user icon

Perez twee tienden sneller door Mexicaanse fans

  • Gepubliceerd op 27 okt 2016 10:36
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Coureurs kunnen bij een Grand Prix in eigen land vaak net dat beetje meer, aangespoord als zij worden door de fans. Force India-rijder Sergio Perez vormt geen uitzondering. De Mexicaan is vastberaden om de vele Mexicaanse fans zondag tijdens de Grand Prix van Mexico te belonen met een mooi resultaat.

De Telegraaf citeert Perez: "Door het publiek alleen al ga ik twee tienden van een seconde per rondje sneller. Autosport zit bij ons echt in de lift. Natuurlijk ook omdat ik al sinds 2011 in de Formule 1 race. Met zoveel landgenoten om je heen krijg je een enorme boost. Je voelt de energie naar je toe stralen."

Perez wil graag wat terug doen voor de autosport in eigen land. "Er zijn nu geen opkomende, jonge coureurs. Daarom ben ik bezig om mijn eigen kartteam op te zetten. Misschien helpt het ook als we een Mexicaanse wereldkampioen hebben."

Vooralsnog moet hij het doen met zeven podiumplekken in de Formule 1. Hij zou graag voor eigen publiek zijn achtste top drie-notering behalen, maar daarvoor is hij afhankelijk van anderen. Perez: "Dus moeten we geluk hebben. Mercedes, Ferrari en Red Bull zijn simpelweg te snel, maar Williams zijn we nu bijna altijd voor. Misschien gebeuren er zondag gekke dingen, dan zijn wij er als de kippen bij om weer onze kans te grijpen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Hoe is dat aan te tonen? Ik denk een beeldspraak van Perez anders is het competitievervalsing :-)

    • + 0
    • 27 okt 2016 - 10:56
    • Ik stel een gridstraf voor, voor ongefundeerde uitspraken en competitievervalsing.

      Daarnaast stel ik voor dat de fans stil zijn in de remzones.

      • + 1
      • 27 okt 2016 - 11:53
  • Rimmer

    Posts: 8.764

    Als Guttierrez in 2017 met de Ferrari (waar hij immers een jaar als reserve coureur op de loonlijst stond en zich zodanig tot de absolute top wist te ontwikkelen) het kampioenschap pakt wordt het pas echt een gekkenhuis. Ik heb ben er zeker bij dan!

    • + 0
    • 27 okt 2016 - 10:58
  • k.w

    Posts: 719

    Leuk voor je fans om dit te horen , maar minder voor je werkgever denk ik dan...wetende dat je anders 2 tienden laat liggen...:)

    • + 3
    • 27 okt 2016 - 10:59
    • Je bent me net voor.

      • + 0
      • 27 okt 2016 - 11:03
    • Nee, zo zit het niet! Die fans zitten allemaal met hun sombrero Checo te wapperen en geven zo Checo letterlijk de wind in de rug. E voila; 2 tienden per ronde!

      • + 1
      • 27 okt 2016 - 12:41
  • Verassend , een thuiswedstrijd dus... in praktische elke tak van sport is er 'thuisvoordeel' ... Aan de psychologen onder ons om het uit te leggen....

    • + 0
    • 27 okt 2016 - 11:06
    • Nightwish

      Posts: 184

      Het is nogal een verschil als er 50.000 man voor jou juicht of wanneer zij zich tegen jou keren en je beginnen uit te fluiten oid. Nou komt dat in de F1 niet zo veel voor gelukkig als in bijvoorbeeld het voetbal.
      Maar het voelt nou eenmaal goed als je wordt aangemoedigd door anderen en hoe meer mensen voor je juichen, hoe beter dat gevoel.

      • + 0
      • 27 okt 2016 - 11:31
    • wibi

      Posts: 4.514

      Geldt niet voor iedereen Nightwish. Als (zeer matig) voetballer speelde ik veel beter in uitwedstrijden... geen gezeik van anderen om aan te horen in de wedstrijd.

      • + 0
      • 27 okt 2016 - 16:56
    • wibi

      Posts: 4.514

      en wie ga je in de fik zetten Bschuit ? (verrassend)

      • + 0
      • 27 okt 2016 - 16:57
  • mediF1

    Posts: 2.818

    Als hij alle Grand Prix als zijn thuis basis zou zien en we er van uit gaan dat we gemiddeld 55 rondjes rijden dan is dat 55 x 0,2 = 11 seconde 11 x 22 = 242 seconde 242 : 60 = 4,03 min sneller per jaar dus Sergio je laat maar liefst 4 min per jaar liggen .

    • + 0
    • 27 okt 2016 - 23:37

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 636
  • Podiums 10
  • Grand Prix 238
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar