user icon

Gutierrez bagatelliseert incident met teambaas

  • Gepubliceerd op 14 nov 2016 15:44
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Witheet was Haas F1 Team-coureur Esteban Gutierrez toen elektrische problemen een voortijdige einde van zijn race in Brazilië veroorzaakten. De Mexicaan gooide zijn handschoenen woedend op de grond en was niet voor rede vatbaar. Ook niet toen teambaas Günther Steiner poolshoogte kwam nemen. Met wegwerpgebaren liep Gutierrez langs zijn baas.

Dat deed vermoeden dat er meer aan de hand was, maar niets is minder waar. Gutierrez beweerde tegenover F1i dat de vrede alweer getekend is. "Ik was boos op de situatie. Ik was niet boos op een specifiek iemand, het was gewoon een kwestie van verkeerde timing. Naderhand hebben we er samen om kunnen lachen. Het zag er misschien uit alsof er meer speelde, maar dat is niet zo."

"Het zou ook niet eerlijk zijn om op dit moment iemand de schuld te geven van mijn uitvalbeurt, want we weten de exacte oorzaak nog niet. Het was een elektrisch probleem en daardoor lieten we weer een kans liggen. Ik was boos omdat het hetzelfde liedje was als zo vaak dit seizoen. Het was niet leuk, maar we gaan verder en ik zal nooit opgeven."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Jaja, heeft niks te maken met je ontslag zeker?

    • + 2
    • 14 nov 2016 - 15:45
    • Daar heeft het uiteraard mee te maken.
      Ik begrijp Esteban's reactie tegenover Steiner uitstekend.
      Eerst krijg je die week te horen dat er geen plek meer voor je is in 2017,
      dan krijg je nog een trap na van Gunther die je het hele jaar de mindere auto gaf en vervolgens roept dat je ondermaats presteerd tegenover je teamgenoot, dan valje ook nog eens uit in een race waar punten tot de mogelijkheid behoren... Je stapt boos uit, en dan staat Gunthertje voor je neus... Dan zal ik ook ff hebben "gaat heen gek !".

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 21:50
  • Hij werd bij zijn arm gepakt als een klein kind!

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 15:50
    • Hij smeet ook met zijn handschoentjes als een klein kind ;-) xD

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 15:56
  • Tijd voor een F1 soap? Elk weekend genoeg materiaal...

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 15:58
    • dan wordt het een hele korte nieuwe soap serie: Nog maar 1 weekend voor hem te gaan :P

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 16:30
  • En hij verlaat straks de F1 door de achterdeur als een klein kind!

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 15:58
  • De 2 punten die Nasr gister binnenhaalde voor Sauber en de vele miljoenen die daarbij horen, konden weleens de doodsteek blijken te zijn voor Gutierrez.

    • + 3
    • 14 nov 2016 - 16:01
  • Roy

    Posts: 2.172

    Maakt Steiner toch geen zak uit, want Gutierrez vliegt er toch uit....

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 16:19
  • Hoop dat ze Leclerc in die auto zetten in Abu Dhabi.

    • + 2
    • 14 nov 2016 - 16:21
  • aap

    Posts: 1.366

    jaja

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 16:32
  • beertje

    Posts: 413

    Bij mij speelt het filmje niet af. blijft aan het laden maar er gebeurt verder niets. Wie weet raad?

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 17:38
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.821

    Ik heb Guiterrez nooit F1 waardig gevonden, maar geef hem in deze situatie eens ongelijk. Het is niet de eerste keer dit seizoen dat hij weer met pech uitvalt. Haas begon dit seizoen sterk met Grosjean, maar overall hebben ze een zeer matig seizoen achter de rug, zeker wat betreft betrouwbaarheid. Ja Guiterrez is gewogen en overduidelijk te licht bevonden, maar het was ook de zoveelste beschamende uitvalbeurt voor Haas op technisch gebied. Logisch dat je dan als coureur enigszins boos bent.

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 23:40

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land MX
  • Geb. datum 5 aug 1991 (29)
  • Geb. plaats Monterrey, MX
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel