user icon

F1-titel geen droom, maar doel voor Verstappen

  • Gepubliceerd op 10 nov 2016 13:52
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen laat geen misverstand bestaan over zijn ambities in de Formule 1. De jonge Nederlander gaat voor het hoogst haalbare, het kampioenschap. Dat verklaarde hij tijdens een vraaggesprek bij Exact Live in de Jaarbeurs in Utrecht.

Op de vraag van presentator Humberto Tan of de wereldtitel geen droom, maar een doel is voor hem, antwoordde Verstappen via een liveverbinding vanuit Brazilië: "Absoluut! Ik denk dat meer coureurs als doel hebben om wereldkampioen te worden, maar dat is inderdaad mijn streven voor de toekomst."

Welke races uit het afgelopen seizoen sprongen er wat hem betreft uit? "Barcelona, dat is natuurlijk de eerste die ik noem. Ook de race in Silverstone was heel goed en die in Japan. Eigenlijk heb ik best veel goede momenten gekend, maar die drie waren het meest positief."

Verstappen is geregeld onderwerp van discussie. Zelf trekt hij zich daar weinig van aan. "Ik denk dat het belangrijk is om er neutraal onder te blijven. Er komen positieve en negatieve meningen voorbij, maar het gaat erom je eigen ding te blijven doen en zo goed mogelijk te presteren op het circuit."

Voor komend weekend in Brazilië hoopt hij dat de voorspellingen voor regen uitkomen. "Ja, absoluut, dat is voor ons de beste kans om te winnen. De race op Silverstone begon ook in de regen en dat zag er heel goed uit. Ik ben benieuwd. In de regen speelt het motorvermogen een minder belangrijke rol en bovendien heeft onze auto enorm veel grip, dus dat komt op een natte baan beter tot zijn recht."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • jd2000

    Posts: 4.492

    Het is goed om ambities te hebben. Sportman naar mijn hart. Streven naar het hoogst haalbare is mooi. Heel veel succes!

    • + 4
    • 10 nov 2016 - 13:55
  • Inderdaad! Dat gelul over 'meedoen is belangrijker dan winnen'
    Bleh!

    • + 1
    • 10 nov 2016 - 14:09
    • wibi

      Posts: 4.440

      Meedoen is OOK heel belangrijk. Zonder meedoen kan je niet winnen...spreek uit ervaring...

      • + 1
      • 10 nov 2016 - 14:22
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ik wil altijd winnen, maar niet meedoen. Jammer genoeg nog niet gelukt.

      • + 2
      • 10 nov 2016 - 15:05
  • Exact

    Posts: 317

    Een doel is een droom met een deadline!

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 14:14
    • Exact

      Posts: 317

      Voor Carlos: om je dromen waar te maken moet je wel eerst wakker worden...

      • + 1
      • 10 nov 2016 - 14:18
  • Zo die Tan kan goede vragen stellen ;)

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 14:15
  • RSV MILLE

    Posts: 698

    Let it rain...
    Maar geen start achter de safety car please

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 14:18
    • AUDI_F1

      Posts: 1.722

      Start is dan achter de Safety car, en ze rijden dan 3 rondjes. De safety car gaat weg en we krijgen dan een gewone start. Maar de rijden hebben de baan kunnen verkennen en weten dan ook waar het gevaarlijk is.

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 15:30
  • Zoals Harvey Specter in Suits zegt: "ik heb geen dromen, ik heb doelen."

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 14:53
    • PerryB

      Posts: 183

      Wanneer Kvyatt Game of Thrones kijkt, kijkt Max Suits xD

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 15:05
    • Patrace

      Posts: 2.429

      @perryB: Inderdaad, als PIP terwijl hij een simrace doet. Hij heeft toch voldoende capaciteit over... dus dat doet hij er gewoon even bij. :-)

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 19:22

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar