user icon
user icon

Jolyon Palmer: "Ik zag geen hand voor ogen"

  • Gepubliceerd op 15 nov 2016 09:12
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Renault-coureur Jolyon Palmer schakelde zichzelf uit in de Braziliaanse Grand Prix door achterop de Scuderia Toro Rosso van Daniil Kvyat te botsen op het rechte stuk van Interlagos. Kvyat kon zijn weg vervolgen, Palmer moest de strijd staken. De Brit verklaarde naderhand aan Autosport dat zijn zicht op dat moment vrijwel nul was.

Palmer: "Ik zag geen hand voor ogen toen ik crashte. Ik had veel meer grip dan de gasten voor me en ik kon gewoon niets zien. Ik zat achter Kvyat en besloot de binnenkant te nemen. Ik wist ongeveer waar hij zich bevond, maar dat was meer een schatting op basis van waar hij eerder in het langzame gedeelte zat. Op snelheid was de spray gewoon te erg, ik zag niks."

"Op het rechte stuk liepen over de heuveltjes diverse riviertjes en we hebben tegenwoordig zoveel koppel. Bovendien heb je in de middenmoot of de achterhoede totaal geen zicht op wat er voor je gebeurt. Je kunt niet op een normale wijze je lijn kiezen. In het droge ben je niet bezig met deze bochten, in de regen moet je weten waar ze zijn. Ik had last van aquaplaning en ik zag niets."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 7.751

    Tja, hij zal ongetwijfeld gelijk hebben maar helaas voor hem liet iemand anders zien dat je ook achterin het veld nog prima in kan halen zolang je maar uit de spray gaat rijden en je lijnen dus ietsje aanpast. Nat was het overal en dan is het veel logischer om de buitenkant van de bocht te pakken. Het verbaasde mij dan ook zeer om te zien dat behalve Max en Ocon niemand die tegenwoordigheid van geest leek te hebben.

    • + 6
    • 15 nov 2016 - 09:31
    • Stitch

      Posts: 4.912

      Daar heb je volkomen gelijk in Rimmer. Ik denk dat er op dit moment veel coureurs huiswerk hebben gekregen. Namelijk viedo's van max in de regen bekijken ;-)

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 09:37
    • beerkuh

      Posts: 1.910

      geeft maar weer eens aan dat ze als makke lammeren achter elkaar in een treintje rijden! zo van OK ik zit nu op positie en dit is mijn plek!! niet eens de drang om te kijken of er betere positie mogelijk is!!

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 09:37
    • je moet er wel de auto voor hebben. De RBR is in de regen ongeveer net zo makkelijk bestuurbaar als die Renault op het droge. Andere coureurs reden met hun eigen lijnen ook gewoon een prima wedstrijd hoor. Hamilton won er zelfs mee. Verstappen en Ricciardo waren de enigen die tot een inhaalrace veroordeeld waren, dan moet je idd creatief zijn. Verstappen was dat, Ricciardo niet.

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 09:59
    • Hupholland, Ham reed niet in de spray en vanaf de start op kop gereden en volgens hemzelf de gemakkelijkste overwinning tot nu toe, de rest had het veel moeilijker behalve Max en Ocon die andere lijnen reden.

      • + 2
      • 15 nov 2016 - 10:30
  • Daarvoor heb je een stuur Jolyon. Je weet wel, dat ding recht voor je neus. Die kun je naar rechts draaien en die kun je naar links draaien. Het mooie als je eraan draait is dat je dan niet meer recht achter een andere auto rijdt, dat je dan ook uit de spray rijdt en dat je ineens veel meer ziet. Het is maar een tip!

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 09:57
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Die ene die niet genoemd mag worden zag ook geen ene h.. maar stond toch mooi na een sublieme inhaal race op het podium.

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 10:15
  • FF je ogen laten checken, Max zag heel scherp op de 15de plek om in een flits vooraan te komen...

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 11:45
  • Palmer je moet ook niet je hand voor je ogen houden dan krijg je dit.

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 12:25
  • Je moet ook je handen niet voor je ogen houden Palmer. Dan zie je helemaal niets ! ;)

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 12:37
  • bazzio

    Posts: 207

    [ ] Geschikt
    [X] Ongeschikt

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 12:53
  • bagger313

    Posts: 13

    Wel grappig dat elke coureur hier last van heeft en alleen palmer hierdoor crasht...

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 16:36
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Hij had natuurlijk ook nog een beslagen vizier.

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 18:28

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 20 jan 1991 (29)
  • Geb. plaats Horsham, Groot Brittannië
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar