Lewis Hamilton valt uit met kapotte versnellingsbak
- Gepubliceerd op 01 aug 2010 15:36
-
27
- Door: Robin Smeets
"Ik reed door de eerste bocht en voelde daarna opeens een rare vibratie", vetelde Hamilton tegen de BBC. "Eerst dacht ik dat er iets was afgebroken bij de aandrijfas, maar het bleek een kapotte versnellingsbak te zijn. Jammer genoeg hoort dit ook bij het racen en we hebben helaas veel punten verloren. We zullen hard moeten werken om onze achterstand weer goed te maken."
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.713 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 176
jammer jammer voor hamilton
Posts: 2.181
Het is niet anders jongen shit happens.
Posts: 15.285
Echt balen zeg.... :( Hij had na de safety car gewoon zicht op een derde plaats. Dat was veel meer dan ik had kunnen hopen voor de race.
Posts: 4
jammer!!!
Posts: 1.745
Ik denk dat het na deze race over is met zijn titel kansen.
Jammer dat het op deze manier moet. Dat gun je geen van de coureurs.
Posts: 15.285
Hoezo dat nou weer??? 12 dagen moet de fabriek dicht zijn. Hebben ze ook nog zo\'n 12 dagen om te ontwikkelen. Hamilton staat tweede met maar 4 puntjes achterstand op Webber.
Op Spa en Monza komen ze zeer waarschijnlijk meer tot hun recht.
Posts: 2.181
Het kan nog alle kanten op en dat weet jij ook,je ziet he verschil tussen Webber en Alonso de 5 staat maar 20 punten bedragt,met 7 races te gaan.Jou commentaar is bepaald niet realistisch.
Posts: 9.253
???
Posts: 11.414
Hij voelde dus voor de race al dat er wat mis was. De eerste bocht ging hij inderdaad ook al heel raar in. het leek net of hij de plek aan Petrov gaf, maar dat zal dus door dat probleem geweest zijn.
Hij had misschien op het eind nog wat kunnen vechten met Massa.
Het kampioenschap is nu wel heel erg spannend geworden. We hebben zo\'n beetje de eerste 12 races voor niets gekeken :)
Posts: 15.285
Ja, zet alles maar weer op nul dan ;)
Posts: 331
he patrick volgens mij waren het ook de remmen die niet 1oo% in orde waren,want ze waren verplan voor de race de remmen te vergangen eerst op aanvraag van de wedstrijd leiding was oke
ze besloten om het maar niet te doen ivm het opwarmen van de banden en remmen
Posts: 322
Volgens mij is Hamilton uitgevallen met transmissie problemen en geen remproblemen.
Overigens maakt dat de pret niet minder, ik kon mijn lachen niet inhouden toen ik Hamilton opeens het gras zag maaien!!
Posts: 3.471
Ik kon ook mijn lach niet inhouden...
Posts: 87
Hoi Ronald uit belgie: Hij is uitgevallen met problemen aan de versnellingsbak en niet door de remmen. En wat zei je gisteren dat Alonso niet zou lachen, jammer voor jou dan maar jou idooltje stond wel bijna te huilen langs da baan. Maar goed op naar de volgende race. Deze vond ik heel goed, al was het soms een optocht :) :)
Posts: 11.414
Hamilton dacht inderdaad eerst dat het aan de remmen lag, maar daar hadden ze naar gekeken en die waren nog goed.
Wellicht is het een probleem in de bak geweest wat hij tijdens het remmen voelde?
Of dat het probleem met de remmen weer weg ging en de versnellingsbak ook een probleem had :)
Posts: 2.181
Als sportman en fan,snap ik niet dat mensen hiermee blij kunnen zijn.Voor mij wint de beste,maar wel op een eerlijk manier als je weet wat ik bedoel.
Posts: 9.253
Ja fijn dat het kampioenschap nog helemaal open ligt. Lullig voor Hamilton maar materiaal kan je nou eenmaal in de steek laten. Wat die jongen dit weekend uit de McLaren haalde was geniaal. Met twee DNF\'s buiten zijn schuld dit seizoen heeft hij zijn onbetrouwbaarste auto tot nu toe :P
Posts: 2.250
Ik geef eerlijk toe dat ik wel blij was met dit, na al de pech die de andere toppers kenden, hij ook nog eens pech. Dit maakt ook het kampioenschap weer een stuk spannender!
Posts: 331
nou dit vindt ik zeer mooi geplaats van jou Kenny
Posts: 632
Ja, want in Spanje had Hamilton namelijk geen pech toen hij in de laatste ronde uitviel.
Posts: 343
Heel slim van McLaren om het uitvallen van Hamilton toe te schrijven aan de versnellingsbak.
Want mogen ze de bak nu niet straffeloos wisselen?
Ik hoorde voor de start toch dat hij vibratie had met de remmen?
Niet dat hij daarom ook uit moet vallen met dat probleem, maar als het toch de remmen waren, dan is het wel slim om de versnellingsbak de schuld te geven.
Of wordt dat ook nog achteraf gecontroleerd?
Posts: 2.049
Ja, normaal zal dat wel gecontroleerd worden he :p.
Posts: 11.414
Ha, ja dat kan natuurlijk ook.
Posts: 10.089
sja iedereen valt wel eens uit
Posts: 39
dhr.jean todt zullen we is een keer afspreken.
jij heb van die rare uitspraken
Posts: 9.176
Gezellig thee drinken?
Posts: 4.951
Hij klaagde tijdens het rijden naar de startgrid toch al over trillingen maar toen dacht hij dat het zijn remmen waren. Wel jammer dat hij is uitgevallen, was benieuwd naar de racesnelheid van dat bakkie.