user icon

Lewis Hamilton blij: "Ik hou van de Verenigde Staten"

  • Gepubliceerd op 23 okt 2016 23:00
  • comments 16
  • Door: Bjorn Smit

Met zijn vijftigste Grand Prix-zege heeft Lewis Hamilton zijn kampioenschapskansen levend gehouden. Door de tweede plaats van Nico Rosberg loopt hij slechts zeven punten in, maar met de zege in Texas houdt de Brit de druk op zijn teamgenoot.

Zijn vierde zege op het Circuit of the Americas behaalde Hamilton op een dominante wijze, en na afloop van de race was de Mercedes-coureur dan ook erg blij. Op het podium liet hij aan acteur Gerard Butler weten: "Dit is altijd goede jachtgrond voor mij geweest. Ik hou ervan om in de VS te zijn en ik voel me hier thuis. Ik wil de fans bedanken voor hun goede werk en het publiek was geweldig. Het is de vierde keer dat ik hier win en de vijfde zege in Amerika, en ook nog eens mijn vijftigste in totaal. Ik zal mijn best blijven doen en hoewel Nico erg goed rijdt, zal ik alles geven voor het wereldkampioenschap."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Hij heeft goed gereden, maar ik vind het bijna ongemakkelijk worden hoe hij bij het publiek slijmt na iedere race.

    • + 1
    • 23 okt 2016 - 23:11
    • Wablief

      Posts: 485

      Zeker met de vrouw van mercedes op het podium...

      • + 0
      • 23 okt 2016 - 23:12
    • Tsja ik ervaar het ook zo, maarja wat moet je anders tegen het publiek zeggen?

      • + 0
      • 23 okt 2016 - 23:36
    • Nico slijmt net zo hard als hij gewonnen heeft, dat doen de meeste winnaars trouwens, ff lekker populair doen tegen het publiek...
      Maar wat moeten die gasten anders zeggen eigenlijk;)

      • + 0
      • 24 okt 2016 - 08:13
  • sailor

    Posts: 10.268

    Goed weekend van Hamilton , is gewoon een feit , maar... de grote winnaar is Rosberg , want hij kan de volgende wedstrijd wereldkampioen zijn ;-)

    • + 0
    • 23 okt 2016 - 23:14
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.745

      Absoluut waar, met een dnf voor Hamilton en een overwinning voor Rosberg is het over. (Deels) Los van mijn voorkeur zou ik het mooi vinden als die situatie omgedraaid zou zijn. Dan heb je nog maar 2 races te gaan met Hamilton en Rosberg op slechts 1 punt van elkaar. Dat zou mooi zijn, maar dan speelt mijn voorkeur uiteraard ook mee ;-)

      • + 0
      • 23 okt 2016 - 23:31
    • sailor

      Posts: 10.268

      Zeker speelt iemands voorkeur een hele grote rol , want als het allemaal andersom was geweest dit seizoen , had geen enkele Hamilton-fan dat erg gevonden

      • + 0
      • 23 okt 2016 - 23:46
  • Manon

    Posts: 298

    Goed weekend inderdaad voor Hamilton, maar zie hem lever niet op het podium, hij is zo saai. Liever een Ricciardo op het podium is toch geweldig!

    • + 1
    • 23 okt 2016 - 23:41
    • Manon

      Posts: 298

      lever=liever

      • + 0
      • 23 okt 2016 - 23:43
  • ggm

    Posts: 112

    Vreemd dat hij zegt dat hij minder vermogen had dan Nico vandaag, terwijl Toto Wolff dat juist weer tegenspreekt.

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 00:02
  • John6

    Posts: 5.186

    Lewis deed wat hij moest doen, maar Nico zit in een zeer goede positie.

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 01:18
  • Lewis, Nico en Daniël geëindigd op de plekken waarop ze gestart zijn, dus hebben ze goed gereden? Of gewoon foutloos en het materiaal heeft de rest gedaan? Ik ga voor optie 2.
    Race was aan de kop dan ook redelijk saai vond ik.

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 07:43
    • Wel super gereden door Carlos en Fernando trouwens!

      • + 0
      • 24 okt 2016 - 07:58
    • Rimmer

      Posts: 8.327

      Prima race van de Spanjaarden idd. Wel weer typisch Sainz (en ook STR met hun belabberde tactieken) dat de bandjes worden opgerookt en hij dus in de problemen komt mede doordat ze tactisch weer rommelen door een te lange stint op soft.
      Massa is all heel lang geen topper meer en had Sainz voor het opvegen maar het lukte hem zoals gewoonlijk niet waarna Alonso wat rubber moest opofferen om de Braziliaan aan de kant te schuiven. Dat was nog bijna het geluk van Sainz maar aangezien deze zijn banden ook niet heel kon houden kon Alonso ook Sainz nog ff opzij zetten zoals Massa allang had moeten doen. Fernando toonde zijn klasse weer eens.
      Sainz desondanks ook zeer zeker goed gereden! Of het genoeg is om Ricciardo of Max uit het RB zitje te wippen? Dat denk ik niet maar het was een goed optreden.

      • + 0
      • 24 okt 2016 - 08:21
    • Nee daar geloof ik ook niets van, Max is meest races toch wel van een ander kaliber.
      Maar we kunnen hier wel eens dollen over Sainz (is ook gewoon leuk vind ik) toch is het een aardige coureur en schat ik hem hoger in dan menig ander middenvelder, is wel een beetje Sainz zn verdienste dat hij Flip met MB power achter zich wist te houden.
      Alonso was er natuurlijk veel aan gelegen om die snotaap wiens slaapkamer is behangen met Alonso-posters iig te pakken 'YIHAA" :-)

      • + 0
      • 24 okt 2016 - 08:31
  • k.w

    Posts: 691

    Die jongen staat te trappelen van ongeduld om na zijn f1 perioden met pluimen in zijn gat de U S A te doorkruisen...

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 13:40

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar