user icon

Domenicali: "Ik zie geen enkele reden voor een straf"

  • Gepubliceerd op 25 jul 2010 15:58
  • comments 32
  • Door: Robin Smeets
Ferrari-teambaas Stefano Domenicali maakt zich geen zorgen over een eventuele straf aan het adres van zijn team. Felipe Massa's race-engineer Rob Smedley liet de Braziliaan tussen de regels door weten dat hij zijn teammaat Alonso voorbij moest laten, zodat de Spanjaard de race kon winnen.

Tegen de BBC vertelde Domenicali direct na de race: "Ik ben erg tevreden over deze race. We hadden dit resultaat echt nodig en de coureurs hebben ook goed werk geleverd. In de race was Vettel sneller en kwam dichtbij aan Fernando. Hij passeerde daarna Felipe en ik denk dat teamorders hier geen probleem is."

"Nee, ik maak me totaal geen zorgen over een eventuele straf van de FIA. Ferrari heeft een 1-2 gescoord of Fernando of Felipe nu zou winnen. We moeten blij zijn en lachen vandaag, Ferrari wint weer en ook nog eens met een 1-2!", sloot Domenicali af.

Reacties (32)

Login om te reageren
  • zal wel straf komen van 5 seconden ofzo dan is het massa en alonso terug naar tweede plaats komen ze er weer goed vanaf

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:00
    • mag ik hopen van niet

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 16:01
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Maar dan wel terecht voor massa;)

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 16:04
    • als alonso 5sec straf krijgt, dan wint alonso alsnog, Vettel kwam met 5.1 achterstand over de finish

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 16:07
    • LucaF1

      Posts: 179

      Het team van Ferrari heeft een boete van honderdduizend dollar gekregen voor de manier waarop het team Fernando Alonso de race in Duitsland liet winnen. Felipe Massa reed aan de leiding, maar moest de Spanjaard voorbij laten.

      De wedstrijdleiding heeft Ferrari dus schuldig bevonden en heeft de zaak ook doorverwezen naar de mondiale autosportraad van de FIA, die deze zaak nu ook zal gaan besprkeen. De uitslag van de Duitse Grand Prix blijft ongewijzigd.

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 18:19
  • lachen met die man!!!!

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:00
  • te triest

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:00
  • Gaat de FIA weer laten zien waar de naam voor staat? Is het Ferrari International Assistent of niet... Laten we hopen van niet.

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:03
  • Stefano briatore is zeker zijn naam,maakte zich ook nooit zorgen.

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:04
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Niet vergeten dat hij langs is geweest hé;)

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 16:07
  • turbof1

    Posts: 1.809

    Die krijgen een straf; heel zeker. Indien niet kijk ik niet meer.

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:07
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Ze brengen zichzelf in de probleem...

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 16:08
  • massa, waarom liet je alonso voorbij??

    antwoord:
    .......................................................... hier hoef ik geen antwoord op te geven.

    zodoende massa, toekomstig advocaat

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:08
  • Ik heb een achterlijke hekel aan Alonso, veel respect voor Massa.. liefst had ik gezien dat Massa Alonso van de baan zou rijden, Massa verdiende die eerste plek gewoon. Racen is het op deze manier niet meer!!

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:11
  • Didier

    Posts: 8

    Het lijkt wel of de Nederlanders plots de Spanjaarden niet meer lusten. Hoe zou dat no komen?

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:21
    • Ik denk niet dat het perse daaraan ligt. Ik denk dat je het vooral moet zoeken in de gemanipuleerde race van Singapore 2008, en daarna het gejank van Alonso over andere teams die teamorders zouden hebben uitgevoerd... :)

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 16:23
    • Ciano

      Posts: 62

      Ik ben geen Nederlander, maar dat \'t WK heeft vrij weinig mee te maken dat dit smerig was (met name naar Massa IMO) is voor iedereen overduidelijk. Niemand houd van smerig spel.

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 16:24
    • Dat heeft toch meer te maken met hoe Alonso zich in de laatste 3 races gedragen heeft dan met zijn nationaliteit.

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 16:25
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Het was voor ons fans duidelijk dat hier vals is gespeeld door ferrari en daar gaat het om...

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 16:38
  • Goede beslissing van het Ferrari-management om zonder te veel risico door de coureurs hen van positie te laten wisselen. Vettel kwam te dicht bij en om zodoende in ieder geval de eerste plaats velig te stellen is het een slimme zet van Ferrari. Een terechte 1-2.

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:25
  • Jonne

    Posts: 178

    Wat een geniale persconferentie!
    Alonso denkt dat de rest van de wereld debiel is en massa\'s antwoorden waren helemaal fantastisch.

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:27
  • Didier

    Posts: 8

    Sinds deze belachelijke regel is ingevoerd is ie overtreden door ieder team die het nodig achtte. Maclaren op kop. ik begrijp alleen niet dat het team van Ferrari geen meer discrete manier kon bedenken, zoals andere teams dat voordien al deden.
    Vettel dient voor zijn start een straf te krijgen. Het is niet de eerste keer dat hij jongens van de baan rijdt. Als Vettel start zoals het hoort komt Massa nooit aan kop

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:28
  • Wat moet de Mr. Domi.... anders zeggen op TV, dat ie teamorders heeft gegeven.

    Het was dom om zo verkapt die teamorders te geven, maar bekennen op TV zou helemaal hilarisch zijn

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:29
  • Goede beslissing van het Ferrari-management om zonder te veel risico door de coureurs hen van positie te laten wisselen. Vettel kwam te dicht bij en om zodoende in ieder geval de eerste plaats velig te stellen is het een slimme zet van Ferrari. Een terechte 1-2.

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 16:30
    • massa is hier helemaal niet het slachtoffer, maar juist de schuldige.. ferrari is niet gek en weet best dat directe teamorders niet mogen. de beslissing wordt dus duidelijk bij massa neergelegd (alonso is sneller dan je..). Hij besluit vervolgens het zo overduidelijk te doen dat het hele team in de problemen komt. Doe het dan gewoon niet, ze verscheuren heus je contract niet als je uitstapt.

      p.s. zoals coulthard al zei: alle teams in de pitstraat doen aan teamorders..

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 16:35
  • Deze kleuter denkt dat hij en zijn arrogant team heiliger zijn dan de paus in Rome. Dhr. Demoonencali en Kwalonso en de rest van Ferrari moeten permanent verbannen voor uit de Formule 1. Alonso is met zijn streken de slechtse Formule-1 coreur ooit. De dag dat dit illegaal mafia team uit de formule 1 getrapt wordt moet een feestdag worden.

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 17:22
    • Bernie, laat je niet zo kennen..straks krijg je er weer spijt van.

      • + 0
      • 26 jul 2010 - 13:09
  • Helen

    Posts: 5

    Ieder team heeft teamorders. Kijk naar Mc Laren die deden toch exact t zelfde in Turkije... ma daar hoor je niks over...

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 17:28
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Maar niet zo\'n opvallend manier;)

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 20:25
  • Helen

    Posts: 5

    Ieder team geeft teamorders kijk naar Mc Laren in Turkije dat was toch net t zelfde... maar daar hoor je niks over!!!

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 17:30
    • Werner

      Posts: 1.650

      Tja, precies een stel kleuters die anti-Ferraristen of moet ik schrijven Mc Larens fanboys ?
      Men zou het ietwat hypocrieter moeten gedaan hebben maar wat David Coulthard zei is gewoon zo. Iedere teammanager, elk team doet het en zal het blijven doen. PUNT !

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 18:20

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar