user icon

Alonso blij, Button begrijpt niet wat er aan de hand is

  • Gepubliceerd op 13 nov 2016 10:48
  • comments 16
  • Door: Mathijs Carolus

Een kwalificatie met wisselend succes voor het team van McLaren. Fernando Alonso zette zijn McLaren op de tiende startplaats neer, terwijl Jenson Button niet verder kwam dan een teleurstellende zeventiende startplaats. Alonso is blij met zijn auto, terwijl Button niet snapt wat er tussen vrijdag en zaterdag is veranderd.

Alonso had niet verwacht dat McLaren de top tien zou halen en spreekt van een goede dag: "Ik heb echt genoten van de kwalificatie en voelde me erg comfortabel in de kwalificatie. De koelere omstandigheden zijn echt in ons voordeel en we hebben het maximale eruit gehaald.  Na de derde training was ik wel wat ongerust, omdat onze snelheid nog niet helemaal goed was. Toen ik Jenson Button zag afvallen na Q1 maakte ik me echt zorgen. Gelukkig deed mijn auto het wel goed en wist ik steeds meer tijd te vinden. Ik hoop dat de verloren tijd op vrijdag niet teveel invloed zal hebben op mijn race. In de race verwachten ze ook koele omstandigheden en er kan regen gaan vallen, ik ben blij in de top tien te starten."

Aan de andere kant van de garage een minder vrolijke Jenson Button. De Brit was op vrijdag tevreden met zijn auto, maar kreeg het op zaterdag niet voor elkaar: "De auto voelde echt goed aan op vrijdag en aan het einde van de dag stond ik tiende. De derde training en kwalificatie waren echter een compleet ander verhaal. Er klopt iets niet, de auto zou niet zo aan moeten voelen. Het is frustrerend wanneer je niet de snelheid hebt. In koelere omstandigheden zou je meer grip moeten hebben, maar de auto is erg nerveus. De banden gaan er dan al snel aan en je hebt niet meer de grip die je nodig hebt. We moeten zien wat we van de race kunnen maken."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Dus Button snapt niet dat Alonso blij is? Oké.

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 10:59
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Maar goed, Top van Alonso en Button is al half met pensioen / sabbatical.
      Misschien ook omdat R. Dennis op de wip zit dat Alonso zo blij als een kind is.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 11:01
    • Het vooruitzicht dat er in 2017 mihoen ipv spaghetti geserveerd gaat worden geeft Alonso vleugels

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 11:25
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Zeg jij nou dat McLaren in 2017 een Chinese renstal is? of dat Alonso in 2017 de overstap maakt naar Red Bull? Zielegeneuve. Beide niet onmogenlijk maar niet denkbaar dunkt mij.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 11:33
    • VERFUKT www.f1today.net/nl(...)ard-pond-op-mclaren

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 11:44
    • @VF Ik sluit t niet uit dat Mclaren Chinees wordt. Dennis is een taaie. Ric en Alo wisselen lijkt me geen serieuze optie. wellicht Vet en Ric?

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 11:53
    • Er wordt niemand gewisseld voorlopig bij de topteams. Enkel Button wordt vervangen.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 12:11
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Wij zijn hypothetisch bezig AlonsoSF. Net zo als 90% wat er op deze site vermeld wordt.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 12:15
    • Ik ook, volgens mijn hypothese wordt er namelijk voorlopig niet gewisseld.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 13:16
    • Zou je je hypothese kunnen onderbouwen ASF?
      Ik verveel me altijd zo in aanloop naar de race :)

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 13:18
    • Kort maar krachtig: Er is geen enkele reden om dat te doen. De topteams zijn allen bezet met goede rijders die zelf ook niet weg willen, zoals het er nu voor staat. En al zouden ze weg willen, er is geen realistisch alternatief mogelijk.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 13:54
  • The dre

    Posts: 2.184

    "In de race verwachten ze ook koele omstandigheden en er kan geen regen vallen, ik ben blij in de top tien te starten."

    Kan er GEEN regen vallen? Heeft alonso of de schrijver gezopen??
    Gaat weer lekker hier. Serieus ieder bericht hier bevat stomme fouten.

    • + 2
    • 13 nov 2016 - 11:48
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Dat is geen nieuws The Dre, dus plaatsen ze dat niet ;)

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 11:57
    • Ja die is echt heel slecht. "Er kan geen regen vallen".

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 12:15
    • F1jos

      Posts: 901

      Altijd maar over het weer.........,wanneer doen we het weer.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 13:36
    • Bij mij onder de carport kan geen regen vallen, maar zo'n carport kost wel duur.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 13:39

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit