Lewis Hamilton valt uit met kapotte versnellingsbak

Lewis Hamilton heeft de leiding in het kampioenschap uit zijn handen zien glippen na een uitvalbeurt van de Brit op de Hungaroring. Hamilton moest zijn McLaren met een kapotte versnellingsbak langs de kant zetten tijdens de race.

"Ik reed door de eerste bocht en voelde daarna opeens een rare vibratie", vetelde Hamilton tegen de BBC. "Eerst dacht ik dat er iets was afgebroken bij de aandrijfas, maar het bleek een kapotte versnellingsbak te zijn. Jammer genoeg hoort dit ook bij het racen en we hebben helaas veel punten verloren. We zullen hard moeten werken om onze achterstand weer goed te maken."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • jammer jammer voor hamilton

    • + 0
    • 1 aug 2010 - 15:53
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Het is niet anders jongen shit happens.

    • + 0
    • 1 aug 2010 - 15:54
  • mario

    Posts: 15.285

    Echt balen zeg.... :( Hij had na de safety car gewoon zicht op een derde plaats. Dat was veel meer dan ik had kunnen hopen voor de race.

    • + 0
    • 1 aug 2010 - 16:14
  • jammer!!!

    • + 0
    • 1 aug 2010 - 16:16
  • Ik denk dat het na deze race over is met zijn titel kansen.
    Jammer dat het op deze manier moet. Dat gun je geen van de coureurs.

    • + 0
    • 1 aug 2010 - 16:17
    • mario

      Posts: 15.285

      Hoezo dat nou weer??? 12 dagen moet de fabriek dicht zijn. Hebben ze ook nog zo\'n 12 dagen om te ontwikkelen. Hamilton staat tweede met maar 4 puntjes achterstand op Webber.
      Op Spa en Monza komen ze zeer waarschijnlijk meer tot hun recht.

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 16:37
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Het kan nog alle kanten op en dat weet jij ook,je ziet he verschil tussen Webber en Alonso de 5 staat maar 20 punten bedragt,met 7 races te gaan.Jou commentaar is bepaald niet realistisch.

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 18:48
    • ???

      • + 0
      • 2 aug 2010 - 11:39
  • Hij voelde dus voor de race al dat er wat mis was. De eerste bocht ging hij inderdaad ook al heel raar in. het leek net of hij de plek aan Petrov gaf, maar dat zal dus door dat probleem geweest zijn.

    Hij had misschien op het eind nog wat kunnen vechten met Massa.

    Het kampioenschap is nu wel heel erg spannend geworden. We hebben zo\'n beetje de eerste 12 races voor niets gekeken :)

    • + 0
    • 1 aug 2010 - 16:28
    • mario

      Posts: 15.285

      Ja, zet alles maar weer op nul dan ;)

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 16:35
    • mclaren1

      Posts: 331

      he patrick volgens mij waren het ook de remmen die niet 1oo% in orde waren,want ze waren verplan voor de race de remmen te vergangen eerst op aanvraag van de wedstrijd leiding was oke
      ze besloten om het maar niet te doen ivm het opwarmen van de banden en remmen

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 16:49
    • Volgens mij is Hamilton uitgevallen met transmissie problemen en geen remproblemen.
      Overigens maakt dat de pret niet minder, ik kon mijn lachen niet inhouden toen ik Hamilton opeens het gras zag maaien!!

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 17:01
    • Ik kon ook mijn lach niet inhouden...

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 17:14
    • V8power

      Posts: 87

      Hoi Ronald uit belgie: Hij is uitgevallen met problemen aan de versnellingsbak en niet door de remmen. En wat zei je gisteren dat Alonso niet zou lachen, jammer voor jou dan maar jou idooltje stond wel bijna te huilen langs da baan. Maar goed op naar de volgende race. Deze vond ik heel goed, al was het soms een optocht :) :)

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 17:20
    • Hamilton dacht inderdaad eerst dat het aan de remmen lag, maar daar hadden ze naar gekeken en die waren nog goed.

      Wellicht is het een probleem in de bak geweest wat hij tijdens het remmen voelde?

      Of dat het probleem met de remmen weer weg ging en de versnellingsbak ook een probleem had :)

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 20:14
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Als sportman en fan,snap ik niet dat mensen hiermee blij kunnen zijn.Voor mij wint de beste,maar wel op een eerlijk manier als je weet wat ik bedoel.

      • + 0
      • 2 aug 2010 - 00:25
    • Ja fijn dat het kampioenschap nog helemaal open ligt. Lullig voor Hamilton maar materiaal kan je nou eenmaal in de steek laten. Wat die jongen dit weekend uit de McLaren haalde was geniaal. Met twee DNF\'s buiten zijn schuld dit seizoen heeft hij zijn onbetrouwbaarste auto tot nu toe :P

      • + 0
      • 2 aug 2010 - 11:43
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Ik geef eerlijk toe dat ik wel blij was met dit, na al de pech die de andere toppers kenden, hij ook nog eens pech. Dit maakt ook het kampioenschap weer een stuk spannender!

    • + 0
    • 1 aug 2010 - 16:49
    • mclaren1

      Posts: 331

      nou dit vindt ik zeer mooi geplaats van jou Kenny

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 16:50
    • Ja, want in Spanje had Hamilton namelijk geen pech toen hij in de laatste ronde uitviel.

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 16:52
  • Hermanski

    Posts: 343

    Heel slim van McLaren om het uitvallen van Hamilton toe te schrijven aan de versnellingsbak.
    Want mogen ze de bak nu niet straffeloos wisselen?

    Ik hoorde voor de start toch dat hij vibratie had met de remmen?
    Niet dat hij daarom ook uit moet vallen met dat probleem, maar als het toch de remmen waren, dan is het wel slim om de versnellingsbak de schuld te geven.

    Of wordt dat ook nog achteraf gecontroleerd?

    • + 0
    • 1 aug 2010 - 16:49
    • turbof1

      Posts: 2.049

      Ja, normaal zal dat wel gecontroleerd worden he :p.

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 17:16
    • Ha, ja dat kan natuurlijk ook.

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 20:15
  • sja iedereen valt wel eens uit

    • + 0
    • 1 aug 2010 - 21:41
  • edward

    Posts: 39

    dhr.jean todt zullen we is een keer afspreken.
    jij heb van die rare uitspraken

    • + 0
    • 1 aug 2010 - 22:33
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Hij klaagde tijdens het rijden naar de startgrid toch al over trillingen maar toen dacht hij dat het zijn remmen waren. Wel jammer dat hij is uitgevallen, was benieuwd naar de racesnelheid van dat bakkie.

    • + 0
    • 2 aug 2010 - 09:09

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar