user icon

Christian Horner: "Niet verwacht dat we voor Ferrari zouden staan"

  • Gepubliceerd op 01 okt 2016 13:58
  • comments 20
  • Door: Mathijs Carolus

Red Bull-teambaas Christian Horner is tevreden met de prestaties van zijn team tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Maleisië. Max Verstappen kwalificeerde zich als derde met teamgenoot Daniel Ricciardo in zijn kielzog. Horner is vooral content over het feit dat beide Ferrari's werden verslagen tijdens de kwalificatie.

Horner over de kwalificatie: "Max en Daniel hebben het erg goed gedaan. Ik vond de ronde van Max Verstappen erg sterk, Daniel hield hem tijdens de hele kwalificatie onder druk. Het is ook fijn om voor beide Ferrari's te staan, op basis van de data van gisteren hadden we dat niet verwacht. Hopelijk komen we goed van onze startposities en kunnen we het de heren van Mercedes lastig maken. Onze snelheid op de lange runs lijkt hier erg goed te zijn, we kijken uit naar de race."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.089

    Podium moet zeker mogelijk zijn, mits Daniel en Max goed weg zijn bij de start en dan liefst beide op een andere strategie.

    • + 0
    • 1 okt 2016 - 14:40
    • Horner hoopt dat ze goed wegkomen van hun startposities....
      Hmm. Dat klinkt nog niet overtuigend...
      Maar morgen 9.01 uur zullen we het weten.

      • + 0
      • 1 okt 2016 - 17:08
  • Ik verwacht dat Max een gevecht met Nico aangaat. Het ziet er goed uit.

    • + 0
    • 1 okt 2016 - 15:00
    • Dat denk ik ook, was het niet Max vorig jaar met een geniale inhaalactie in de eerste bocht, buitenom?

      • + 0
      • 1 okt 2016 - 16:25
    • Nico geeft gas en verdwijnt aan de horizon.

      • + 0
      • 1 okt 2016 - 19:48
  • Het is een heel lang end tot de eerste bocht max moet mee in de slipstream van Ham anders word hij aan alle kanten voorbij gereden als dat lukt zonder schade in de eerste bochten ligt een podium open.

    • + 0
    • 1 okt 2016 - 15:08
    • Ja ALS .......Hamilton goed weg komt

      • + 0
      • 1 okt 2016 - 16:19
    • Opgelet de Ferrari's zijn zeer sterk gebleken bij de starts en verwacht ze ook meteen bij de top 3 bij de eerste bocht, en zou Blondie een slechte start maken zou nog mooier zijn

      • + 1
      • 1 okt 2016 - 17:03
  • Ja precies gents maar eerst maar even afwachten het is f1 dan kan er van alles gebeuren . Maar tot dusver bijzonder positief . Nu is het de beurt hopelijk een keer aan ric om de ferraris af te houden . Hopelijk naat dienze er niet weer makkelijk voorbij op drs ofzo gewoon knokken en afhouden die boel . Maar goed kan na de start geheel anders zijn allemaal. Zouden se met regen al staande starts hebben of echt pas vanaf 2017 ben het ev kwijt

    • + 1
    • 1 okt 2016 - 15:19
    • RacHunt

      Posts: 38

      @ Schouten Racing Fan,

      Er is echt geen touw aan vast te knopen aan wat je typt.

      • + 5
      • 1 okt 2016 - 15:29
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Als je getypt hebt, ff teruglezen, foutjes eruit halen en dan pas posten. RACHUNT heeft hier wel een punt.

      • + 2
      • 1 okt 2016 - 15:40
    • idd weer een heel onsamenhangend verhaal van @ Schouten Racing Fan

      • + 1
      • 1 okt 2016 - 16:23
    • Dit jaar nog geen staande start met regen .. deze nieuwe regel gaat pas volgend jaar in!

      • + 0
      • 1 okt 2016 - 16:40
    • Vingers sneller dan z'n ogen........denk ik.:-)

      • + 2
      • 1 okt 2016 - 16:59
  • geert61

    Posts: 1.099

    er zijn zeker kansen maar wie van de 2 zal horner worst wezen ,voor de rode blijven dat is alles wat telt
    en mits goed weg is alles mogelijk ook de 2 mec kunnen stuk of een slechte stop hebben of elkaar eraf kegelen zoals reeds bewezen is .
    maar het is veel mooier als ze in een bocht voorbij worden gestoken door een rb ja die die niet op het rechte stuk iemand voorbij mag

    • + 0
    • 1 okt 2016 - 16:23
    • tuftuf

      Posts: 270

      Denk dat Horner toch echt wel de voorkeur heeft aan Daniel zodat hij zijn derde positie in de kampioenschappen kan veiligstellen.
      Max zal Kimmi niet zo snel meer voorbij gaan dit seizoen en van achteren zit ook geen gevaar dus die kan een potje breken.

      • + 0
      • 1 okt 2016 - 19:16
  • v6power

    Posts: 689

    Afwachten wat morgen nog gebeurd, Ferrari was niet slecht in de long runs, en een andere strategie kan helemaal anders uitdraaien in het voordeel van de rode bolides. En nee ik ben geen fan van Red Bull ook niet van Max Verstappen ook al is hij geborgen in mijn achtertuin Hasselt Belgie.

    • + 0
    • 1 okt 2016 - 17:31
    • v6power

      Posts: 689

      "Geboren"

      • + 0
      • 1 okt 2016 - 17:34
    • Gefeliciteerd! En ja ik ben wel fan van Max, en als Stoffel het volgend jaar goed doet zal ik ook voor hem juichen!

      • + 0
      • 1 okt 2016 - 17:43
    • Pipo

      Posts: 4.742

      En ik ben geen fan van Ferrari. Dus ze mogen van mij achter de Bulls blijven. Daarbij heb ik niks tegen Vettel of Raikkonen.

      • + 0
      • 1 okt 2016 - 20:57

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar