user icon
user icon

Kvyat en Sainz doen regendans voor de race

  • Gepubliceerd op 13 nov 2016 10:07
  • comments 16
  • Door: Mathijs Carolus

Scuderia Toro Rosso-coureurs Daniil Kvyat en Carlos Sainz hopen op regen in de race. Het duo start de race vanaf een veertiende en vijftiende plaats, het maximale wat er momenteel inzit voor het team met de zwakste motor van het veld. Mocht het regenen dan denken beide coureurs snel genoeg te zijn voor de punten.

Kvyat start de race als veertiende en is tevreden met de kwalificatie:"Ik denk dat ik het maximale eruit heb gehaald. Mijn ronde in Q2 was goed, zeker gezien de omstandigheden tijdens de kwalificatie met motregen en veel wind. De condities op de baan waren compleet anders in vergelijking met vrijdag en dat zorgde ervoor dat we ons daarop aan moesten passen. Het circuit is leuk om te rijden, het is een baan met karakter. Hopelijk valt er regen in de race en kunnen we een paar punten scoren."

Carlos Sainz start een plekje achter zijn Russische teamgenoot en spreekt van een kwalificatie zonder bijzonderheden: "Het was een doorsnee kwalificatie voor mij. We wisten dat het niet eenvoudig zou worden, dit circuit past niet zo goed bij onze auto. We wisten vooraf al dat Q3 in droge omstandigheden niet haalbaar zou zijn. De race wordt hoe dan ook interessant. In droge omstandigheden halen we geen punten, maar in de regen maken we zeker een kans."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Een Rus met een regendans, krijgen we vast sneeuw.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 10:07
  • Wanneer het regent wordt het druk vooraan, bijna iedereen denkt dan een kans te maken :-))

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 10:07
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Ze staan toch gewoon 2 aan 2?

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 10:08
  • reesfan

    Posts: 143

    @ZANDVOORT 1960. Ben het met je eens,maar vergeet niet dat bij een regenachtige vaak tactiek en lef om iets eerder op een andere band over te stappen bepalend zijn. Motervermogen is dan niet doorslaggevend meer.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 10:26
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Iedereen, behalve de polesitter, denkt dat regen in zijn voordeel werkt. Hier klopt iets niet...

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 10:30
    • Hemex

      Posts: 991

      Is dat zo? Volgens mij denkt Lewis ook dat regen in zijn voordeel werkt. Denk ik trouwens ook. Volgens mij dent Nico niet dat regen in zijn voordeel werkt. Ben ik ook met hem eens. Waar zie jij een probleem?

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 10:49
  • aap

    Posts: 1.366

    ik doe met ze mee

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 10:40
  • Hemex

    Posts: 991

    Voorspelling op dit moment om 14:00 is 3.0 mm. >> Beter dan niks, maar het kan beter. Harder dansen jongens!!

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 10:47
    • Het regent er al een hele poos, dus de baan is al nat.
      3mm is niet veel, maar op een natte baan genoeg voor Intermediats,
      en laat dat nu juist de band zijn waarmee Max super snel is!

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 10:58
    • Hemex

      Posts: 991

      Kan wel zijn, maar als ze stoppen met dansen wordt het misschien wel weer droog. Van mij mogen ze doorgaan. Hoe harder hoe beter.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 11:09
    • wibi

      Posts: 4.347

      80% kans op regen deze middag... laat vallen op een mooi moment...

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 11:41
    • The dre

      Posts: 2.184

      Voorlopig is het 90% kans op regen, met de opmerking dat het continu blijft regenen. Mischien niet hard, maar nat is het zeker.
      Aanhoudende (lichte) regen is nog altijd beter als één hevige bui van 10 minuten.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 11:41
    • The dre

      Posts: 2.184

      18c dus ook nog eens koud.
      Het kon wel eens tricky worden.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 11:43
    • Hemex

      Posts: 991

      Gracias Carlos, eres el mejor bailarín de la lluvia

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 12:07
    • Interlagos 1996....dat was een echte regenrace.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 12:31
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.440

      Ik zag in Instagram een foto van Max voorbij komen met een grote glimlach onder een paraplu. Het regent momenteel al eventjes op het circuit. Komende uren wordt er nog wat meer regen verwacht. Dat zou erg mooi zijn, zolang die derde Mercedes met zijn zwaailichten maar binnen blijft!

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 13:40

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 172
  • Podiums 3
  • Grand Prix 85
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (26)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar