user icon

Max Verstappen: "Fantastische race, dank aan het team voor de goede auto!"

  • Gepubliceerd op 10 jul 2016 15:55
  • comments 43
  • Door: Mathijs Carolus

Max Verstappen pakte een keurige derde plaats op Silverstone. De Nederlander startte als derde en wisselde vrij vlot van de fullwets naar de intermediates. Op intermediates behoorde Verstappen tot de snellere mannen op de baan en wist hij Mercedes-coureur met een mooie actie te verschalken bij het opkomen van Hangar Straight. Rosberg kon de Nederlander op de droogweerbanden terugpakken, maar finishte op minder dan twee seconden voorsprong van Verstappen. 

De tweede plaats van Rosberg is echter nog niet zeker, mogelijk heeft er een overtreding plaatsgevonden van de regels met betrekking tot de boordradio. Als Rosberg een tijdstraf krijgt wordt Max Verstappen. Tijdens de podiuminterviews laat Verstappen het volgende weten: "Het was een fantastische race ! Kijk eens naar de fans, ze zijn fantastisch. Het eerste deel van de race was erg sterk. Ik was sneller dan Hamilton en Rosberg en wist Rosberg te passeren. Ik denk dat ik een rondje te laat ben gestopt. Ik kon Nico Rosberg niet meer achter me houden, daarna heb ik mijn eigen race gereden. Aan het einde reed ik weer naar Rosberg. Ik wil het team bedanken voor de fantastische auto die ze me hebben gegeven vandaag."

Reacties (43)

Login om te reageren
  • Fantastische coureur!

    • + 1
    • 10 jul 2016 - 15:56
  • Bizar gereden . Dijk van een race en wat een genot . Bizarre tijden met een opdrogende baan. Hartkloppingen race mennn

    • + 0
    • 10 jul 2016 - 15:58
  • Werd nog harder voor Max gejuicht dan voor Hami...

    • + 3
    • 10 jul 2016 - 15:59
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Driver of the day maar weer dan?

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 18:59
  • Vier wielen!

    • + 0
    • 10 jul 2016 - 16:00
    • Leer jij eerst de regels dan maar die gaat niet op die regel als de baan nat is en ze rijden slicks .

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 16:07
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Josspanjer, kan je mij vertellen onder welk regelnummer deze uitzondering in het regelboek staat?

      • + 1
      • 10 jul 2016 - 16:31
    • Alle regels over de tracklimits waren van tafel....

      • + 1
      • 10 jul 2016 - 16:31
    • Lol je denkt toch niet dat ik dat nog uit ga leggen . 1 tip het is nu race en ging niet om positie .

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 16:47
    • Als het in een race teveel gebeurt krijg je eerst een officiële waarschuwing en daarna een penalty!

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 16:57
    • Pipo

      Posts: 4.742

      @josspanjer: je kunt niet alle regels weten, als je ze niet hebt bestudeerd. Niet iedereen kijkt alle regels na, maar kun je nog steeds F1 fan zijn.

      • + 1
      • 10 jul 2016 - 19:02
  • The1Dijk

    Posts: 400

    Team bedankt Max voor de fantastische coureur!

    • + 0
    • 10 jul 2016 - 16:02
  • Erg leuke race om te zien. Max fantastisch gedaan, duidelijk in natte omstandigheden een stuk beter dan Rosberg gezien het tempoverschil. Het verdedigen was een genot om naar te kijken. Uiteindelijk is de Mercedes in droge omstandigheden gewoon te snel, maar in ieder geval geweldig geprobeerd hem achter zich te houden. En misschien toch nog P2, we wachten af.

    • + 0
    • 10 jul 2016 - 16:05
  • Kijk dit was nou leuk commentaar van Mark Webber niet zoals die muts vorige week.

    • + 3
    • 10 jul 2016 - 16:07
    • The1Dijk

      Posts: 400

      Nou, zeg dat wel.

      • + 1
      • 10 jul 2016 - 16:14
    • M Benz

      Posts: 1.152

      Inderdaad, wat een aanfluiting was dat zeg! Wie was dat eigenlijk, los van het feit dat ze niet te verstaan was, waar kwam ze vandaan en wat had ze in hemelsnaam te maken met F1?? Iemand die dat weet??

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 17:33
  • FastCar

    Posts: 23

    Wat een kanjer!

    • + 0
    • 10 jul 2016 - 16:15
  • Max krijgt de 2e plek.
    Het laatste bericht naar Rosberg dat hij door versnelling 7 moest schakelen is niet toegestaan.

    • + 0
    • 10 jul 2016 - 16:19
    • Denk je dat of heb je dat op dit moment al gehoord of gelezen? Ik heb het nog niet kunnen vinden.

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 16:30
    • Beslissing over ongeveer een uur

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 16:32
    • Het is nog niet bekend,maar Ted Kravitz zei dit al en dat is gewoon niet toegestaan.
      Max zei dit net ook nog op Ziggo.

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 16:35
  • Raye34

    Posts: 108

    Mooie race van Max en een mooi compliment van Lewis ,vlak voor ze het podium op gingen.
    Lewis tegen max na met elkaar gesproken te hebben over de race ,you're doin well man.

    • + 1
    • 10 jul 2016 - 16:24
    • Lewis geeft alleen complimenten aan anderen als hij heeft gewonnen, wint hij niet, dan is het een groot chagrijn.

      • + 1
      • 10 jul 2016 - 19:25
  • reesfan

    Posts: 143

    Puike race, heeft zijn kwaliteiten op een natte baan laten zien. Hopelijk nog p2 opmerkingen team naar Rosberg toe warenvolgens mij illegaal.

    • + 0
    • 10 jul 2016 - 16:32
    • Hoop ik niet is slecht voor het WK.

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 17:17
    • Pusto

      Posts: 138

      Zuurtje

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 17:59
  • Gaaf weer, zo langzamerhand neemt hij wel wat glans weg van het presteren van Ricciardo. Benieuwd naar de toekomst :)

    • + 1
    • 10 jul 2016 - 16:43
    • Net wat Doornbos zei, elke week wordt die glimlach een stukje kleiner:)

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 17:00
    • De echte reden wordt nog onderdrukt. En daarin is RIC niet de enige expert...

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 17:45
  • Ook vandaag heeft Max weer een (Nederlands) record gebroken. Vanaf nu is hij de Nederlander met de meeste podiumplaatsen op zijn naam. Een meer dan zijn vader die in het seizoen 1994 twee derde plaatsen haalde. En er zullen er zeker nog meer volgen.

    • + 1
    • 10 jul 2016 - 16:57
    • Dat record heeft ie stiekem al vorige week gebroken. Jos heeft fysiek gezien "slechts" 1 podium gehad. De 3de plaats in Spa kwam pas uit de hoge hoed na de race na de DSQ van Schumi.

      • + 1
      • 10 jul 2016 - 17:46
  • pacoramon

    Posts: 565

    lol hij doet telkens of alles komt door de auto, maar hij rijd wel even 19 seconden los van zijn teamgenoot in precies dezelfde auto xd

    • + 1
    • 10 jul 2016 - 17:06
  • zet max en hamilton in dezelfde wagen en ik denk dat je dan mooie gevechten zie tussen die 2

    • + 0
    • 10 jul 2016 - 17:41
    • barghest

      Posts: 348

      Of te wel jij zegt nu dat max van het niveau rosberg is XD

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 18:00
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Nou...wel meer dan niveau Rosberg. Zowel nat als droog. Even vermogensverschil buiten beschouwing gelaten.

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 19:11
    • inderdaad pipo meer dan niveau rosberg, max kwam hier duidelijk vermogen tekort tegenover de mercedes

      • + 0
      • 10 jul 2016 - 22:29

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit