McLaren-coureurs kennen moeizame eerste dag

McLaren is niet goed begonnen aan het weekend in Hongarije. De leiders in beide kampioenschappen kwamen niet verder dan de zesde tijd van Lewis Hamilton in de tweede training op 1,2 seconden van de snelste coureur, Sebastian Vettel.

Hamilton en Button erkennen dat het een moeizaam weekend zal worden voor ze. "We staan echt ver achter, bijna een hele seconde in de tweede sector en enkele tienden in de eerste en derde sectie", vertelde Hamilton, die in de ochtend slechts de achttiende tijd reed.

"We doen ons best en we halen nu het maximale uit onze auto op dit circuit. We zullen de set-up nog moeten finetunen, maar ik ben bang dat er nog maar enkele tienden extra in de auto zitten. We hebben nog heel wat werk te doen en dit weekend zal een kwestie van overleven worden en we moeten zoveel mogelijk punten zien te scoren. Het wordt lastig om in de top-vijf te eindigen dit weekend."

Jenson Button was nog eens vier tienden langzamer dan Hamilton en vertelde: "Het wordt een moeilijk weekend. De Red Bull's zijn zo snel hier, ze rijden een 1:20, terwijl wij met moeite naar de 1:21 kunnen komen. Op de zachte band voelt de auto nog niet goed, maar met de balans ben ik wel redelijk tevreden. We kunnen onszelf nog wel verbeteren, maar we kunnen nooit meer een seconde sneller."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • ik denk dat mclaren gewoon een redbulltje doet. Niet je volle potentie laten zien tot de kwalificatie. De mclaren kan niet op eens een slak zijn geworden binnen een paar dagen.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 17:37
    • Nee ik denk dat ze hier vertellen hoe het is. Tis ook niet dat McLaren een slak is maar meer dat Ferrari een grote sprong heeft gemaakt Red Bull/McLaren redelijk gelijk zijn gebleven tov vorige races.

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 17:59
  • Misschien heeft het wel te maken met de F-Duct. Red Bull heeft hem er al afgehaald en Ferrari beslist er ook over om het te verwijderen.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 17:41
    • Nee, die maakt je niet langzamer, dat is vrij licht en de aero lijdt er ook niet onder.

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 18:02
  • f60

    Posts: 1.725

    Lewis zal morgen vast weer zijn hart eruit rijden en dan moet ik hem nageven dat hij uiteindelijk toch altijd weer ergens vooraan belandt.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 18:02
    • Of hij crasht (wat hij de laatste tijd niet meer zo vaak doet)

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 18:06
  • ze hebe idd moeite

    ik zag dat ze het probeerde, Sector 1 +0.08 ongeveer, en dan Sector 2 +0.8 en dan loopt het op

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 18:08
  • mario

    Posts: 15.285

    Ik hoop dat de heren coureurs een tikkeltje overdrijven, maar eerlijk is eerlijk de updates hebben ze nog niet goed werkend helaas.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 19:05
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Het gat wordt alleen maar groter :S

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 19:49
  • Lorenzo

    Posts: 167

    Ik heb al voorspeld: McLaren heeft een downforceprobleem en komen hier echt tekort. RB en Ferrari mogen strijden om de overwinning. Ontzettend knap trouwens van Ferrari dat ze zo terug zijn gekomen. Of terug, eigenlijk hebben ze dit seizoen op Hockenheim na nog niet vooraan gereden.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 19:28
    • patrizio

      Posts: 27

      toch knap van ferrari al komen ze nog serieus tekort tov de rb\'s en van mij mag webber kampioen worden na wat ie vandaag alweer heeft laten zien en Mclaren heeft idd een downforce probleem

      • + 0
      • 1 aug 2010 - 21:35
  • @Formula Zero

    De F-Duct is misschien licht, maar zorgt er wel voor dat er minder grip komt, waarom zou Red Bull hem dan afhalen, als ze er idd geen last van zouden hebben?

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 19:45

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (46)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar