user icon
user icon

Lewis Hamilton hoopt op aanval van Ricciardo en Verstappen

  • Gepubliceerd op 13 nov 2016 13:38
  • comments 22
  • Door: Rutger Lauvenberg

Waar de afgelopen dagen bleek dat de Mercedes-teamleiding angstig was dat andere coureurs ongewild een rol zouden spelen in de titelstrijd door een touché met een van de Mercedes-coureurs, stelt Lewis Hamilton juist dat hij hoopt op een aanval van de Red Bulls in Brazilië. De Brit hoopt niet dat de Red Bull-coureurs zich in gaan houden om hem en Nico Rosberg niet voor de wielen te rijden.

"We zijn hier om te racen, ze zijn mij en Nico niks verschuldigd. Als ik in hun auto zou zitten, zou ik ook voor het best mogelijke resultaat gaan en zoveel mogelijk punten mee naar huis willen nemen. Natuurlijk moeten ze er vol voor gaan," reageerde de Brit toen Sky zijn mening vroeg over het inmiddels beruchte telefoongesprek dat Toto Wolff had met Jos Verstappen.

Ook teamgenoot Nico Rosberg vond niet dat andere coureurs zich in moesten houden: "Het zou niet normaal zijn als ze zich in gaan houden, omdat andere coureurs verwikkeld zijn in de strijd om het kampioenschap. Dat is niet hun probleem." De Duitser voegde daar echter aan toe: "We moeten echter niet over de limiet gaan, er zijn de laatste tijd wel veel straffen uitgedeeld en misschien is het daarom het overwegen waard soms iets rustiger aan te doen."

Max Verstappen meldde dat de berichten rondom het telefoongesprek tussen Wolff en zijn vader allemaal een beetje overdreven waren. Ook Toto Wolff bagatelliseerde de geruchten eerder dit weekend: "Ik heb Jos gebeld, omdat ik vond dat er, onterecht, een negatief beeld over Max werd verspreid in de media en dat ik het jammer zou vinden als dat negatieve beeld versterkt werd door een aanrijding met een van de Mercedes-coureurs. Het was gewoon een persoonlijk telefoongesprek."

 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Heb echt het gevoel dat dit een epische race kan worden.

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 13:48
    • Zowieso een mooi woord: episch!
      Ik hoop het ook. Heb me al afgemeld bij de leidinggevende.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 13:58
    • Ik vind dit hele seizoen al episch!

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 14:13
    • Elke race is haast episch, dat het niet meer episch is. :D

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 14:14
  • Tifoso

    Posts: 2.852

    Zo erg als die aanrijding tussen Jos en Montoya hier in Brazilië zal het wel niet worden.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 13:52
    • Misschien kan Sainz ze eigen in de picture rijden door leidende Hamilton die hem op een ronde wilt zetten eraf beuken.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 14:16
  • Paginl

    Posts: 63

    Mijn F1 voorspelling voor vandaag: Bij de start dreigt Max voor de Ferrari's te komen. Die proberen hem uit te remmen en in het proces schakelen ze Rosberg uit. Hamilton 1, Max 2 en RIC 3.

    • + 3
    • 13 nov 2016 - 13:56
  • Ik hoop niet dat Max een (negatieve ) rol gaat spelen in de strijd om het kampioenschap want dan worden hier alle anti Max fans heel luidruchtig hun gram halen.
    En het zal zijn carrière zeker schaden.

    • + 3
    • 13 nov 2016 - 14:00
    • Het zal maar gebeuren dat hij Lewis er af rijd.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 14:06
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Ik hoop ook niet dat Max er negatief vanaf komt maar wel bv ros verschalkt op een legitieme manier. Max is te goed om in een negatieve beeld spiraal ge komen.
      Max is wederom ric de baas en je ziet een opwaardse trent bij Max. Hij doet niks ten onder voor ric en nog even is hij ric de baas en dat zou erg veel zeggen

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 14:07
    • komen , wordt gek van van die verbeterings van tablet.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 14:09
  • Stevebakker

    Posts: 1

    Wolf vind dat er onterecht een negatief beeld over max word verspreid, ik denk dat zijn adviseur met de rode pet hier wel erg hard aan meewerkt waar hij opelijk geen afstand van neemt. Of mensen zie ik dat verkeerd

    • + 5
    • 13 nov 2016 - 14:19
    • aap

      Posts: 1.366

      ik hoop dat vettel of Kimi een Mercedes ramt

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 14:30
    • Cocktale

      Posts: 288

      Daar heb je helemaal gelijk in Steve. De hypocrisie ten top. Het zou een mooie parodie opleveren bij Lubach op zondag.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 14:46
  • verfuktf1

    Posts: 511

    *Lewis Hamilton hoopt op aanval van Ricciardo en Verstappen*

    Vast een epileptische aanval in een epische race.

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 14:49
  • Renegade

    Posts: 92

    Vettel start zo gefrustreerd dat hij beide mercedes rijders er af rijdt en komt er van af met 5 seconden straf.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 15:04
    • Huh....Vettel komt daar niet bij in de buurt ; )
      Max stuurt Raikonen richting Rosberg ( touche ) Ricciardo pakt vettel eerste bocht. Max achter Lewis aan. Alonso monster start in de regen. Max pakt Lewis op fullwets, Lewis naar binnen voor tweede stop. Alonso komt dichter bij..... P1 *Max Verstappen p2* Lewis Hammilton p3* Fernando Alonso

      Best drivers onze the grid!




      DNF:
      Rosberg
      Vettel
      Kimi
      Callimero

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 15:25
  • ringo

    Posts: 3.220

    hoop dat vettel een all of nothing attack doet :p
    aan de mercedes :)

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 02:10

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar