user icon
user icon

Alonso: "Motor geen onzekere factor voor 2017"

  • Gepubliceerd op 22 nov 2016 09:41
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

De nieuwe krachtbron van McLaren-partner Honda voor 2017 vormt voor coureur Fernando Alonso een minder onzekere factor dan de aerodynamica van de nieuwe bolide. De aandrijflijn was vorig jaar nog de achilleshiel van de Brits-Japanse alliantie, maar dit seizoen is aanzienlijke progressie geboekt. Door de vooruitgang is Alonso vol vertrouwen over de nieuwe motor van Honda.

"Op motorisch vlak hebben we dit jaar veel geleerd, veel meer dan vorig seizoen. In 2015 was het echt een kwestie van overleven met de aandrijflijn", begint de Spanjaard. "We moesten de finish halen. De krachtbron kwam tekort op gebied van vermogen, betrouwbaarheid, batterijen, alles eigenlijk. Het was moeilijk om een hoop op te steken, omdat alle aandacht uitging naar het alleen maar laten draaien en heel houden van de motor."

"Dit jaar hebben we progressie geboekt en kunnen schaven aan de aandrijflijn. De kennis die we dit seizoen vergaard hebben zal zich in 2017 alleen maar meer uitbetalen. Ik heb daardoor het volste vertrouwen in de motor, dus de nieuwe regels voor de aerodynamica zijn het enige vraagteken richting volgend jaar."

"Vorig seizoen was echt een worsteling, maar dit jaar hebben we in de middenmoot kunnen knokken met andere teams. Dat was leuk, maar voor 2017 willen we een volgende stap zetten en strijden voor meer dan punten alleen. McLaren is een groot team met veel middelen en mogelijkheden, dus ik heb vertrouwen. Het ziet er goed uit voor volgend jaar en ik kijk ernaar uit."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik hoop echt dat hij gelijk heeft, gun hem beter materiaal dan waar hij het de afgelopen jaren mee heeft moeten doen.
    Het team bevindt zich momenteel natuurlijk in bijzonder onrustig vaarwater en ik hoop dat dit niet slechts een 'mooi-weer-praatje' is om toch ook wat positiefs via de media naar buiten te brengen.

    • + 1
    • 22 nov 2016 - 09:50
    • Alonso was nooit een favoriet van me, maar na zoveel pech en tegenslag ( Ferrari inbegrepen ) gun ik hem wel wat succes. Hoe meer teams aan de top, des de spannender allemaal.

      • + 0
      • 22 nov 2016 - 10:10
  • Let's hope for the best! Fernando verdient een top auto te hebben om zijn loopbaan af te sluiten en wie weet nog 1x WK te worden, al dan niet dan hoop ik dat Stoffel de fakkel over neemt.

    • + 1
    • 22 nov 2016 - 11:01
    • Alonso vind ik echt een topcoureur maar als persoon vind ik hem nooit zo sympathiek overkomen. Stoffel heeft al zo lang moeten wachten, het zou leuk zijn als hij erop en erover ging bij ALO!

      • + 0
      • 22 nov 2016 - 15:42
  • Kevin

    Posts: 4.682

    Met al het gezeik binnen het team nu, kan Alonso het voor volgend jaar ook wel op zijn buik schrijven ben ik bang.

    • + 0
    • 22 nov 2016 - 12:20
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Van een middenmoot mclaren naar een zak van een wagen. Positief bedoeld uiteraard.

    • + 0
    • 22 nov 2016 - 13:24
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Alonso: "Motor geen onzekere factor voor 2017"

    Gelukkig, er zit een motor in voor 2017. Dat is alvast wat.

    • + 1
    • 22 nov 2016 - 13:38
  • Het zal waarschijnlijk al moeilijk zat worden om überhaupt een podiumplek te halen volgend seizoen. Om over een GP winst nog maar te zwijgen, het Mclaren chassis was de afgelopen jaren nou ook niet echt geweldig.

    • + 0
    • 22 nov 2016 - 15:27
  • ringo

    Posts: 3.286

    Honda nieuwe motor en Renault met een nieuwe motor ben benieuwd... vind alsnog altijd dat honda een 2de team bij moet nemen die Mclaren de bloed uit de nagels kan halen.

    • + 0
    • 22 nov 2016 - 17:37
    • Daar was vooral Ron Dennis een groot tegenstander van, misschien een klantenteam (Sauber) in 2018?

      • + 0
      • 22 nov 2016 - 22:54

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar