user icon

Renault: "Petrov zeker van zijn plek voor 2011 als hij zo doorgaat"

  • Gepubliceerd op 03 aug 2010 14:23
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Renault heeft niets dan lof voor Vitaly Petrov na zijn sterke optreden in Hongarije. De dit jaar debuterende Rus was op de Hungaroring voor het eerst dit jaar teamgenoot Robert Kubica te snel af in de kwalificatie en scoorde met een vijfde plek een mooie hoeveelheid punten.

Precies wat hij nodig heeft om contractverlenging te verdienen. Renault-teambaas Eric Boullier: “Je neemt geen besluiten op basis van één race, maar als hij op deze manier blijft schitteren en waardevolle punten in de wacht sleept, dan zal hij binnenkort zijn toekomst bij ons veilig stellen. Je ziet hem duidelijk groeien. Hij krijgt steeds meer zelfvertrouwen. Hij weet nu dat Q3 haalbaar is, dat hij kan racen en hij leert goed wanneer hij extra moet pushen om iemand in te halen bij de pitstops.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • goede actie! hier zal nelson jaloers op zijn...

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 14:31
  • Dodge

    Posts: 26

    Ik hoop dat hij mag blijven.

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 14:32
  • Ik herinner me nog een tweede plaats van Nelson in zijn eerste jaar. Daar zal Vitaly jaloers op zijn.

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 14:38
    • Ik denk dat elke coureur wel graag zo\'n cadeautje krijgt dat de safety car bijna een ronde achterstand goedmaakt.

      Niet alleen Petrov zal daar jaloers op zijn

      • + 0
      • 3 aug 2010 - 16:34
  • Tja... En als de volgende race wat minder is dan ligt hij weer buiten. Hopelijk blijft hij zo voortdoen, want ik mag hem wel.

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 14:46
  • mario

    Posts: 7.918

    Ik zei het na de race al... Die Petrov is goed bezig om z\'n plekkie veilig te stellen. Moet hij, zoals ze bij Renault ook zeggen, natuurlijk wel regelmatig puntjes pakken en goed blijven kwalificeren.

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 15:15
  • Had Renault niet eerder gezegd, dat ze aan de hand van de twee races voorafgaand aan de zomerstop (Duitsland en Hongarije, dus) zouden beslissen? En nu dus uitstel... Mmm...

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 15:16
    • Als hij zo doorgaat is ook zo\'n rekbaar begrip.
      Maar opzich maar het mij niet uit, al blijven ik denken dat hij volgend seizoen gewoon exit is.

      • + 0
      • 3 aug 2010 - 15:42
    • Big El

      Posts: 367

      Waarschijnlijk is Renault erachter gekomen dat ze niet heel veel opties hebben die genoeg geld in het laatje brengen en naast Kubica in 1 team passen.

      • + 0
      • 4 aug 2010 - 14:46
  • F108

    Posts: 122

    van mij mag ie blijven

    maar sutil is ook welkom

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 18:51
  • rchorus

    Posts: 880

    Als het niet bij Renault is, vind ik dat hij wel een zitje in de F1 heeft verdiend. Misschien ergens achteraan of bij Sauber?

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 19:46
  • renzo

    Posts: 929

    Ja goed gedaan van Petrov in Hongarije. Maar nu de rest van het jaar nog. Gun het hem, maar door weer zielig te gaan doen over Nelson door Alonso fan, achja. Alonso doet het wonderbaarlijk goed dit jaar. Fout op fout, en een hoop bla bla

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 20:36
  • TJ

    Posts: 619

    \"...als hij zo doorgaat\". Dat vind ik weer zo iemand blij maken met een dooie mus. Het zegt eigenlijk niks. Petrov is wel cool, denk dat we nog veel van m gaan zien.

    • + 0
    • 4 aug 2010 - 10:13
  • Denk dat hem een grote worst wordt voorgehouden en dat het volgend jaar toch een ander wordt.

    • + 0
    • 4 aug 2010 - 10:44

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar