Weerupdate Spa-Francorchamps: regen mogelijk tijdens hele weekend
- Gepubliceerd op 26 aug 2010 10:41
-
19
- Door: Robin Smeets
"Als we naar Spa-Francorchamps gaan hebben we het altijd over het weer", vertelde Force India-coureur Vitantonio Liuzzi. "Regen kan hier op elk moment uit de lucht vallen en omdat het zo'n lang circuit is, is het mogelijk dat slechts een gedeelte van het circuit onder water staat."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 427
mooi, zomer recess voorbij en meteen een vette race in Spa met mogelijk regen, YES
Posts: 331
Dat klopt wat hij zegt,maar dat is ook het mooiste van het veld hier droog en daar alles nat dat maakt de wedstrijdt spannend kijk ernaar uit zaterdag Q wie zal er als eerst op de baan komen,en wie zal er achter op de grind staan
Posts: 774
Roept men tegenwoordig niet structureel voor een GP-weekend dat er regen mogelijk is? Vier weken terug op de donderdag voor de race zat ik in Boedapest een weerupdate op deze site te lezen waarin stond dat het \'op dit moment\' zou regenen in Boedapest terwijl het daadwerkelijk prima weer was toen die update geplaatst werd. Er is dat hele weekend alleen een keertje \'s nachts een (flinke) bui gevallen, voor de rest was het stralend weer.
Posts: 3
@ Tommieee; als je op deze link klikt van Weeronline zie je dat de kans op regen wel aardig hoog is... www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Spa/4055569
Posts: 8.004
Ja ik vond dat de eerste helft van het seizoen grappig, er werden een paar regen races voorspelt die in de race uiteindelijk niet kwam (Spanje,Monaco,Hongarijen?) en de race in Turkije zou er zeker 1 worden die zonovergoten zou zijn, vervolgens was daar vlak voor het einde een grote donkere wolk boven het circuit. Dat daar niks uitkwam ok maar vond dat wel grappig.
Posts: 397
de ene weersite geeft regen en de andere weer alleen bewolkt, maar dat het er net zulk wisselvallig weer is als hier in nederland lijkt me vrij waarschijnlijk :).
Pontio meenemen :p
www.myweather2.com(...)Circuit.aspx?sday=3
Posts: 4.951
Gewoon ff hier kijken en je hebt een goed beeld:
www.myweather2.com(...)champs-Circuit.aspx
Posts: 80
ik weet iig dat mijn pontio meeneem naar spa, ik kan haast niet wachten word een geweldig weekend. vanavond er naar toe. ik hoop dat het droog is zodra de tent word opgezet ;-)
Posts: 30
Wel lachen, als je het artikel zo leest is het alsof Liuzzi voortaan de vaste weerman is voor F1Today... er is kans op regen en Liuzzi vertelt vervolgens dat het altijd zo kan zijn in de Ardennen.
Posts: 412
Ach het weer is altijd verraderlijk in Malmedy , kan zo omslaan.
Posts: 1.058
Als ik mag kiezen:
Vrijdag hele dag droog ( want dan ben ik daar.)
Zaterdag helemaal nat of helemaal droog ( half natte kwali is net loterij, houd ik niet van.)
Zondag half nat half droog ( spanning gegarandeerd.)
Posts: 1.748
Leuk regen is altijd leuk maar niet te veel gewoon nat,droog das is het leukste.
Posts: 10.412
graag droog alonso 1 heeft bij nodig..
Posts: 1.315
Ik kan best genieten van een of twee turbulente regenraces in het jaar.
Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die het liefst elke race regenspektakel willen zien. Dan kun je niet zo goed lootjes trekken voor de gridpositie en vervolgens kunstmatig de baan nat maken op een random moment etc.
Ik hou ervan om de snelste te zien winnen, ongeacht wie het is, dat het een keer of 2 per jaar door de war gegooid wordt kan ik waarderen maar meer dan dat wordt het onberekenbaar en een loterij. Dan wordt ook het hele WDC een loterij. En dat willen we toch niet?
Posts: 1.725
en dat geldt evenzeer voor safety cars...
Posts: 8.004
Niet elke race nee maar op Monaco, Silverstone en Spa zou ik het wel leuk vinden. En een loterij ben ik het al helemaal niet mee eens ik vind noujuist dat je dan kunt zien wie er de betere coureur is omdat lef, stuurkunsten en ervaring.dan een grotere rol gaan spelen, dan hoe snel je wagen is. De mannen worden van hun wagens onderscheiden zeg maar. Ik heb bijvoorbeeld erg genoten van Vettel in monzo toen hij voor STR reed.
Posts: 2.222
helemaal mee eens, niks aan toe te voegen:)
Posts: 1.650
Ook helemaal mee eens. Ik hou ook niet van lototrekking...
Posts: 2.049
Hangt er vanaf; een gans weekend een constante natte baan zou niet echt voor een loterij zorgen. Immers dat zijn constante weersomstandigheden die voor iedereen op elk moment gelden. Dan kan er geen sprake zijn van geluk. Regen kan dan wel voor meer spanning zorgen, want dan heb je er altijd wel tussen die iets meer kunnen/durven.