user icon

'Hülkenberg krijgt bij Renault 6 miljoen per jaar'

  • Gepubliceerd op 14 okt 2016 10:15
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

De Duitse krant Bild weet het ook zeker; Nico Hülkenberg verhuist na dit jaar van Force India naar Renault. De Duitser tekent bij het fabrieksteam van de Franse autofabrikant een contract voor twee jaar, met een optie voor nog een jaar. Hülkenberg gaat per jaar zo'n 6 miljoen euro verdienen.

De 29-jarige Duitser verlaat Force India ondanks een doorlopend contract. Daar kan hij onderuit omdat de Indiase renstal betalingsafspraken niet is nagekomen. Hülkenberg sierde de (digitale) voorpagina van het sportkatern van Bild vanochtend. Zelf stuurde hij dit als Tweet de wereld rond.

 

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Ah kijk, dat maakt de keuze ook wat makkelijker want volgens mij zit The Hulk bij Force India op een schamele 1 á 1,5 mln per jaar (waarvan hij dus ook al een deel niet uitbetaald heeft gekregen)

    • + 1
    • 14 okt 2016 - 10:19
    • Towel986

      Posts: 441

      Wat ik las kreeg hij $4 miljoen per jaar (of zou moeten krijgen)

      Toch nog goede stap omhoog met z'n switch naar Renault!

      • + 0
      • 14 okt 2016 - 10:25
    • aesop

      Posts: 659

      Ik neem aan dat de sportieve uitdaging de belangrijkste reden is om naar Renault te gaan. En het is hem echt gegund wat mij betreft. Het kan niet anders of dat eerste podium zit in de pijplijn. En dan: Bottas naast hem, Stroll en Magnussen naar Williams, Wehrlein naar FI en Ocon nog een jaar Manor. Dan blijft nog een stoeltje vacant naast Ocon. Wie biedt?

      • + 0
      • 14 okt 2016 - 11:33
  • Coureurs zijn bijna allemaal geldwolven. Liever 1,5 miljoen per jaar verdienen en in de subtop rijden, dan 6 miljoen maar in de achterhoede rijden.

    • + 0
    • 14 okt 2016 - 10:27
    • Towel986

      Posts: 441

      Eens, maar Renault is wel een fabrieksteam met ambitie. Van FI is het maar afwachten of ze nog subtop zijn als McLaren, Renault, Williams ook (sub)top worden in 2017 en 2018

      • + 7
      • 14 okt 2016 - 10:31
    • En voor Hulk is nu het moment om te gaan scoren met Renault.
      Slim dat hij deze stap maakt, los van het geld.

      • + 1
      • 14 okt 2016 - 11:04
    • Roy

      Posts: 2.172

      Beetje onzin.... Je kan nog bij zo'n goed team zitten, maar als salaris niet betaald wordt... tjah...

      Daarnaast denk ik dat je beter bij een fabrieksteam kan zitten, dan een subtopper. Een subtopper (zoals ook williams) , zo doen ze vooraan mee, maar zo is het ook weer een periode minder. Daarnaast is de situatie bij FI niet zo rooskleurig, een team eigenaar waar het wat wazig mee gaat etc etc.

      • + 1
      • 14 okt 2016 - 11:05
    • Roy

      Posts: 2.172

      En los van, geld wolf of niet, ik denk dat ik het zelfde zou doen. Ik bedoel, je bent een goeie F1 coureur, maar je hebt niet dat "extra" , lekker zo snel mogelijk zoveel mogelijk cashen, en als je dan enigszins leuk mee doet, is het goed toch.

      • + 0
      • 14 okt 2016 - 11:06
    • Totdat je zelf voor die keuze komt...en dan pak je die 6 miljoen.

      • + 1
      • 14 okt 2016 - 11:09
    • Warlord

      Posts: 2.097

      Hulkenberg is allesbehalve een geldwolf... Weet je uberhaupt hoe weinig de Hulk verdiend vergeleken met veel andere rijders? Weet je dat Nico in 2013 al geen salaris heeft gehad van Sauber (zoveel salaris zou hij toch al niet verdienen)? Nee dat weet je allemaal niet want je lult maar gewoon in de rondte.

      • + 1
      • 14 okt 2016 - 11:18
    • Dp1998

      Posts: 994

      Renault zal zich de komende jaren sterk ontwikkelen en misschien niet volgend jaar maar het jaar daarop denk ik dat Renault al in staat is om podia te rijden

      • + 0
      • 14 okt 2016 - 11:18
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Kortom, je kunt het de coureurs niet kwalijk nemen, het is het systeem dat zo verrot is. Of het sportief de juiste keuze is - wat ze altijd als motivatie zullen opgeven - zal de toekomst leren.

