user icon

'Alonso houdt dit nog maximaal één jaar vol'

  • Gepubliceerd op 08 nov 2016 14:13
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-Honda loopt het risico om Fernando Alonso na 2017 kwijt te raken. Dat stelt voormalig McLaren-teamcoördinator Jo Ramirez in gesprek met AS. Als McLaren het niveau niet significant opkrikt, dan gaat Alonso na volgend seizoen weg. Dat is de verwachting van Ramirez.

"Het is nog steeds pijnlijk wat McLaren laat zien. Hun ontwikkeling is wel goed, alleen gaat het allemaal een tikkeltje te langzaam. Ze verliezen sponsors en dreigen ook Alonso kwijt te raken. Het kan niet anders dan dat Fernando deze situatie zat begint te worden. Hij is een winnende coureur, hij moet winnen. Hij houdt dit nog maximaal één jaar vol, dan heeft hij zijn limiet bereikt", aldus Ramirez.

"McLaren had dit jaar eigenlijk alweer op het podium moeten eindigen. Ze dienen alles op alles te zetten, want 2017 wordt hun laatste kans om Alonso langer aan zich te binden. McLaren heeft heel wat te verbeteren. En weet je wat? Het ligt echt niet volledig aan de motor. De krachtbron is niet top, maar ze beschikken ook niet over het beste chassis ter wereld."

"Honda en McLaren moet samenwerken alsof ze één team zijn. Alleen op die manier kunnen ze Alonso voor de sport behouden."

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Die gaat stoppen na een teleurstellend 2017.

    • + 0
    • 8 nov 2016 - 14:12
    • Dat hij dan maar WEC of IRL gaat doen. Ik blijf hem wel volgen. Een kaartje voor de 24-uurs race van Le Mans kost ook maar een fractie van een kaartje voor de Formule 1.

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 14:18
    • Kan Nyck de Vries het mooi van hem overnemen :p

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 14:22
    • @DENNIS UIT DONGEN: Ik was een groot fan van de WEC. Ben de laatste jaren elk seizoen naar de race op SPA geweest. Ik zie het alleen somber in na het vertrek van Audie en Nissan die het project ook gestaakt hebben. Nu Porche en Toyota beide maar 2 auto's inzetten zijn er nog maar 4 pro Lmp1 auto's in het veld. Dit vind ik veel te weinig en dat gaat ze volgend jaar aanzien kosten...

      • + 1
      • 8 nov 2016 - 15:09
    • Vince78

      Posts: 493

      De kans is groot dat je gelijk hebt. Maar ik hoop dat het veld zo verstrooid zal zijn, dat jist een McLaren boven komt drijven. (Mercedes en Red Bull weten zich wel naar boven te knokken, die hebben nu op alle plekken de juiste mensen zitten binnen de organisatie). McLaren/Honda en Ferrari hebben daarentegen nog een hoop uit te zoeken. (De teams met een klantenmotor - behalve RedBull - zie ik nog niet opeens vooraan mee doen).

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 16:59
  • Nyck de Vries ,staat te trappelen!

    • + 1
    • 8 nov 2016 - 14:23
    • wie is dat???

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 14:27
    • Das die buitenlander uit Friesland.:)

      • + 5
      • 8 nov 2016 - 14:31
    • Ik woon ook in Friesland! En onder welke steen kom jij vandaan?

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 14:33
    • Nou APPELSCHA, ik zou bij deze site claimen dat je een vlaggetje met pompblêd bij je naam wilt zien.

      • + 2
      • 8 nov 2016 - 14:44
    • oh er gaat een lampje branden... dat is dus die jongen waartegen McLaren eigenlijk al een paar seizoenen geleden had moet zeggen ''Sorry Nyck maar je bent niet goed genoeg''.

      • + 4
      • 8 nov 2016 - 14:50
    • Hemex

      Posts: 991

      Fryslân boppe! Als jullie willen discrimineren ga je maar zwarte piet plagen.

      • + 1
      • 8 nov 2016 - 14:57
    • Hemex

      Posts: 991

      NBTT, ter toevoeging aan je boekje 'hoe heurt het' ... pompeblêd is de juiste en correcte spelling

      • + 4
      • 8 nov 2016 - 15:00
    • Oké, dank voor je verbetering HEMEX. Ik ben zelf geen Fries, maar ik vind jullie provincie wel sympathiek.

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 15:25
    • Ja, laten we de neerwaartse spiraal doortrekken bij McLaren...

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 15:48
    • Hemex

      Posts: 991

      NBTT: Ach, iedereen heeft zo zijn gebreken. Neem het je niet kwalijk hoor...

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 16:07
    • oh Nyck de Fries dan toch zeker... :)

      • + 0
      • 9 nov 2016 - 21:05
  • z0mer

    Posts: 2.086

    Volgens McLaren kunnen ze het chassis veel sneller maken, echter zorgt de matige motor ervoor dat ze met veel minder vleugel kunnen rijden.

    • + 0
    • 8 nov 2016 - 14:56
    • ap

      Posts: 953

      Die motor gaat er echt wel komen hoor! Honda rust niet eerder dan dat die er is! Kijk naar het verleden van Honda!

      • + 1
      • 8 nov 2016 - 15:24
    • @AP het meest recente F1 verleden van Honda voorspeld weinig goeds. Of ben jij er ook zo een die nog teert op Honda's succsessen van 1986-1991? Dat is 30 jaar geleden kerel :)

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 16:31
    • Ik denkt dat als ze er een snellere motor inleggen het chassis ook wel sneller zal gaan...

      • + 1
      • 8 nov 2016 - 19:49
    • Niiek

      Posts: 675

      @Darlos Cainz

      Feit blijft wel dat ze eind 2015 al wisten in 2016 niet competitief te worden omdat ze die motor niet konden verbeteren vanwege de token restricties. Voor komend jaar kunnen ze het radicaal anders doen, dus ook veel en veel beter.

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 20:40
    • ringo

      Posts: 3.390

      zelfs in de mercedes tijdperk laaste jaren werd het hardminder.. eigenlijk sinds newey is vertrokken is het juist stukje bij beetje achteruit gegaan. Motor is natuurlijk belangrijk, het is nog altijd een totaal pakket... ondanks motor misschien niet top is, is de chassis niet top... ze moeten principieel nog altijd 4e op 5de team zijn. Maar zijn zoiezo outclassed by williams en force india.. 7de team in de klassemnt is niet waardig... e hebben beide wel mercedes motoren maar ik geloof zelf ook niet dat ze het volledig kunnen gebruiken :) als je kijkt met redbull en renault hoe groot die gat is, een goede chassis en een brakke chassis....alhoewel moet ik zeggen dat die is ontworpen voor mercedes, mar dan nog....4 of 5de zou mclaren zeker moeten halen

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 21:09
  • Niiek

    Posts: 675

    Ze kunnen zich komend jaar in ieder geval nergens meer achter verschuilen. Begin 2015 werd er gesproken over een 3 jaren plan. Dus 2017 is het jaar waar zowel McLaren als Honda het moet laten zien. Minstens voor de podiumplekken racen dus.

    • + 0
    • 8 nov 2016 - 15:44
  • Ik denk zelfs dat hij dit niet nog een jaar vol houdt. Als hij kansloos is in 2017 om een podium te scoren dan kapt hij al halverwege het seizoen denk ik.

    • + 0
    • 8 nov 2016 - 15:58
    • Ze hebben toch Button achter de hand

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 18:12
    • Idd, dat lijkt mij ook de reden dat ze Button nog onder contract houden.

      • + 0
      • 9 nov 2016 - 13:23
  • Ja hij zal McL wel verlaten, maar wie gaat hem nog een competitief stoeltje aanbieden binnen F1?

    • + 0
    • 8 nov 2016 - 16:09
    • Ricciardo naar Ferrari en Alonso naar RBR zou ik wel zien zitten, weer een goede graadmeter voor Max ;)

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 16:25
    • Dat heb ik hier net boven vertelt.

      Nyck de Vries, dit is echt geen pannekoek! Hij heeft nog steeds het vertrouwen van mclaren.

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 17:03
    • De vraag is wat het vertrouwen van McLaren waard is.
      Maar misschien ben ik te sceptisch.

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 18:14
    • @ Speedpuppet : dat zou dus vernedering Nr 2 worden voor Spanje dat kunnen ze nooit aan hé :)

      • + 1
      • 8 nov 2016 - 20:20
  • Alonso weg bij McL vind ik niet zo erg, zolang hij maar een upgrade maken kan naar n ander team. Ik zie hem graag op de F1 grid en t liefst in een auto die voor een podium kan gaan.
    Nooit fan geweest, zelfs anti, maar inmiddels zou ik het een groot verlies vinden als hij er niet meer bij zou zijn.

    • + 0
    • 8 nov 2016 - 17:34
    • Ze zoeken bij Ferrari nog iemand ;)

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 17:40
    • Had m graag met Ferrari een titel zien pakken, maar met McLaren mag ook uiteraard. Zou het fantastisch vinden als ze in 2017 serieuze titelkandidaten zouden zijn.

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 20:27
  • Dikkedop

    Posts: 696

    Alonso nog ff naar merc, ik gun hem het wel!

    • + 0
    • 8 nov 2016 - 18:52
    • Liever niet.
      Daar wordt hij met 2 vingers in z'n neus kampioen,
      'k Zie hem voor die 3e titel liever vechten met Max

      • + 0
      • 8 nov 2016 - 21:06
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Hou vol Alonso! Denk aan je bankrekening en zo. Je kunt het!

    • + 0
    • 8 nov 2016 - 22:01

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 149
  • Podiums 0
  • Grand Prix 85
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park