user icon
user icon

De dag dat Hamilton zijn tweede titel veroverde

  • Gepubliceerd op 23 nov 2016 18:35
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Het is vandaag precies twee jaar geleden dat Lewis Hamilton voor de tweede keer wereldkampioen Formule 1 werd. De Brit schreef op 23 november 2014 de Grand Prix van Abu Dhabi op zijn naam en dat leverde hem zijn tweede titel in totaal en zijn eerste titel in dienst van Mercedes op. Nico Rosberg was door de dubbele puntentelling in de seizoensfinale vooraf nog een te duchten concurrent, maar de Duitser kreeg halverwege de race te maken met motorproblemen.

 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • "Nico Rosberg was door de dubbele puntentelling in de seizoensfinale vooraf nog een te duchten concurrent, maar de Duitser kreeg halverwege de race te maken met motorproblemen."

    Mede daarom gun ik het nu Nico.

    • + 2
    • 23 nov 2016 - 18:46
    • Hij had toen alleen maar kans door die dubbele punten.
      Hamilton had de race van start tot finish geleid dus Rosberg was zowieso kansloos zonder de problemen.

      • + 1
      • 23 nov 2016 - 20:19
    • Ik ben blij dat die dubbele punten zijn afgeschaft, dat heb je toch niet nodig bij een seizoen van 21 races. #kunstmatig geneuzel.

      • + 0
      • 23 nov 2016 - 23:17
  • Het is vandaag ook de dag dat mijn vriend Peter jarig is! Ook bijzonder hè?

    • + 0
    • 23 nov 2016 - 19:27
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.441

      Gefeliciteerd!

      • + 1
      • 23 nov 2016 - 19:53
    • Absoluut! Schandalig dat de redactie daar zomaar aan voorbij gaat Jelle :)

      • + 1
      • 23 nov 2016 - 21:36
  • Deze titel gunde ik Hamilton enorm, vooral na de vele pech die hij had in 2012. De Mclaren mp4-27 was dat jaar snel genoeg voor het kampioenschap, alleen bij lange na niet betrouwbaar.

    • + 3
    • 23 nov 2016 - 19:49
    • En ik gun hem de titel van 2016 ook.

      Beter een Britse dan een Duitse kampioen

      • + 3
      • 23 nov 2016 - 21:03
  • Nico had meer pech dat jaar en het nadeel van de dubbele punten. Effe voor de mensen die constant lopen de huilen dat Nico onterecht kampioen word! En dat hij Schumacher er uit reed was natuurlijk ook geluk zeker?.. Nico for president! Nou ja.. wel in Duitland dan hé :)

    • + 2
    • 23 nov 2016 - 21:33
    • Ik zou nog even wat research doen naar 2014.. Hamilton is in australie uitgevallen met motorproblemen, in duitsland achteraan moeten starten vanwege 'n brake-failure en in hongarije wéér achteraan moeten starten vanwege een opgeblazen motor. Zover ik me kan herinneren heeft Rosberg alleen in Abu Dhabi problemen gehad.

      • + 0
      • 23 nov 2016 - 22:22
    • Dan moet je vooral zelf nog eens research doen hoor... ;)

      • + 0
      • 23 nov 2016 - 23:39
    • #HAGUEIAN

      Op zich een goede prestatie van Nico maar toch denk ik dat hij geen kans zou hebben tegen Schumacher van jaren 91-98. Wellicht juist een goede prestatie van Schumacher die op zijn oudere leeftijd (en zonder de echte behoefte om uberhaupt iets te bewijzen) met Nico mee kon; zeker als je ziet dat Nico niet de langzaamste van het veld is.

      • + 0
      • 24 nov 2016 - 08:45

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.134
  • Podiums 88
  • Grand Prix 111
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar