user icon
user icon

Red Bull Racing zeker van plek twee bij constructeurs

  • Gepubliceerd op 14 nov 2016 09:59
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Red Bull Racing is na de Grand Prix van Brazilië verzekerd van de tweede plaats in het constructeurskampioenschap. Op het circuit van Interlagos finishten Max Verstappen en Daniel Ricciardo als derde en achtste, wat het totaal van de Oostenrijkse renstal op 446 punten brengt. Ferrari is op een achterstand van 71 punten gezet en dat valt met nog één race te gaan niet meer te overbruggen.

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner over de race in Sao Paulo: "Het was een buitengewone racedag met uitdagende omstandigheden voor de coureurs en ook de wedstrijdleiding. Na onszelf een goede positie te hebben verworven bij de start van de race, maakte Max bij de herstart een ongelooflijke inhaalactie op Nico Rosberg, buitenom in bocht 3. Dat was het begin van zijn middag met gedurfde inhaalmanoeuvres en rijstijl. Het was een race waarin de intermediate band constant op het randje zat de betere band te zijn en na de pauze vanwege de omstandigheden, leek dat de beste band."

"Toen Daniel die band monteerde en paarse sectortijden noteerde, namen we daarom de gok om Max ook op intermediates te zetten. Maar toen begon het iets harder te regenen en moesten we de moeilijke beslissing nemen om beide auto's naar de pits te halen, waardoor ze terugvielen, maar wel een verse set regenbanden hadden. Daarna was het in de laatste vijftien ronden bijzonder om te zien hoe Max zijn weg door het veld naar voren vocht om een opmerkelijke podiumplaats te bereiken."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 979

    Nou Vettel nog even voorbij, effe die 5 puntjes inhalen, zal Vettel misschien overwegen mocht het Max lukken of die hier ook nog protest kan tegen indienen bij Charlie.

    • + 1
    • 14 nov 2016 - 10:02
  • Max heeft hier meer laten zien dan wanneer hij 2e was gebleven of desnoods nog had gewonnen. Wat een acties! Hij heeft volgens mij behalve Hamilton iedereen wel een keer ingehaald die gefinished is! Kippenvel (of kippevel NBTT?)

    • + 2
    • 14 nov 2016 - 10:05
    • Ganzenvel mag ook. Toch?

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 10:08
    • Ik denk dat kikkervel beter past bij Max of olifantenhuid.

      • + 1
      • 14 nov 2016 - 11:09
  • two weeks till the next one...sigh. so long..... so terribly long!

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 10:06
    • En daarna nog langer wachten tot de winter testen en de eerste race

      • + 1
      • 14 nov 2016 - 10:37
  • wibi

    Posts: 4.363

    kippenvel...waarom ? werd me nergens duidelijk gemaakt.

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 10:09
    • Voor Braziliaanse begrippen was het redelijk fris gisteren Wibi.....

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 10:11
    • WIbi, ben jij de sidekick van NBTT tegenwoordig?

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 10:12
  • Nu Verstappen nog naar de 4e plek en het drama van Vettel is compleet gnagna haha

    • + 4
    • 14 nov 2016 - 10:14
    • Abu Dhabi VES 3 en VET 4 , dan staan ze gelijk en eindigt VES voor hem omdat VES een race heeft gewonnen.

      • + 1
      • 14 nov 2016 - 10:29
    • klopt..grote kans dat RIC in dienst van Max gaat rijden in Abu Dhabi..dan kunnen ze namelijk zeggen dat ze op alle fronten voor Ferrari zijn geëindigd.

      • + 2
      • 14 nov 2016 - 10:33
    • Denk niet dat Ric in dienst van Max gaat rijden na de 8e plaats gisteren,
      terwijl Max de 3e plaats reed. Kwali ook al achter hem.
      Ric klaagde over slecht zich, waardoor hij minder goed reed.
      Max echter zei dat hij slecht zicht had en daarom andere lijnen moest rijden
      om in te kunnen halen. Dat heet pas echt racen!!

      • + 1
      • 14 nov 2016 - 10:40
    • Had Max vanaf begin dit jaar in de RB gereden was hij hem allang voorbij geweest.

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 10:52
    • Zieligeneuve; Verstappen op 3 en Vettel op 5, dan staan ze volgend mij in punten gelijk.

      • + 1
      • 14 nov 2016 - 11:11
    • Dat zou idd wel de kers op de taart zijn!
      Vettel zal er in Abu Dhabi vast van alles aan doen om dat voorkomen.
      Wordt in meerdere opzichten een spannende afsluiter van het seizoen 2016, ik kijk er naar uit.

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 11:14
    • Benno, 15 voor 3 en 10 voor 4 toch?

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 12:01
    • 25 - 18 - 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 2 - 1

      Dus BENNO heeft gelijk.

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 12:13
    • OK,
      Dan moet Dani ook maar weer eens gas geven en Vet op 5 houden
      Thx NBTT!

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 22:13
  • Daar had ik nooit geen twijfels bij

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 10:37
    • Nooit geen? Een dubbele ontkenning is dus een bevestiging. Je had er dus wel twijfels bij. Nooit geen is net zoiets als met zonder jas naar buiten.

      • + 2
      • 14 nov 2016 - 11:54
    • Daar had ik vroeger geen twijfels bij.
      Daar had ik eerder geen twijfels bij.
      Daar had ik nooit geen twijfels bij. ?

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 12:10
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Begin nu toch wel te twijfelen.

      • + 0
      • 14 nov 2016 - 17:06

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar