user icon

FIA spreekt op 13 augustus met gegadigden voor dertiende startbewijs

  • Gepubliceerd op 05 aug 2010 08:31
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
De internationale autosportbond FIA heeft een bijeenkomst ingeroosterd met de kandidaten voor de dertiende startplek voor 2011. Villeneuve Racing/Durango, Epsilon Euskadi en Stefan GP zijn uitgenodigd om op 13 augustus naar het hoofdkwartier van de FIA in Parijs te komen. Dat meldt Auto Motor und Sport.

De laatste tijd vielen enkele andere kanshebbers af omdat ze niet over genoeg middelen beschikten, zoals ART Grand Prix en de Cypher Group. Mercedes GP-teambaas Ross Brawn maakt zich ondertussen zorgen over de korte voorbereidingstijd die een eventueel nieuw team heeft. “Het lijkt me vrij marginaal om een renstal op te zetten voor 2011. De grid is ook al aardig gezond nu. 24 auto's is een mooi aantal en het is geen ramp als er geen dertiende team bij komt. Als we de huidige deelnemende teams maar behouden.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • fulcoboy

    Posts: 68

    Brawn heeft wel gelijk, ze zouden beter een uitspraak doen en dan het team toelaten vanaf 2012 :)

    • + 0
    • 5 aug 2010 - 08:47
    • Zeker weten. Dat 13e team komt anders toch niet binnen de 107%

      • + 0
      • 5 aug 2010 - 11:51
    • mario

      Posts: 8.664

      @Pietje: Dat weet je nog helemaal niet. Als ze goede samenwerkingen kunnen aangaan en genoeg sponsorgeld hebben kunnen ze best binnen de 107% regel zitten. Kijk maar naar Lotus en Virgin. HRT lukt het niet altijd, maar die lukt het misschien volgend jaar wel als ze die samenwerking met Toyota aangaan.

      • + 0
      • 5 aug 2010 - 14:05
    • @ Mario
      Voor een beginnend team pas starten in September als je de definitieve toezegging hebt is vragen om problemen. Ik zie dat niet goed gaan.

      • + 0
      • 6 aug 2010 - 18:34
  • Stefan GP? Dat verbaast me ten zeerste!!

    Trouwens, ik dacht dat de FIA eind juli een beslissing zou nemen. Of willen ze een team erbij dat nog minder tijd krijgt voor de voorbereiding dan vorig jaar voor Lotus of zo? Dit snap ik niet.

    Kan dat nou echt niet sneller, jongens van de FIA? Dit valt me een beetje tegen, eigenlijk... Gelukkig is Ross Brawn nog een beetje de verstandigste, hoewel ik wel graag meer dan 12 teams zie. 15 is ook goed. :-)

    • + 0
    • 5 aug 2010 - 09:00
  • tafkat

    Posts: 4

    Ik verwacht dat door de 107% regel van volgend jaar er dan toch een aantal wagens niet aan de start zullen staan.
    Zeker in het begin van het seizoen.

    Bij de gp hongarije zouden er beide hrt\'s en een virgin niet zijn gestart.... dan schiet het weinig op met 26 auto\'s

    • + 0
    • 5 aug 2010 - 09:12
    • Alleen de twee HRT\'s zouden niet zijn gestart. Men kijkt naar de snelste tijd van Q1 en niet van Q3, en daar dan 107% bij.

      • + 0
      • 5 aug 2010 - 10:54
  • Ze zouden moeten wachten we hebben nu al genoeg problemen met de nieuwe teams die fungeren een oneerlijke strijd als bezemwagen. Er is geen plek voor zo\'n schimmig consortium die als nevens activiteit uit is om geld wit te wassen.

    • + 0
    • 5 aug 2010 - 10:21
  • mario

    Posts: 8.664

    Veel te laat natuurlijk. Nu heeft het 13de team maar 4 tot 5 maanden voor de wintertests.

    • + 0
    • 5 aug 2010 - 14:43

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar