user icon

Alonso hint naar toekomst bij Porsche in het WEC

  • Gepubliceerd op 21 nov 2016 14:56
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-coureur Fernando Alonso heeft een stevige hint laten vallen dat hij na zijn Formule 1-loopbaan zijn geluk zal beproeven bij Porsche in het World Endurance Championship. Dat deed de Spanjaard in een videoboodschap voor Mark Webber, die dit weekend zijn laatste race reed.

Webber en Alonso zijn al tijden goed bevriend met elkaar In een video ter ere van het pensioen van Webber verkondigde Alonso: "Je hebt een fantastische carrière achter de rug, met mooie successen bij Porsche. Je hebt niet op me gewacht. Dat had leuk geweest, maar je zal er nog wel rondlopen wanneer ik me bij jouw avontuur voeg, zodat ik je de oren van je kop kan vragen. Je bent met recht een groots man en vanuit mijn hart wens ik je het beste."

Alonso heeft een contract bij McLaren tot het einde van 2017. De tweevoudig wereldkampioen Formule 1 heeft meermaals aangegeven dat hij zijn beslissing of hij doorgaat in de koningsklasse van de autosport laat afhangen van het plezier dat hij volgend jaar aan het racen beleeft.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ik zie Alonso helemaal niet als endurance racer.
    Zal een inside geintje van hem zijn.
    Ik zie hem continue strijdt leveren tot de max in F1 races, maar toch niet als veredelde buschauffeur zoveel mogelijk rondjes rijden?

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 15:16
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Are you kidding me? Ooit ook maar een race uit het WEC gevolgd de laatste jaren? Alonso wel en weet daarom dat ze daar nog aan echt racen doen. Geen gezeik met banden die uit elkaar vallen, stevige competitie etc. Continue strijd leveren doen ze in de Formule 1 al vele jaren niet meer.

      • + 6
      • 21 nov 2016 - 15:36
    • Mr.Rofl

      Posts: 444

      Juist Alonso zou uitermate geschikt zijn voor WEC en helemaal de 24h van Le Mans. De laatste jaren worden deze races gereden als sprintraces van 6, 12 of 24 uur. Op het moment dat het licht op groen gaat is het maximaal trappen totdat de vlag valt. Niks banden sparen, niks brandstof sparen. Sterker nog als je harder en later remt wordt je batterij of vliegwiel juist meer opgeladen om nog harder te gaan.

      • + 2
      • 21 nov 2016 - 15:57
    • Alonso14

      Posts: 202

      Juist wel als je bedenkt dat de kracht van Alonso is dat hij constant is en elke rondje constante tijden eruit kan persen. In races is ie altijd weergaloos qua racepace(met de auto die hij heeft).

      • + 3
      • 21 nov 2016 - 17:31
  • Adjo83

    Posts: 904

    Die zit vast aan zn huidige contract bij McLaren anders was hij na dit seizoen al weggeweest uit de F1.

    • + 1
    • 21 nov 2016 - 15:17
  • Maximo

    Posts: 6.682

    Alonso was in zijn jonge jaren echt een fenomeen die attractief, aanvallend reed. Misschien wel een beetje in op "z'n Max". Bij de Schumi fans konden ze zijn bloed wel drinken, omdat hij Michael van de troon afstootte, dit maakte hem niet bijster populair en daardoor werd hij vaak in Nederland als zeikerd afgeschilderd. Beetje zoals men Max nu in Spanje steeds afschildert.

    Toch was ik lange tijd een supporter van Alonso en zijn manier van rijden, maar de laatste anderhalf jaar begint hij een echte ouwe zuurpruim te worden. Als hij zich zo stoort aan de huidige F1, dan wordt het tijd dat hij maar weg gaat. Het zal mij ook niet verbazen als Stoffel hem de baas is in 2017, want Alonso zit niet meer met een constructieve houding in zijn wagen.

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 15:28
    • Ik was Alonso en Schumi fan.
      Kan me zijn frustratie bij Mclaren na het Ferrari debacle goed voorstellen:
      2 keer verkeerd gegokt.
      Heb nog steeds wel sympathie voor hem en hij verdient beter vind ik (alhoewel ik geen Mclaren fan ben)

      • + 1
      • 21 nov 2016 - 15:34
    • Altijd een Ferrari fan geweest, en vond het desalniettemin prachtig toen Alonso de hegemonie wist te doorbreken. Nog mooier vond ik het toen ie naar Ferrari ging. Jammer dat het nooit helemaal is gelukt daar. McLaren heb ik ook nooit wat mee gehad maar Alonso zou ik zeker graag een titel zien winnen, desnoods in een McLaren. Liever nog dan Vettel een titel in een Ferrari eigenlijk.

      • + 2
      • 21 nov 2016 - 16:00
    • Maximo

      Posts: 6.682

      OK.... verbaast mij dan. Ik dacht dat er niet veel mensen waren die zowel Schumi als Alonso pruimden.

      Nou ja.... volgend jaar zijn er geen excuses meer voor Alonso, dan heeft hij een toptalent naast zich en mag hij echt aan de bak om die voor te blijven.

      • + 1
      • 21 nov 2016 - 16:06
    • Ik hoop dat ze een beetje competitief zijn volgend jaar en dan hoop ik dat Alonso en Van Doorne de verwachtingen waar kunnen maken.
      Ik gun Alonso zeker een revanche na zo'n periode van geklungel bij Ferrari en Mclaren. Zeker is dat ie aan de bak moet tegen Van Doorne

      • + 1
      • 21 nov 2016 - 18:13
    • Geen idee. Als je van F1 houdt kan je niet anders dan beide waarderen lijkt me. Schumacher had ik eerst een hekel aan, maar na z'n huzarenstukje in 96 in Spanje was ik definitief om. M'n sympathie heeft ie nooit echt gehad, maar wat een fantastische racer. Nog steeds de beste ooit naar mijn mening, valse trucks of niet. Alonso heb ik wel altijd een mooi figuur gevonden.

      • + 1
      • 21 nov 2016 - 18:15
    • Klus

      Posts: 1.064

      Schumacher en Alonso zijn mijn nr 1. Die hebben bewezen ook met mindere auto's goede resultaten te kunnen boeken. Nu kan Verstappen ook wel aan dat lijstje toegevoegd worden denk ik.

      • + 1
      • 21 nov 2016 - 20:16
  • Ik zou het onwijs gaaf vinden als Alonso een keer de 24h van Le Mans zou winnen.

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 18:13
    • Ja dat zou te gek zijn. In de juiste wagen zou het moeten lukken. Moet ie eigenlijk ook nog een keer de Indy500 op z'n naam zetten mocht een leMansje slagen :)

      • + 3
      • 21 nov 2016 - 18:18

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar