user icon

Ferrari verwelkomt Ray-Ban als nieuwe sponsor

  • Gepubliceerd op 08 jul 2016 08:37
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Ferrari heeft de Luxottica Group gestrikt als nieuwe partner. Als onderdeel van de overeenkomst prijkt vanaf dit weekend in Silverstone de naam van zonnebrillenmerk Ray-Ban boven op de neus van de auto's van Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen.

Sergio Marchionne, voorzitter en directeur van Ferrari: "Een prestigieus merk als Ray-Ban aan de livery toevoegen geeft ons bij Ferrari zeer veel voldoening. Deze overeenkomst versterkt de band tussen Ferrari en Luxottica, twee grote Italiaanse bedrijven met dezelfde normen en waarden die allebei perfectie nastreven. Ik weet zeker dat deze samenwerking voor beide firma's succesvol uitpakt en ons team een boost geeft om nog meer te willen."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Ik dacht dat ze al gesponsord werden door Oakley eerlijk gezegd?

    • + 0
    • 8 jul 2016 - 08:46
    • Kennie

      Posts: 2.572

      Volgens mij sponsort Oakley alleen coureurs (Alonso, Grosjean, Valentino Rossi, Sebastian Loeb) En ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of deze 4 er nog steeds door gesponsord worden.

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 09:27
    • jijenikke

      Posts: 61

      In ieder geval zag ik die dingen liggen toen ik laatst bij brilservice was. Waren ook een aantal Kimi edities.
      De Scuderia Ferrari brillen staan gewoon op de site van Oakley. www.oakley.com/en/(...)i/category/m0208012

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 09:35
    • jijenikke

      Posts: 61

      Staan inderdaad gewoon Scuderia Ferrari zonnebrillen op de site van Oakley. Zag ze bij de brilservice ook gewoon liggen. Ook een aantal van die Rode Kimi edities. Het staat ze natuurlijk vrij om van partner te wisselen.

      Eerdere post met link bleef natuurlijk in filter hangen. Nog maar eens.

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 09:42
  • Brummbär

    Posts: 508

    italiaanse waarden....italiaanse normen... italiaanse arogantie...
    Ferrari wordt nog lang geen kampioen.
    Vettel wilt hetzelfde doen als Schumacher gedaan heeft tussen 1996-2000, maar wat hij even vergeten is is dat schumacher een compleet team (niet italianen) aan personeel meenam (Brawn etc.).
    Zolang Ferrari 100% italiaans blijft, geloof ik niet in een wederopstanding.

    • + 1
    • 8 jul 2016 - 08:54
    • budspencer

      Posts: 46

      Helmaal mee eens.

      • + 1
      • 8 jul 2016 - 08:58
    • Ach ja, wij in Nederland zijn al reuze trots op een assemblage-lijn van Mini .... Maar die Italianen zijn arrogant?? En kunnen er niks van?

      • + 1
      • 8 jul 2016 - 09:32
    • Ik stel voor dat Ari wordt afgezet en dat bondscoach Conte wordt aangesteld bij Ferrari, dan wordt het nog eens gezellig op de pitmuur. ;)
      watch?v=QovmlPpokxQ

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 10:32
    • @Patrick....of Löwe, om ze een poepie te laten ruiken :)

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 10:39
    • @DutchF1....nee want die zit dan uit zijn neus te peuteren en let hij weer niet op. Niet goed voor de strategie. ;)

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 14:29
  • Wordt Kimi nog cooler :-)

    • + 1
    • 8 jul 2016 - 08:54
  • Dp1998

    Posts: 994

    Kimi's reactie op de deal: I like the sunglasses.

    • + 0
    • 8 jul 2016 - 09:08
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Een aantal jaar geleden:

      Q: Kimi, what makes Tag Heuer special?

      A: it's ok.

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 10:49
  • Brilmonturen, één van de meest lucratieve handeltjes... Vooral,als je er een trendy merk aan weet te koppelen ....

    • + 0
    • 8 jul 2016 - 09:29
  • Altijd al bullshit gevonden om met een zon(bril) te lopen voor veels teveel geld met een logootje erop....

    Maar zolang mensen dat willen en kunnen uitgeven is het prima, of het wijs is....kosten zijn namelijk laag, opbrengst gaat zo de zakken in van paar hoge heren. Die lachen zich de ballen uit de broek en kunnen dan ook een tijdje een teampje sponsoren en baden in luxe en weelde....

    De brilletjes van de Action of Kruidvat zijn meer dan goed, de fabrikanten zullen toch minder snel Ferrari sponsoren...

    Hoe dan ook, leuk voor Ferrari en het merk past dan ook aardig bij het imago van het team...

    • + 0
    • 8 jul 2016 - 09:49
    • Ddaan

      Posts: 165

      Ben ik niet helemaal met je eens Erwinnaar! Over de monturen heb je zeker gelijk maar als ik kijk naar de lenzen.. De lensen van bijvoorbeeld Oakley zijn zo fijn tijdens de wintersport/ in de auto/ in de zon. Dat kan je van zo'n goedkoop brilletje niet zeggen. Akkoord ze vragen er wel veel ste veel geld voor. Maar dat heb je met alle merken...

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 10:05
    • Als niet brildrager heb ik misschien makkelijk praten....de wel dragers kunnen het misschien beter verwoorden..

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 13:26
  • De nieuwe Halo komt dus van Ray-Ban.

    • + 0
    • 8 jul 2016 - 10:22
    • Hopelijk komt het dan ook van een Ban voor die Halo.

      • + 1
      • 8 jul 2016 - 10:34
  • Pepsi Max

    Posts: 558

    Kimi is bevestigd voor 2017. Daar is het brillenmerk blij mee.

    • + 0
    • 8 jul 2016 - 10:39
  • Vision

    Posts: 3

    Oakley en RayBan zijn beide onderdeel van de Luxottica Group.

    • + 0
    • 8 jul 2016 - 17:50
  • Leuk , staat er hier bij mij onder dit artikel een advertentie van Charlie Temple; Bril kopen met glazen €25.

    • + 0
    • 9 jul 2016 - 01:18

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar