user icon

Max Verstappen: "Nog wel wat verbeterpunten"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2016 16:54
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen heeft een overwegend goed gevoel overgehouden aan de eerste dag van het Grand Prix-weekend in Abu Dhabi. De jonge Nederlander sloot de vrije trainingen af op P3 en P4. Voor hetzelfde resultaat in de kwalificatie van morgen zou hij zo tekenen.

Verstappen zegt op zijn site: "Het was een positieve dag, maar ik zie nog wel wat verbeterpunten. Onze snelheid in de lange runs was niet slecht en we hebben de balans van de auto redelijk op orde. Om hier morgen na de kwalificatie de tweede startrij te bezetten zal krap worden. Ferrari is sterk hier, al ben ik ervan overtuigd dat wij ze kunnen verslaan."

"De undercut is misschien mogelijk, maar bij Mercedes zijn ze ook niet gek. En als je zoiets probeert kan je zelf ook in het verkeer terecht komen. Voor ons is het vooral belangrijk om een goede kwalificatie te rijden en vooral naar onszelf te kijken. Mercedes maakt een heel sterke indruk en we weten dat ze in de kwalificatie de motor altijd nog een beetje op kunnen schroeven."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Blijft een apart verhaal, dat opschroeven van de motor...

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 17:18
    • dizzy

      Posts: 1.435

      In feite is het gewoon knijpen van de motor tijdens de race.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 17:20
    • Is niet apart, daar hadden ze vroeger zelfs speciale motoren voor @Tieske73

      • + 1
      • 25 nov 2016 - 17:37
    • Loveleyboy

      Posts: 68

      Ze schroeven de motor wat op tijdens de kwalificatie, een paar PK's erbij, echter moet de rijder dit tijdens de race in de gaten houden. Zie de uitvalbeurt van Lewis in Maleisië en de druk die de Red Bulls nu geven. Tips van de pitmuur mogen niet meer. Zie de straf van Rosberg in Silverstone. GO MAX!

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 17:44
    • Wat bedoel je precies loveleyboy?
      De radio beperking is op de schop gegaan
      ..

      • + 4
      • 25 nov 2016 - 17:50
    • Ik denk dat ze dat ook bij Renault kunnen/doen alleen is het lang zoveel als bij mercedes.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 18:04
    • "Opschroeven" van de motor hoeft niet perse een soort van 'turboknopje' te zijn hoor. Er zijtak van manieren om een motor tijdelijk iets meer vermogen te geven. Maar wel vooral tijdelijk! En hoe langer deze motorformule gehandhaafd blijft zal dat knopje steeds minder effect hebben T.o.v. concurrentie.
      Hopelijk vindt Red Bull nog wat verbeterpuntjes voor de race.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 18:59
    • Hoe zit het dan met de regel dat je na de kwalificatie niks meer aan de auto mag veranderen? Of zou het gewoon een setting zijn die de rijder vanachter het stuurwiel zo kan aanpassen.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 21:50
    • `@jhonny, ja zijn motor instellingen (chiptuning zeg maar alleen dan wat geavanceerder).
      denk dat deze de race de motoren tot de max belast gaan worden aangezien het toch de laatste race is dat ze mee moeten gaan :-) *hoopt op wat ploffers*

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 23:32
    • Alle motoren hebben een kwali-stand. is allang geen geheim meer. Alleen Renault en Honda pas dit jaar. Is ergens begin dit jaar al meerdere keren kenbaar gemaakt. Mercedes heeft zelfs uitgelegd hoe ze o.a. een voordeel halen. Zoek maar eens op, het zal je waarlijk verbazen hoe simpel het is, en hoe lang het duurde voor anderen dit oppakte..althans, voor Renault en Honda.."konden" oppakken.

      google maar eens iets in de strekking an wastegate open en mguh qualification...dan beland je vanzelf op het F1tech...mag ik verder hier niet nomen...forum. ;-)

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 23:57
    • mauz-rr

      Posts: 184

      www.youtube.com/watch?v=t5Dbp_SuMHE

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 01:27
  • Hij had nog wat remproblemen waardoor hij niet goed kon insturen, maar dat gaat wel goed komen morgen.

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 17:21
    • Dat melde hij een paar keer met veschillende banden dus wel te hopen dat het op te lossen is links voor.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 17:54
    • Ga ik wel van uit Jan Almere .. die monteurs zijn waanzinnig goed bij RBR :)

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 19:02
  • William

    Posts: 472

    DE monteurs zijn WAANZINNIG goed bij RBR....... HELP! Vrouwen?

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 21:35
  • Ik kwam deze beelden nog tegen die ik nog graag even met jullie wilde delen:
    www.youtube.com/watch?v=7I1cpZphH2I

    Vooral Vettel en Riciardo zijn mooie beelden!!!

    • + 1
    • 25 nov 2016 - 22:09
  • ringo

    Posts: 3.389

    Ben benieuwd dat de nieuwe motoren volgendjaar brengt.. Had eigenlijk altijd gehoopt dat RedBull eigen motoren gingen maken :) Maar zijn ze toch afgestapt :)

    • + 0
    • 26 nov 2016 - 01:01

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.293
  • Podiums 48
  • Grand Prix 126
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar