Domenicali: "Ik zie geen enkele reden voor een straf"
- Gepubliceerd op 25 jul 2010 15:58
-
32
- Door: Robin Smeets
Tegen de BBC vertelde Domenicali direct na de race: "Ik ben erg tevreden over deze race. We hadden dit resultaat echt nodig en de coureurs hebben ook goed werk geleverd. In de race was Vettel sneller en kwam dichtbij aan Fernando. Hij passeerde daarna Felipe en ik denk dat teamorders hier geen probleem is."
"Nee, ik maak me totaal geen zorgen over een eventuele straf van de FIA. Ferrari heeft een 1-2 gescoord of Fernando of Felipe nu zou winnen. We moeten blij zijn en lachen vandaag, Ferrari wint weer en ook nog eens met een 1-2!", sloot Domenicali af.
Trending nieuws
-
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (32)
Login om te reagerenPosts: 1.573
zal wel straf komen van 5 seconden ofzo dan is het massa en alonso terug naar tweede plaats komen ze er weer goed vanaf
Posts: 155
mag ik hopen van niet
Posts: 2.181
Maar dan wel terecht voor massa;)
Posts: 10.089
als alonso 5sec straf krijgt, dan wint alonso alsnog, Vettel kwam met 5.1 achterstand over de finish
Posts: 540
Het team van Ferrari heeft een boete van honderdduizend dollar gekregen voor de manier waarop het team Fernando Alonso de race in Duitsland liet winnen. Felipe Massa reed aan de leiding, maar moest de Spanjaard voorbij laten.
De wedstrijdleiding heeft Ferrari dus schuldig bevonden en heeft de zaak ook doorverwezen naar de mondiale autosportraad van de FIA, die deze zaak nu ook zal gaan besprkeen. De uitslag van de Duitse Grand Prix blijft ongewijzigd.
Posts: 155
lachen met die man!!!!
Posts: 155
te triest
Posts: 2.181
:(
Posts: 14
Gaat de FIA weer laten zien waar de naam voor staat? Is het Ferrari International Assistent of niet... Laten we hopen van niet.
Posts: 507
Stefano briatore is zeker zijn naam,maakte zich ook nooit zorgen.
Posts: 2.181
Niet vergeten dat hij langs is geweest hé;)
Posts: 2.049
Die krijgen een straf; heel zeker. Indien niet kijk ik niet meer.
Posts: 2.181
Ze brengen zichzelf in de probleem...
Posts: 10.089
massa, waarom liet je alonso voorbij??
antwoord:
.......................................................... hier hoef ik geen antwoord op te geven.
zodoende massa, toekomstig advocaat
Posts: 233
Ik heb een achterlijke hekel aan Alonso, veel respect voor Massa.. liefst had ik gezien dat Massa Alonso van de baan zou rijden, Massa verdiende die eerste plek gewoon. Racen is het op deze manier niet meer!!
Posts: 8
Het lijkt wel of de Nederlanders plots de Spanjaarden niet meer lusten. Hoe zou dat no komen?
Posts: 1.827
Ik denk niet dat het perse daaraan ligt. Ik denk dat je het vooral moet zoeken in de gemanipuleerde race van Singapore 2008, en daarna het gejank van Alonso over andere teams die teamorders zouden hebben uitgevoerd... :)
Posts: 62
Ik ben geen Nederlander, maar dat \'t WK heeft vrij weinig mee te maken dat dit smerig was (met name naar Massa IMO) is voor iedereen overduidelijk. Niemand houd van smerig spel.
Posts: 11.414
Dat heeft toch meer te maken met hoe Alonso zich in de laatste 3 races gedragen heeft dan met zijn nationaliteit.
Posts: 2.181
Het was voor ons fans duidelijk dat hier vals is gespeeld door ferrari en daar gaat het om...
Posts: 81
Goede beslissing van het Ferrari-management om zonder te veel risico door de coureurs hen van positie te laten wisselen. Vettel kwam te dicht bij en om zodoende in ieder geval de eerste plaats velig te stellen is het een slimme zet van Ferrari. Een terechte 1-2.
Posts: 178
Wat een geniale persconferentie!
Alonso denkt dat de rest van de wereld debiel is en massa\'s antwoorden waren helemaal fantastisch.
Posts: 8
Sinds deze belachelijke regel is ingevoerd is ie overtreden door ieder team die het nodig achtte. Maclaren op kop. ik begrijp alleen niet dat het team van Ferrari geen meer discrete manier kon bedenken, zoals andere teams dat voordien al deden.
Vettel dient voor zijn start een straf te krijgen. Het is niet de eerste keer dat hij jongens van de baan rijdt. Als Vettel start zoals het hoort komt Massa nooit aan kop
Posts: 2.091
Wat moet de Mr. Domi.... anders zeggen op TV, dat ie teamorders heeft gegeven.
Het was dom om zo verkapt die teamorders te geven, maar bekennen op TV zou helemaal hilarisch zijn
Posts: 81
Goede beslissing van het Ferrari-management om zonder te veel risico door de coureurs hen van positie te laten wisselen. Vettel kwam te dicht bij en om zodoende in ieder geval de eerste plaats velig te stellen is het een slimme zet van Ferrari. Een terechte 1-2.
Posts: 143
massa is hier helemaal niet het slachtoffer, maar juist de schuldige.. ferrari is niet gek en weet best dat directe teamorders niet mogen. de beslissing wordt dus duidelijk bij massa neergelegd (alonso is sneller dan je..). Hij besluit vervolgens het zo overduidelijk te doen dat het hele team in de problemen komt. Doe het dan gewoon niet, ze verscheuren heus je contract niet als je uitstapt.
p.s. zoals coulthard al zei: alle teams in de pitstraat doen aan teamorders..
Posts: 412
Deze kleuter denkt dat hij en zijn arrogant team heiliger zijn dan de paus in Rome. Dhr. Demoonencali en Kwalonso en de rest van Ferrari moeten permanent verbannen voor uit de Formule 1. Alonso is met zijn streken de slechtse Formule-1 coreur ooit. De dag dat dit illegaal mafia team uit de formule 1 getrapt wordt moet een feestdag worden.
Posts: 73
Bernie, laat je niet zo kennen..straks krijg je er weer spijt van.
Posts: 5
Ieder team heeft teamorders. Kijk naar Mc Laren die deden toch exact t zelfde in Turkije... ma daar hoor je niks over...
Posts: 2.181
Maar niet zo\'n opvallend manier;)
Posts: 5
Ieder team geeft teamorders kijk naar Mc Laren in Turkije dat was toch net t zelfde... maar daar hoor je niks over!!!
Posts: 1.650
Tja, precies een stel kleuters die anti-Ferraristen of moet ik schrijven Mc Larens fanboys ?
Men zou het ietwat hypocrieter moeten gedaan hebben maar wat David Coulthard zei is gewoon zo. Iedere teammanager, elk team doet het en zal het blijven doen. PUNT !