      • + 0
      • 14 okt 2016 - 11:24
    • Sainz zal wel balen van de gemiste kans om nu niet bij Renault in te kunnen stappen, vanwege het betere groeiperspectief bij Renault dan bij STR.
      Ook los van de centen bedoel ik

      • + 1
      • 14 okt 2016 - 11:36
    • Sainz zie ik in 2018 nog wel naar Williams vertrekken.

      • + 0
      • 14 okt 2016 - 12:30
    • Renault wordt op termijn wellicht beter dan FI en dan behaalt hij en meer geld en betere prestaties : twee vliegen in één klap.

      • + 0
      • 14 okt 2016 - 12:35
    • louc_

      Posts: 2.285

      Snap niet dat renault nog zoveel geld betaald aan een piloot, de betaalpiloten staan met hopen in de rij! Er zal toch wel 1 talent tussen zitten, mijn gedacht.

      • + 1
      • 14 okt 2016 - 12:48
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Totdat je zélf voor die keuze staat met een middelmatig talent, dan kies je ook voor de poen.

      • + 0
      • 15 okt 2016 - 13:07
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @ROY: Mijn idee, helemaal met je eens.

      • + 0
      • 15 okt 2016 - 13:08
  • pewe63

    Posts: 171

    Geweldig nieuws, goede rijder ,sympathiek en weg bij slecht afspraak nakomende werkgever.
    omdat hij zo goed Nederlands spreekt ben ik stiekem ook wel beetje fan van hem.

    • + 3
    • 14 okt 2016 - 10:28
    • Dit is nu al het 2e team dat het salaris van Hulkenberg niet op tijd betaald.
      Trekt hij dit zelf aan?

      • + 0
      • 14 okt 2016 - 13:16
  • Ik zeg 3-0, Dortmund is thuis niet erg sympathiek..

    • + 1
    • 14 okt 2016 - 10:29
  • ik gun het de hulk van harte! Op naar het eerste podium ;)

    • + 0
    • 14 okt 2016 - 10:32
  • Pepsi Max

    Posts: 558

    Talent kun je kopen, bij wijze van spreken dan.

    • + 0
    • 14 okt 2016 - 10:35
  • Haha, mooie tweet hoor. Voor Renault is het vooral naar buiten toe een signaal dat ze een goede naam weten aan te trekken. Dan volgen er misschien wel meer, want daar hadden ze toch wel moeite mee

    • + 0
    • 14 okt 2016 - 10:44
  • ives

    Posts: 1.238

    Goed nieuws. Moet nu hard werken en geduldig zijn. En hopelijk slaagt Renault de weg naar de top weer in. Wordt druk daar, met Mercedes, Red Bull, Mclaren, Ferrari en Renault die allemaal graag voor overwinningen willen gaan.

    • + 0
    • 14 okt 2016 - 11:03
  • Trucker

    Posts: 91

    Oh, oh, dan kan Perez niet meer afkijken bij Nico.

    • + 1
    • 14 okt 2016 - 12:07
  • Baasm

    Posts: 80

    Hoeveel salaris heeft Max eigenlijks bij Redbull?

    • + 0
    • 14 okt 2016 - 13:54
    • Standaard 750.000 daarnaast bonus per wk punt, naar verluid 25.000 tot 40.000.
      Ricciardo zit rond de 3 miljoen.
      Met bonussen en zijn huidige puntenaantal komt Max ook in die buurt.
      Daarnaast nog 2-3 miljoen van sponsoren, Jumbo/Exact?

      • + 0
      • 14 okt 2016 - 20:44
  • Dit was al duidelijk

    • + 0
    • 14 okt 2016 - 16:30
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Zou heel slim zijn van hem . Renault gaat echt nog wel verder naar voren komen en bij FI moet je maar afwachten hoe het gaat lopen. Denk ook niet dat daar dan plaats komt voor Pascal want ze hebben de centjes dringend nodig daar en zullen iemand nemen die die meebrengt .

    • + 0
    • 14 okt 2016 - 23:28
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Een team in opbouw? Dat had echt iets voor Grosjean kunnen zijn...(ahum)

    • + 0
    • 15 okt 2016 - 10:00
  • tuftuf

    Posts: 293

    Slimme zet van de Hulk, centjes zijn ook gewoon belangrijk.
    Snijder is tenslotte ook naar Turkye gegaan omdat hij die club daar zo leuk vond.

    • + 0
    • 17 okt 2016 - 21:09

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar