user icon

Verstappen houdt zijn benen stevig op de grond

  • Gepubliceerd op 18 nov 2016 16:30
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen laat zich niet het hoofd op hol brengen door alle complimenten en loftuitingen van de afgelopen dagen. Het optreden van de jonge Nederlander in Brazilië is al vergeleken met legendarische races van grootheden als Ayrton Senna en Michael Schumacher. Zelf ontwijkt hij dat soort vergelijkingen liever.

In een Facebook Q&A liet Verstappen weten: "Het is hartstikke aardig dat mensen dergelijke dingen over je zeggen, maar het belangrijkste is om je op jezelf te concentreren, neutraal te blijven en je niet mee te laten slepen. Probeer altijd jezelf te blijven verbeteren en bereik hoge hoogtes. Het is belangrijk om te allen tijde beide benen op de grond te houden. Niet proberen, maar gewoon doen."

Volgend jaar is Verstappen niet meer de jongste op de Formule 1-grid. Of hij nog advies heeft voor nieuwkomer Lance Stroll? "Focus je op jezelf en ontspan, dat zijn de belangrijkste dingen. Spring in de auto en leer stapje voor stapje wat er mogelijk is. Je moet niet gelijk proberen om zo snel te gaan als je kunt. Bouw het op, je moet je op je gemak voelen in de auto. Laat de media-aandacht en alle randverschijnselen je niet van je stuk brengen."

Over de auto voor 2017: "Ik heb er nog niet veel van gezien, omdat die voortdurend in ontwikkeling is. Wat je vandaag ziet, zal niet de auto zijn die volgend jaar de baan op gaat. Natuurlijk blijf ik op de hoogte van de voortgang en iedereen is vol vertrouwen dat we volgend jaar een stap vooruit kunnen maken. We geloven erin en werken hard, zodat we volgend jaar hopelijk voor de wereldtitel kunnen strijden. Het enige dat ik over de nieuwe auto kan verklappen is dat ik er al in heb gereden in de simulator en dat het erg genieten was om zoveel grip te hebben."

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.834

    Dat is misschien wel zijn sterkste punt, dat hij zich niet gek laat maken daar alles en iedereen in en rond de F1

    • + 3
    • 18 nov 2016 - 16:38
    • Beetle

      Posts: 1.613

      Ze kunnen deze site beter verstappen today gaan noemen...

      • + 0
      • 19 nov 2016 - 10:43
    • Goed idee, zijn we tenminste af van diegene die er zo moe van worden, om steeds maar weer Max Vestappen artikels te lezen!

      • + 1
      • 19 nov 2016 - 11:42
  • "maar het belangrijkste is om je op jezelf te concentreren, de reacties op F1tod@y totaal te negeren, neutraal te blijven en je niet mee te laten slepen"

    • + 1
    • 18 nov 2016 - 16:38
    • @Bill, hier op F1today zijn de meeste reacties positief, we kennen zo onderhand de trollen en de gasten die denken dat ze grappig zijn. Ik steun Max door dik en dun, trots op Max en onze driekleur!

      • + 0
      • 19 nov 2016 - 06:58
    • "maar het allerbelangrijkste voor een coureur is om de reacties c.q. adviezen op F1tod@y (met name die van F1-kenner Jean Alesi) goed in je op te nemen en te gebruiken om jezelf voortdurend te blijven verbeteren, alleen zo bereik je de absolute top"

      • + 2
      • 19 nov 2016 - 09:01
  • Blijf maar lekker met je poten in de Hollandsche klei staan Max, dan zal het alleen nog maar beter worden volgend seizoen!

    • + 0
    • 18 nov 2016 - 16:40
    • Limburgia irredenta!

      Niets Hollands...;-)

      • + 1
      • 18 nov 2016 - 17:58
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ook mooi wat hij zegt over met beide benen op de grond...niet proberen maar gewoon doen.

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 19:38
  • manuel

    Posts: 2.972

    Geen herhaling van Monaco aub. Na een fantastische race in Barcelona toch een beetje in de wolken.

    • + 0
    • 18 nov 2016 - 16:42
    • spiderman

      Posts: 206

      Klopt Manuel, maar daar zal hij ongetwijfeld van geleerd hebben ;-)

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 18:18
  • Jos zal wel over hem waken en hem 'op de grond houden'.
    Voorlopig zal Jos vast nog goud waard zijn voor Max.

    • + 1
    • 18 nov 2016 - 16:47
  • Politik

    Posts: 7.081

    Gisteren hadden we al ' Verstappen nuchter onder alle complimenten '.
    Vandaag hebben we ' Verstappen houdt zijn benen stevig op de grond'.
    Morgen hebben we waarschijnlijk ' Verstappen gaat niet naast zijn schoenen lopen '.

    • + 5
    • 18 nov 2016 - 16:50
    • Ja, het is best triest. Maar toch hitten we weer. ;)

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 18:30
    • Axel

      Posts: 2.238

      Gewoon niet lezen, dan hoef je je er ook niet aan te ergeren.

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 18:40
    • Nou ja, ik moet toch eerlijk zeggen dat ik vind dat daar weinig mis mee is.

      Als je jaren tijd hebt geïnvesteerd, kritieken krijgt (waar ik ook wel eens aan heb gedaan) en er komt een godsgeschenk als Max Verstappen langs, dan gun ik ze dat eigenlijk wel van harte de komende 10-15 jaar.

      • + 2
      • 18 nov 2016 - 19:16
  • Heb het al eens eerder gezegd. Wat zou hij anders met zn benen moeten doen?

    • + 1
    • 18 nov 2016 - 16:50
    • Rechts gas geven en links remmen?

      • + 1
      • 19 nov 2016 - 02:17
    • Ach weer zo een dom Nederlands gezegde. Als we als Nederlanders iets niet doen is het wel nuchter blijven zodra er een succes in de lucht hangt staan we meteen allemaal opd e banken en hebben we de huid van de de beer al verkocht voordat deze geschoten is om er nog maar 1 te doen.

      • + 0
      • 19 nov 2016 - 14:52
  • Japiooo

    Posts: 414

    Mooi om te zien dat de reacties op non-nieuws over Verstappen al minder worden.
    1 Max topic per dag is ruimschoots voldoende om al het Max "nieuws" in te vermelden.

    • + 2
    • 18 nov 2016 - 17:17
    • Dikkedop

      Posts: 703

      Maar toch nog even reageren he ;-)

      • + 3
      • 18 nov 2016 - 17:32
    • Zeur niet zo en lees het dan niet! Dat je er nog op reageerde is nog erger.
      Ik vind het heerlijk om te lezen wat er allemaal in die koppies rond gaat, en nog mooier dat hij nuchter kan blijven. Ik zit alweer op het volgende Max topic te wachten!

      • + 4
      • 18 nov 2016 - 17:32
    • Japiooo

      Posts: 414

      Yep, precies de kudde reacties die ik had verwacht.

      • + 3
      • 18 nov 2016 - 18:21
    • waylon

      Posts: 2.269

      @Japiooo : En ben jij dan het grootste rund van de kudde? :-)

      • + 4
      • 18 nov 2016 - 18:59
    • Aan je avatar te zien ben jij idd een einzelgänger, dan is het helemaal raar om hier te reageren. Kom op het bos weer in!

      • + 1
      • 18 nov 2016 - 19:23
  • bazzio

    Posts: 235

    "Het enige dat ik over de nieuwe auto kan verklappen is dat ik er al in heb gereden in de simulator en dat het erg genieten was om zoveel grip te hebben."
    Hoe kan zo'n simulator dat weten van een auto die nog niet gebouwd is? Dat is dan toch een aanname?

    • + 0
    • 18 nov 2016 - 17:29
    • PlayStation ff aan Sam Collins vragen wat dat dan is?

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 17:33
    • @Bazzio. Ze kunnen alles simuleren. Dus ook veel meer downforce en bandengrip. Ala 2017 spec dus. Ze hebben al getest in reallife en dit in de simulator verwerkt.

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 17:42
    • Veldhuis

      Posts: 605

      Kunnen we gelijk Formule 2016 van de PS4 weg gooien. En wachten tot Formule 2017 rondom okt 2017 uitkomt. Want wie wil er nu rijden in de oude auto's van 2016 ;-)

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 18:07
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Er is ondertussen al zo veel data verzameld door de jaren heen, dat zelfs zonder daadwerkelijke auto ze al aardig in de buurt zitten van wat het eindresultaat zal worden. Vliegtuigen staan ook al in de simulator voordat de eerste al gebouwd is.

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 20:01
    • Cocktale

      Posts: 288

      Dat is zeker geen aanname Bazzio. Aërodynamica is puur wiskunde en natuurkunde. Newey begrijpt deze wetten als de beste, en is waarschijnlijk van onschatbare waarde voor Redbull. Na de "tekentafel" zal het ontwerp eerst digitaal getest worden voordat er op schaal gebouwd zal worden. Die berekeningen en data zijn met honderden/ duizenden parameters in te voeren in de simulator. Zodat ook de coureurs feedback kunnen geven. Er is geen ruimte voor aannames of toeval. Het zal me niks verbazen als ze zelfs de invloed matte lak niet eerst getest hebben. Op YT zijn trouwens interessante filmpjes te vinden.

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 21:53
  • Axel

    Posts: 2.238

    Waarom maken mensen zich druk over een artikel over Max Verstappen?
    Het is een Nederlandse site, dan is het toch niet verwonderlijk.

    • + 0
    • 18 nov 2016 - 18:45
  • Goldie

    Posts: 2

    Ach. Voetjes staan echt wel op de grond. Enne.... weer een nominatie... personality van het jaar. Lijkt mij wel duidelijk.

    • + 0
    • 18 nov 2016 - 20:58
  • Denk niet dat max gaat nadenken over waar hij is. dis gewoon een race zoals alle anderen en als je in de weg zit dat is dan jammer voor iedereen.

    • + 1
    • 18 nov 2016 - 21:42
  • Hoop ook niet dat als een ander in een f1 zit dat hij anders denkt

    • + 1
    • 18 nov 2016 - 21:44

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    18:30 - 19:30

    Vrije training 3

    20:00 - 21:00

    Race

    21:00 - 23:00

  • Vrije training 2

    22:00 - 23:00

    Kwalificatie

    23:00 - 00:00

    Snelste ronde

    21:00 - 23:00

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    18:30 - 19:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    21:00 - 23:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    22:00 - 23:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    23:00 - 00:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    21:00 - 23:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit