Webber: "Red Bull moet binnenkort een kopman aanwijzen"
- Gepubliceerd op 29 aug 2010 16:57
-
40
- Door: Kees Schooneman
Voor de Grand Prix van België zat de top vijf van het kampioenschap binnen twintig punten. Maar na deze Grand Prix hebben Lewis Hamilton en Mark Webber een gaatje geslagen met de andere titelkandidaten. Hamilton en Webber liggen nog 3 punten van elkaar af, maar achter Webber is een gat met 28 punten op Sebastian Vettel, met Jenson Button daar weer 4 punten achter. Er zijn nog zes races te gaan.
Op de vraag of Webber vind dat Red Bull Racing hem nu als kopman moet aanwijzen zegt Webber het volgende: Ik denk dat het te vroeg is om nu al een kopman aan te wijzen, maar misschien is het een andere strategie vergeleken met McLaren. Toch denk ik dat het nog te vroeg is om een kopman aan te wijzen, maar dat moment komt wel steeds dichterbij, aldus Webber.
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.680 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (40)
Login om te reagerenPosts: 3
foei webber dat is een team order uitspraak en dat is verboden!!!!
Posts: 365
Webber jij bent de kopman.
Posts: 118
Haha goede timing om zoiets te zeggen webber
Posts: 7.033
Dit is meer een wraakreactie van Webber na de periode toen hij zich aan de kant geschoven voelde door het team al kwam deze vraag van een journalist.
Posts: 9.176
Maar hier hou ik wel van. De hele situatie dat Vettel het lievelingetje van Mateschitz is, dat hij publiekelijk! eerste rijder werd gemaakt (vleugel Canada) en dat Webber de race erop wint (not bad for a number 2 driver) met het afdank chassis van Vettel. Nu weer belangrijke punten pakt en nogmaals een steek naar het team maakt; werkelijk waar schitterend. Dat willen we toch ipv al die ja knikkertjes
Posts: 18.535
Pietje, wil je dat mensen je serieus nemen? Zoek dan eerst eens wat op voor je wat roept. De vleugel was ten eerste in Silverstone, ten tweede waren het Horner en Marko die Vettel al dan niet voortrokken. Daarenboven riep mateschitz net dat hij wou dat de twee rijders gelijk staan. Dat artikel heeft hier zelfs online gestaan.
Posts: 11.414
Hij heeft inderdaad wat details niet helemaal correct, maar het verhaal klopt globaal toch wel?
Dat Mateschitz naar buiten kwam leek me ook meer PR dan dat hij dat echt zou denken.
Posts: 18.535
Erg globaal genomen misschien wel, maar als je de teambaas begint te verwarren met de eigenaar, dan is er toch iets mis, de eigenaar heeft, ongeacht of het nu PR is of niet, duidelijk geroepen dat hij gelijke kansen wil van zijn rijders. Pietje beweert dat hij het tegengestelde heeft gezegd.
Posts: 1.745
Ik denk dat het te vroeg is om nu al een kopman aan te wijzen, maar misschien is het een andere strategie vergeleken met McLaren.\"
Bedoelt hij hiermee dat McLaren Hamilton al heeft aangewezen als kopman?
Eigenlijk is het verschil (28 punten) tussen Webber en Vettel nog niet groot genoeg - met nog zes races te gaan - om een kopman aan te wijzen, maar zoals hij zelf al zegt: \"dat moment komt wel steeds dichterbij\".
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Hamilton een gevaar zal vormen voor Red Bull. Het enige circuit waar McLaren nog voor de winst kan gaan is Monza. Korea misschien? De overige circuits daarvan denk ik dat Red Bull de favoriet zal zijn gevolgd door Ferrari. Ja ik zou toch echt mijn geld op een van de Red Bull coureurs zetten. Ik hoop Vettel maar denk Webber en die gun ik het ook.
Posts: 7.033
Het doorontwikkelen gaat door tot aan de laatste race en Mclaren zich nu al voornamelijk op Singapore omdat ze weten dat Redbull daar weer de topfavoriet zal zijn! Ik denk en hoop dat het wel goed komt om de downforce op te krikken.
Posts: 7.033
richt
Posts: 2.049
*ssssssssss*
Hoort iemand ook die kookplaat sissen?
Posts: 1.481
Ik hoor alleen Vettel\'s hoofd koken van woede hoor! :p
Posts: 66
Zou hij dit ook willen als Vettel 28 punten voor hem was? Dan zou hij er nog niet aan willen denken. Oke hij is op het moment beter bezig dan Vettel maar in de F1 kan zoiets snel veranderen hoor.
Posts: 10.089
idd ik vind ook dat redbull zich nu totaal op vettel moet richten
webber heeft zen kans gehad
(LOL)
Posts: 412
Komaan de koning van de circus clowns Vettel is toch niet de moeite waard om te steunen. Met zijn raare kleuterige streken
Posts: 365
Ze moeten Vettel eerst africhten.
Posts: 603
Hahaha !!!
Die baby zeker, die zo arrogant en egoïstisch is, maar ook voor geen meter kan rijden zonder amateurfouten te maken .....
Posts: 1.278
Webber staat mentaal ijzersterk. Hij weet dat dit zijn enige kans is om wereldkampioen te worden, en heeft door sterk en consistent te rijden zich als 1e rijder verzekerd. Ik vrees idd, dat als Red Bull geen 1e piloot gaat aanwijzen, ze misschien op dezelfde wijze als Mclaren in 2007 de rijderstitel verliezen. Zeker nu Hamilton duidelijk een voorsprong heeft op Button
Posts: 10.412
ze hadden die webber eerder boos moeten maken. hahaha wk 2010 mark webber ik durf hem aan..
Posts: 2.885
Ik hoop het! Ik gun het hem van harte. Laat hem maar eens de hele wereld het zwijgen opleggen. Vooral Marko en Horner :-P
Posts: 1.765
ow, dus webber vind dat ze net als bij Ferrari, een duidelijk nr1 moeten gaan kiezen, nu ben ik ineens benieuwd naar Horner zijn reactie, want dit werkt zomaar teamorders in de hand, en daar was Horner toch zo ernstig op tegen?
Posts: 373
@Raikkonen-FAN: Vettel, inderdaad de kopman, wanneer het aankomt op de kopman in het maken van kinderfouten.
Posts: 18.535
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Na Melbourne zat iedereen Webber af te branden voor zijn stommiteiten, toen werd hij nooit wereldkampioen etc etc. Nu is het weer zo. Fans zijn zo kortzichtig, binnen 2 races kan het weer helemaal anders zijn.
Posts: 603
Nee, ze liepen Webber niet af te kraken.
Die zogenaamde fans en bet-weters liepen mee in de hype rondom die klere-baby !!
\'The new word champion\' werd altijd gezegd over hem ...... wanneer dan, als er voor de rest niemand op de baan rijdt ofzo ??
Voor het zoveelste jaar wederom die domme fouten en dan altijd kwaad op een ander zijn .....
Posts: 18.535
Haal anders voor de gein het artikel er eens bij van na de race in Melbourne, zeg dan nog is dat niemand Webber liep af te kraken. Webber had toen ook 3 wedstrijden punten vergooid hoor.
Posts: 10.089
in de F1 kan het ook zomaar weer andersom zijn..
Posts: 1.650
Webber : een man naar mijn hart. Ik begin meer en meer sypathie voor die man te hebben. Loopt niet altijd te janken en heeft ballen aan z\'n lijf. Zie hem graag kampioen worden. Hij heeft gelijk mbt die nr. 1 aanduiden. Anders gaan ze weer geen wereldkampioen worden. Ondanks de allerbeste auto... Bij Mc Laren zal dat ook Lewis worden, je moet er niet aan twijfelen !
Posts: 830
Ja ja, En als Webber en Hamilton de volgende race van de baan worden getikt en geen punten scoren, vinden Jenson, Alonso en Vettel weer aansluiting!
Posts: 412
Ik denk dat de Fia Vettel zou moeten diskwalificeren voor 4 races om hem tot inkeer te brengen , rust zou zijn inkeer in overmijdig rico´s maken verminderen
Posts: 1.748
Webber Webber Webber pas op met dit soort uitspraken voordat je chemie in het team verpest.
Posts: 603
Zolang Vettel in hetzelfde team zit is er geen chemie.
Posts: 219
Zegt degene die altijd van gelijkheid sprak binnen het team. als hij kopman is, wrom heeft hij dan niet gewonnen en verloor hij 5 plekken bij de start???
Posts: 603
Moeilijk hè om cynisme te zien ......
Posts: 5
Webber zijn rijstijl is beter dan die van Vettel, hij denkt eerst 2x na voordat hij iets onderneemt op de baan, maar hij wordt geen kampioen dit jaar, Hamilton wel, zijn auto is over alle races de beste gemiddeld ( goed lezen wat er staat ), beide zijn nu kopmannen.
Posts: 3.007
Op zich zegt hij niets verkeerds, al heb ik liever Vettel dan Webber als WK. Tuurlijk moeten ze straks op een man gaan concentreren, maar dat is afhankelijk van de kansen op de WK. Als ze de hele concurrentie op een flinke achterstand zetten en alleen tegen zichzelf racen is dat weer niet nodig.
Posts: 11.414
Bij McLaren is de situatie inderdaad anders. Hamilton is gewoon net een tik te snel voor Button. Hamilton zit gewoon op eigen kracht voor Button.
Bij Red Bull is het toch meer zo dat Vettel eigenlijk sneller is dan Webber, maar dat Vettel niet zo goed kan racen. Vettel gooit door al zijn fouten (weer) zijn kampioenschap weg en Webber profiteert daar van.
Posts: 112
ik vind dat webber gelijk heeft, sorry dat ik het zeg want beide rijders zijn mijn favorieten maar bij RB moeten ze toch gaan kijken van hoe de zaken er voor staan
en ze houden daar ook van stuivertje wisselen
vorig jaar
webber had nr 14 op zijn auto en vettel nr 15 (en vettel stond als ik het me goed herinner 3de in het wk, je mag me corrigeren als ik het fout heb)
dit jaar
vettel heeft nr 5 en webber nr 6 (webber staat nu 2de in het wk)
Posts: 1.551
Helemaal mee eens. Webber is een ondergewaardeerde coureur. Vettel is juist een overgewaardeerde coureur. Trouwens ik vind het sowieso altijd geweldig als de underdog toch weet te winnen. Red Bull zette alles op Vettel en nu blijkt die ouwe Webber opeens toch wel erg snel te zijn. Briljant.
Begin dit seizoen en vorig seizoen zag ik Vettel zeker wel zitten, maar hij maakt te veel fouten en is wat arrogant geworden. Erg jammer.
Posts: 112
ja daar moet ik je ook gelijk in geven, het blijft leuk om te zien hoe webber veel beter blijkt te zijn als vettel
het is ook erg jammer dat vettel teveel fouten maakt, ik had hem ook in mijn lijst van potentiële wereldkampioen(en) staan, maar nu zie ik het ook niet gebeuren dit jaar