user icon
user icon

Constructeurstitel voor het grijpen voor Mercedes

  • Gepubliceerd op 29 sep 2016 11:49
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Mercedes kan dit weekend al het constructeurskampioenschap beslissen. Als de Duitse renstal na de Maleisische Grand Prix meer dan 215 punten voor staat op de nummer twee, dan gaat de titel opnieuw naar Brackley. En op dit moment bedraagt de voorsprong van Mercedes op Red Bull Racing al 222 punten.

Nico Rosberg en Lewis Hamilton weten dus wat hen te doen staat. Zij moeten voor Red Bull Racing-rijders Max Verstappen en Daniel Ricciardo finishen en dan is de constructeurstitel voor Mercedes. Motorsportbaas Toto Wolff wil echter nog niet te vroeg juichen. "We zijn in vorm, maar kunnen niet achteroverleunen. Vorig jaar presteerden we ondermaats op Sepang."

Technische baas Paddy Lowe voegt in Bild toe: "We hebben een auto gebouwd die op elk circuit goed uit de voeten kan. Het is niet alleen het vermogen van onze motor dat ons zo ver heeft gebracht, maar een combinatie van kracht en efficiëntie. Hoe het coureurskampioenschap verder verloopt, is onmogelijk te voorspellen. Ik weet echt niet wat er gaat gebeuren."  

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Zou mooi zijn als het redbull en ferrari lukt om het nog even uitbte stellen . Ik verwacht van wel maar meer gebaseerd op hoop. De.kans is klein denk.ik

    • + 0
    • 29 sep 2016 - 12:12
    • "Ik verwacht van wel maar meer gebaseerd op hoop. De.kans is klein denk.ik"

      Ben je met jezelf in conflict?

      • + 2
      • 29 sep 2016 - 12:20
    • Hij.is.sowieso.voortdurend.in.conflict.met.de punt-toets. ;-)

      • + 2
      • 29 sep 2016 - 12:22
    • Haha ja inderdaad gents. Lijkt op een conflict met mijzelf en met de punt toets . Moet ik toch eens aan gaan werken. Er is een kleine kans dat het lukt maar ik heb goede hoop.

      • + 0
      • 29 sep 2016 - 15:17
  • Marcooooo

    Posts: 466

    Dat zal spannend worden tot het einde van het seizoen....
    Beetje jammer dat dit al een paar jaar aan de gang is, maar iedereen (moi incluis) hoopt op meer spanning komend seizoen.

    • + 0
    • 29 sep 2016 - 12:17
    • Pieterzji

      Posts: 907

      volgend seizoen zal Carlos Sainz domineren. Waarom denk je dat TR hem niet laat gaan...

      • + 0
      • 29 sep 2016 - 13:01
    • Hahahha pieterzji toch

      • + 0
      • 29 sep 2016 - 15:18
  • William

    Posts: 472

    Invloed van de coureur? 'We hebben een auto gebouwd die op elk circuit goed uit de voeten kan. Het is niet alleen het vermogen van onze motor dat ons zo ver heeft gebracht, maar een combinatie van kracht en efficiëntie..'? Kracht van wat? Efficientie van wie? Duidelijk toch?

    • + 0
    • 29 sep 2016 - 12:22
  • Roy

    Posts: 2.079

    Beetje gek dat men nu zo over dominantie lijkt te vallen, hebben die soms de RBR periode (voor max verstappen F1 reed) gemist? Of die van Schumi/Ferrari ?

    • + 0
    • 29 sep 2016 - 12:24
    • marcio

      Posts: 2.199

      uhh....!!! Er is verschil tussen een rijder die domineert en een team die dominant is. In 2010 wisten maar liefst vijf verschillende rijders één of meer races te winnen. In 2011 won Vettel 11 races, Hamilton won 3 races, Button won 3 races, Alonso en Webber wonnen er 1. In 2012 hadden wij maar liefst 12 verschillende winnaars de eerste 7 races. In de resterende races wisten 6 verschillende rijders een race te winnen. In 2013 zag je ongeveer hetzelfde beeld als in 2013 waarbij Kimi en Lewis 1 race wonnen, Vettel 14 races won en Alonso en Rosberg 2 races wonnen. Conclusie: de dominantie van Red Bull viel reuze mee, vergeleken met de dominantie van Mercedes. Je weet op de zaterdagen dat een Mercedes op poule zal staan en zondag de race gaat winnen. Niet zo raar dus dat veel mensen over de domintie van Mercedes klagen.

      • + 1
      • 29 sep 2016 - 15:11
    • Uhhh....!!! Er is zeker verschil.....bij Ferrari en RBR hadden ze een echte 2e coureur (die of niet kon, of niet mocht winnen) en bij Mercedes niet en dat geeft resultaat.

      • + 0
      • 29 sep 2016 - 15:20
    • marcio

      Posts: 2.199

      Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Bij Red Bull was het Vettel die dominant was. Die wagen was in vele gevallen niet te kloppen tijdens de kwalificaties. Tijdens de races daarentegen waren ze gelijkwaardig aan die andere wagens (lees McLaren en Ferrari). Gevolg was dat andere rijders een gooi naar de winst konden doen. Met de huidige situatie is die wagen van Mercedes niet alleen dominant tijdens de kwalificaties, maar ook tijdens de races. Een winst is daardoor, mits ze tegen mechanische problemen aanlopen, bij voorbaat uitgesloten! Zelfs als Webber uit hetzelfde hout gesneden was als Vettel zouden rijders als Kimi, Jenson, Lewis en Fernando een gooi naar de winst kunnen doen. Simpelweg omdat zij over gelijkwaardig materiaal beschikten. Kortom: de dominante periode van Red Bull is absoluut niet te vergelijken met die van Mercedes.

      • + 0
      • 29 sep 2016 - 16:39
  • " Motorsportbaas Toto Wolff wil echter nog niet te vroeg juichen."
    Alsof Mercedes de constructeurstitel nog kan verliezen... ergens in de komende 2 weken pakken ze die toch wel, want ik kan mij niet voorstellen dat nu in eens beide auto's zouden uitvallen of buiten de top 10 zouden eindigen de komende races.

    • + 0
    • 29 sep 2016 - 12:44
    • Ik kan het me wel voorstellen dat de mb 2 races uitvallen. Dat het gaat gebeuren acht ik nihil

      • + 0
      • 29 sep 2016 - 15:19
  • Pipo

    Posts: 4.742

    Weer een toneelstukje van Toto???

    • + 0
    • 29 sep 2016 - 12:49
  • Sorry maar het was een saai seizoen tot hiertoe, buiten de overwinning van Max, het is en zal weer een Benzjes-jaar worden

    • + 0
    • 29 sep 2016 - 13:34
    • Kwa wk natuurlijk saai. Maar om het seizoen nou saai te noemen. Ik vond de eerste helft wel leuk eigenlijk

      • + 0
      • 29 sep 2016 - 15:20
    • Ik vindt dit seizoen helemaal niet saai, veel spannende races gezien achter de MB's!

      • + 0
      • 29 sep 2016 - 19:22
  • BlauweVlag

    Posts: 85

    ''Hoe het coureurskampioenschap verder verloopt, is onmogelijk te voorspellen. Ik weet echt niet wat er gaat gebeuren."

    Kan iemand Paddy Lowe bellen om het te vertellen? De rest van de wereld weet het namelijk al wel.

    • + 1
    • 29 sep 2016 - 13:42
  • wibi

    Posts: 3.827

    Een 'non-item'...die verliezen ze echt niet meer !

    • + 0
    • 29 sep 2016 - 14:28
    • Eens maar of ze hem dit weekend pakken is niet geheel zeker. Ik hoop op een zwaar extreem pech weekend voor ze

      • + 0
      • 29 sep 2016 - 15:21
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Alleen als ze vanaf nu elke GP allebei uitvallen. Maar ik denk dat ik nog eerder de jackpot in de Staatsloterij win.

      • + 0
      • 29 sep 2016 - 18:34
  • nu al... Zegt al genoeg over de "macht" van Mercedes (saaaaiiii)

    • + 0
    • 30 sep 2016 - 00:58
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Eigenlijk is Mercedes dit seizoen dominanter dan ooit. En dat op vrijwel alle circuits. Na 3 seizoenen is de concurrentie nog geen stap dichterbij gekomen. Het grofste schandaal vind ik wel dat ze weigeren bepaalde teams motoren te leveren. Dat is dus machtsmisbruik. Van mij mag zo iets uitsluiting betekenen.

    • + 0
    • 30 sep 2016 - 10:25

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar