user icon

Officieel: Palmer verlengt contract bij Renault F1

  • Gepubliceerd op 10 nov 2016 08:23
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Jolyon Palmer verdedigt ook in 2017 de eer van het team van Renault. Dat heeft de Franse renstal officieel bekendgemaakt. De 25-jarige Brit zal volgend jaar een duo vormen met Nico Hülkenberg. Palmer won in 2014 de GP2-titel, bracht 2015 door als test- en reserverijder bij Lotus en debuteerde dit seizoen in de Formule 1. Zijn enige punt tot nu toe scoorde hij in Maleisië.

Palmer: "Ik ben door het dolle heen dat ik een tweede seizoen voor Renault F1 mag rijden en ik kan niet wachten om het vertrouwen van het team terug te betalen. Ik loop al sinds 2015 rond in Enstone en ik weet dus waar we vandaan komen en hoe de infrastructuur het afgelopen jaar is ontwikkeld. Daardoor deel ik het enthousiasme van het team voor 2017 en over de nieuwe auto. De leercurve in de Formule 1 was steil, maar ik rij beter dan ooit en er zit nog veel meer in het vat."

Renault Sport-voorzitter Jerome Stoll: "Het doet ons deugd om Jolyon te behouden voor 2017. Hij heeft laten zien hongerig te zijn om zichzelf te ontwikkelen naarmate het team groeit en hij heeft indruk gemaakt met de stijgende lijn in zijn optredens dit seizoen. We hebben het volste vertrouwen dat Palmer samen met Hülkenberg een veelbelovend duo zal vormen en een drijvende kracht zal betekenen op weg naar de verwezenlijking van onze doelen."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik kan me voorstellen dat Palmer ontzettend blij was toen hij dat nieuws kreeg, gun het die gast ook wel, had het zelf echter niet verwacht. Maar ja deze week waren er meer verrassingen zal ik maar zeggen.

    • + 1
    • 10 nov 2016 - 08:33
  • Wablief

    Posts: 485

    Zijn de zitjes Manor, Haas en Sauber nog vrij?

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 08:33
  • wibi

    Posts: 4.514

    Sorry dat ik zeg (wil absoluut niet negatief overkomen): 'moet niet gekker worden'...

    • + 1
    • 10 nov 2016 - 08:34
  • Denk dat Palmer zo blij is omdat hij het ook niet verwacht had...

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 08:39
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Kennelijk kon Renault niks beters krijgen. Aan de andere kant, 1 seizoen is vaak te weinig om te zien wat voor vlees je in de kuip hebt.

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 09:11
  • Renault heeft natuurlijk wel een jaar met beide coureurs nauw samengewerkt en daar veel gegevens over verzameld. Ze zullen voor de stabiliteit een coureur willen hebben behouden. Palmer heeft zich langzaam verbeterd en was in de laatste races beter/sneller dan Magnussen. Brengt ook nog wat geld mee dus een logische keuze. Ik ben niet verbaasd.

    • + 2
    • 10 nov 2016 - 09:23
  • Haas Magnussen dus

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 09:23
  • En Magnussen kan opnieuw opzoek naar een ander team, dat zal dan wel Haas worden. Mooie kans voor Palmer!

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 10:15
    • Gister is Magnussen al zo goed als zeker als vervanger van Gutierez aangekondigd. Aan de berichtgeving te zien heeft Magnussen zijn kans gegrepen bij Haas (Renault duurde te lang) en heeft Renault als reactie daarop Palmer genomen.

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 10:57
  • Atlaz

    Posts: 748

    Renault had Ocon als eerste keus voor een stoeltje naast Hulkenberg, maar heeft lang gewacht in de hoop dat een deal tussen Ocon en Force India niet door zou gaan. Force India had echter geen haast met de beslissing. Daardoor kon Renault zijn tweede keus, namelijk Kevin Magnussen, niet vasthouden als alternatief omdat de optie op Magnussen ondertussen afliep. Magnussen koos daarop voor zekerheid bij Haas, hoewel hij misschien liever bij Renault was gebleven. Renault blijft nu dus zitten met derde keus, Jolyon Palmer.

    Renault heeft 'Silly Season' verloren op strategie.

    • + 1
    • 10 nov 2016 - 12:16
    • Atlaz

      Posts: 748

      Update: Magnussen heeft blijkbaar een 1-jarig contract van Renault afgeslagen en gekozen voor een 2-jarig contract bij Haas.

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 15:20
  • TJ.

    Posts: 758

    Volgens mij heb ik een fustje bier gewonnen. Al heb ik mijn tegenspeler al een hele tijd niet meer op het forum gezien :(

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 15:01

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 20 jan 1991 (30)
  • Geb. plaats Horsham, Groot Brittannië
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar