user icon

Interlagos opnieuw slechtste circuit van de kalender

  • Gepubliceerd op 12 aug 2010 11:35
  • comments 25
  • Door: Danny Sosef
Het Braziliaanse circuit Interlagos in de stad Sao Paulo blijft een favoriet circuit van veel coureurs. Dit betekent echter niet dat het circuit zeker is van haar plek op de kalender. Ook dit jaar is het asfalt op Interlagos uitgeroepen tot de slechtste van alle circuits.

Om in de toekomst deel uit te blijven maken van de Formule 1 zal de directie van het circuit moeten investeren. Bernie Ecclestone legt uit: “Jaren geleden bracht ik de Formule 1 naar dit circuit. Dat is echter geen garantie. Het moet flink verbeteren wil er hier een race blijven. Ik kan de huidige situatie niet verantwoorden aan de teams.”

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Idem als mijn reactie op SPA!!
    Dit circuit moet gewoon blijven en daarmee BASTA! ):-(

    • + 0
    • 12 aug 2010 - 11:37
    • Ja wat jij zegt!

      • + 0
      • 12 aug 2010 - 11:46
    • mario

      Posts: 8.664

      Ik ben het niet vaak eens met Jeanneman, maar in deze geef ik hem 100% gelijk ;)

      • + 0
      • 12 aug 2010 - 12:06
    • Ik ben de slechtste niet ;)

      • + 0
      • 12 aug 2010 - 12:32
    • mario

      Posts: 8.664

      Het blijkt ;)

      • + 0
      • 12 aug 2010 - 12:37
    • ben het met je eens:maar van mij mag ook de hokkeheimring in oudestaat terug brengen.

      • + 0
      • 12 aug 2010 - 16:52
  • ze moeten niet echte circuits zoals deze en spa weg halen voor nieuwe die bijna niks aan zijn

    • + 0
    • 12 aug 2010 - 11:49
  • miauw

    Posts: 1.136

    Bernie verdient zo verschrikkelijk veel geld met dat F1 circus, als hij echt om de sport geeft dan investeert hij zelf geld in Spa en Interlagos. Hij mag ook wel eens een beetje respect tonen voor de historie van de sport en niet alleen maar gaan voor het grote gewin.
    Nog even en hij is net zo erg als de FIFA die landen gewoon hun wil opleggen. Het wordt steeds gekker!

    • + 0
    • 12 aug 2010 - 11:58
    • Hoeveel verdient Bernie dan? Weet jij hoeveel?

      • + 0
      • 12 aug 2010 - 16:08
  • mario

    Posts: 8.664

    Off-Road banden eronder en raggen met die hap hehehe ;)

    • + 0
    • 12 aug 2010 - 12:06
  • germain

    Posts: 1.748

    Een van de beste banen samen met Monaco,Spa vind ik.

    • + 0
    • 12 aug 2010 - 12:12
  • Ik geloof dat Eikelsteen door wil gaan voor de rijkste man op het kerkhof.
    Ben het volledig eens met miauw.
    dat hij nu maar eens zelf geld moet pompen in de echte circuits

    • + 0
    • 12 aug 2010 - 12:58
  • Kenney

    Posts: 2.217

    NIET Interlagos, die race is legendarisch, ieder jaar! De laatste 4 jaar is het kampioenschap daarop beslist! De epic laatste ronde van Brazilië 2008, de geniale kwalificatie van 2009, de geniale race van Schumacher in 2006, één van de meest spectaculaire races ooit in 2003! Brazilië mag NIET verdwijnen!

    • + 0
    • 12 aug 2010 - 13:13
    • En dan mag je de eerste ronde 2009 ook zeker niet vergeten! De crash Sutil/Alonso/Trulli en Raikkonnen die in de fik stond.
      www.youtube.com/watch?v=OvgjhfQLTNk

      • + 0
      • 12 aug 2010 - 14:24
    • rchorus

      Posts: 880

      Sterker nog, de laatste 5 jaar. Zeker een van mijn favoriete circuits. Maarja, er zal een Grand Prix moeten verdwijnen, aangezien in 2011 en 2012 India en USA erbij komen. Of die max van 20 moet ook al worden doorbroken.

      • + 0
      • 12 aug 2010 - 16:21
  • Zsolt

    Posts: 61

    Ik ben het met niemand van jullie eens dit keer. Als het circuit zo dramatisch is en in de nabij gelegen stad wordt je ook nog eens beroofd, dan mogen ze wat mij betreft dit circuit verruilen voor pak hem beet: Buenos Aires of Mexico city.
    En dat het de lievelingsbaan is van veel coureurs is logisch. Er rijden immers aardig wat Zuid-amerikanen mee.

    • + 0
    • 12 aug 2010 - 15:04
    • Veel zuid Amerikanen hmz... help ff aub; Massa, Senna, Barichelo, di Grassi (?) ik dacht dat er meer duisters mee deden. En dat je beroofd word doet er toch niks aan af dat het een geweldige baan is wat vaak spekatekel oplevert of niet? En dan Mexico city als alternatief, ik weet niet welk nieuws jij volgt maar volgens mij is daar nu een drugs oorlog gaande.

      • + 0
      • 12 aug 2010 - 18:43
    • mario

      Posts: 8.664

      Wat dacht je dat je in Buenos Aires of Mexico City niet makkelijk beroofd wordt? In Mexico City wordt je tegenwoordig meteen neergeschoten.

      • + 0
      • 13 aug 2010 - 08:16
  • ferjando12

    Posts: 51

    Brazilie moet erbij blijven! Voor dat we het weten laat bernie het vervangen door zo\'n saaie tilkebaan...HELP;)

    • + 0
    • 12 aug 2010 - 16:37
  • Tony

    Posts: 1.002

    Ik weet nog wel dat Barichello deze race o zo graag wou winnen. Lag die eindelijk eerste valt die uit dmv te weinig benzine. Nog geen jaar later nadat die bij Ferrari weg was wint zijn Braziliaanse landgenoot in de Ferrari. Hehe best lullig.

    Maar wat hebben we de laatste jaren hier mooie races gezien. 2003/2006/2008 Nee deze baan mag niet verdwijnen.

    • + 0
    • 12 aug 2010 - 19:12
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Que merda!!
    Interlagos hoort erbij en zo moet blijven...

    • + 0
    • 12 aug 2010 - 23:38
  • Tom

    Posts: 399

    Ik stel voor dat we Interlagos van de kalender halen. In ruil daarvoor een door Tilke ontworpen circuit in Oman.

    Daarnaast Spa ook weg. Daarvoor een Tilke circuit in Mongolie.

    Misschien kunnen we Monza, Silverstone en Suzuka ook weg doen voor 3 GP\'s op Antarctica....... Uiteraard ontworpen door Tilke......

    • + 0
    • 13 aug 2010 - 15:06
  • Tom

    Posts: 399

    En nog even voor Herman Tilke:

    Zo hoort het te gaan in de F1:

    www.youtube.com/watch?v=07Y1jDHOMew

    Echt vreselijk mooie beelden......

    Breng aub dit circuit terug in de originele staat!!!

    • + 0
    • 13 aug 2010 - 15:12
  • TJ

    Posts: 619

    Oooh, dit soort berichten lees ik net even te vaak de laatste tijd. De hele tijd maar dreigen om een circuit van de kalender te schrappen. Doet BE volgens mij alleen maar om meer centen binnen te harken. Was hetzelfde als met Monaco, en Monza (?).

    • + 0
    • 13 aug 2010 - 17:19
  • Schandalig dit! Tilke circuits zijn slecht en vooral in landen waar de Formule 1 niets te zoeken heeft en geen historie met deze sport heeft maar daar gaat het bij de hoge heren niet om.....$$$$$$$$$$

    • + 0
    • 15 aug 2010 - 15:41

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar