Weerupdate Spa-Francorchamps: regen mogelijk tijdens hele weekend

Komend weekend zal de Grand Prix van België worden verreden op het circuit van Spa-Francorchamps. Tijdens het gehele raceweekend is er een realistische kans op regen in de Belgische Ardennen.

"Als we naar Spa-Francorchamps gaan hebben we het altijd over het weer", vertelde Force India-coureur Vitantonio Liuzzi. "Regen kan hier op elk moment uit de lucht vallen en omdat het zo'n lang circuit is, is het mogelijk dat slechts een gedeelte van het circuit onder water staat."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • BramG44

    Posts: 427

    mooi, zomer recess voorbij en meteen een vette race in Spa met mogelijk regen, YES

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 11:14
  • mclaren1

    Posts: 331

    Dat klopt wat hij zegt,maar dat is ook het mooiste van het veld hier droog en daar alles nat dat maakt de wedstrijdt spannend kijk ernaar uit zaterdag Q wie zal er als eerst op de baan komen,en wie zal er achter op de grind staan

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 11:18
  • Tommieeee

    Posts: 774

    Roept men tegenwoordig niet structureel voor een GP-weekend dat er regen mogelijk is? Vier weken terug op de donderdag voor de race zat ik in Boedapest een weerupdate op deze site te lezen waarin stond dat het \'op dit moment\' zou regenen in Boedapest terwijl het daadwerkelijk prima weer was toen die update geplaatst werd. Er is dat hele weekend alleen een keertje \'s nachts een (flinke) bui gevallen, voor de rest was het stralend weer.

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 11:19
    • Carst

      Posts: 3

      @ Tommieee; als je op deze link klikt van Weeronline zie je dat de kans op regen wel aardig hoog is... www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Spa/4055569

      • + 0
      • 26 aug 2010 - 11:28
    • Ja ik vond dat de eerste helft van het seizoen grappig, er werden een paar regen races voorspelt die in de race uiteindelijk niet kwam (Spanje,Monaco,Hongarijen?) en de race in Turkije zou er zeker 1 worden die zonovergoten zou zijn, vervolgens was daar vlak voor het einde een grote donkere wolk boven het circuit. Dat daar niks uitkwam ok maar vond dat wel grappig.

      • + 0
      • 26 aug 2010 - 11:42
  • Marcd

    Posts: 397

    de ene weersite geeft regen en de andere weer alleen bewolkt, maar dat het er net zulk wisselvallig weer is als hier in nederland lijkt me vrij waarschijnlijk :).
    Pontio meenemen :p
    www.myweather2.com(...)Circuit.aspx?sday=3

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 11:25
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Gewoon ff hier kijken en je hebt een goed beeld:
    www.myweather2.com(...)champs-Circuit.aspx

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 11:30
  • ik weet iig dat mijn pontio meeneem naar spa, ik kan haast niet wachten word een geweldig weekend. vanavond er naar toe. ik hoop dat het droog is zodra de tent word opgezet ;-)

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 11:50
  • PaultH

    Posts: 30

    Wel lachen, als je het artikel zo leest is het alsof Liuzzi voortaan de vaste weerman is voor F1Today... er is kans op regen en Liuzzi vertelt vervolgens dat het altijd zo kan zijn in de Ardennen.

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 11:54
  • Ach het weer is altijd verraderlijk in Malmedy , kan zo omslaan.

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 13:26
  • Als ik mag kiezen:
    Vrijdag hele dag droog ( want dan ben ik daar.)
    Zaterdag helemaal nat of helemaal droog ( half natte kwali is net loterij, houd ik niet van.)
    Zondag half nat half droog ( spanning gegarandeerd.)

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 13:27
  • germain

    Posts: 1.748

    Leuk regen is altijd leuk maar niet te veel gewoon nat,droog das is het leukste.

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 14:01
  • graag droog alonso 1 heeft bij nodig..

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 15:56
  • DRF

    Posts: 1.315

    Ik kan best genieten van een of twee turbulente regenraces in het jaar.

    Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die het liefst elke race regenspektakel willen zien. Dan kun je niet zo goed lootjes trekken voor de gridpositie en vervolgens kunstmatig de baan nat maken op een random moment etc.

    Ik hou ervan om de snelste te zien winnen, ongeacht wie het is, dat het een keer of 2 per jaar door de war gegooid wordt kan ik waarderen maar meer dan dat wordt het onberekenbaar en een loterij. Dan wordt ook het hele WDC een loterij. En dat willen we toch niet?

    • + 0
    • 26 aug 2010 - 16:41
    • f60

      Posts: 1.725

      en dat geldt evenzeer voor safety cars...

      • + 0
      • 26 aug 2010 - 17:40
    • Niet elke race nee maar op Monaco, Silverstone en Spa zou ik het wel leuk vinden. En een loterij ben ik het al helemaal niet mee eens ik vind noujuist dat je dan kunt zien wie er de betere coureur is omdat lef, stuurkunsten en ervaring.dan een grotere rol gaan spelen, dan hoe snel je wagen is. De mannen worden van hun wagens onderscheiden zeg maar. Ik heb bijvoorbeeld erg genoten van Vettel in monzo toen hij voor STR reed.

      • + 0
      • 26 aug 2010 - 18:02
    • helemaal mee eens, niks aan toe te voegen:)

      • + 0
      • 26 aug 2010 - 19:05
    • Werner

      Posts: 1.650

      Ook helemaal mee eens. Ik hou ook niet van lototrekking...

      • + 0
      • 26 aug 2010 - 20:27
    • turbof1

      Posts: 2.049

      Hangt er vanaf; een gans weekend een constante natte baan zou niet echt voor een loterij zorgen. Immers dat zijn constante weersomstandigheden die voor iedereen op elk moment gelden. Dan kan er geen sprake zijn van geluk. Regen kan dan wel voor meer spanning zorgen, want dan heb je er altijd wel tussen die iets meer kunnen/durven.

      • + 0
      • 26 aug 2010 - 21:17

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar