scorebord reactie. Ja Sainz reed Kvyat het snot voor de ogen in het begin. Maar wat een pech heeft hij ook gehad. Laatste races nog niet echt super. Maar qua snelheid doet hij het steeds beter ten opzichte van Sainz. Overstappen van team is nooit makkelijk. Ook niet voor Max. Die werd in het begin ook constant verslagen in de kwalficatie.

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 10:07
  • Schijnt dat door allerhande aanpassingen aan de achterwielophanging,, vanwege het lekkeband probleem,, de downforce verstoord is ....Dus dat wordt morgen (ook) helemaal niks..

    • + 0
    • 26 nov 2016 - 20:18
  • Sainz haters, kom er maar in...

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 03:26

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (26)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar