Robert Kubica vreest voor moeizame race in Duitsland

Robert Kubica denkt dat Renault het moeilijk gaat krijgen in het Grand Prix-weekend op Hockenheim. De meeste teams hebben al hun eigen versie van de F-duct op de auto, terwijl het Franse team dit onderdeel nog altijd niet heeft. Ook rijden veel teams met een geblazen diffuser.

"De meeste teams hebben nu een F-duct en een geblazen diffuser op de auto zitten, dus ik verwacht een zwaar weekend voor ons. We zullen sneller moeten gaan dan vorig weekend om onze concurrenten voor te blijven. Als je Silverstone ook al een moeizaam weekend voor ons kan noemen, waar ik vierde of vijfde had kunnen eindigen, dan ben ik daar zeer tevreden mee", vertelde Kubica.

Teamgenoot Vitaly Petrov vertelde over de komende race in Duitsland: "Zoals gebruikelijk is mijn hoofddoel om zo dicht mogelijk bij Robert te zitten qua snelheid. Daarna zal ik me proberen in de top-tien te kwalificeren en de race finishen. De kwalificatie is voor mij dit weekend de grootste prioriteit, want daar wordt al een groot deel van de uitslag in de race bepaald."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 15.285

    Ik hoop op een goede race voor Kubica. Vond het jammer dat hij laatst uitviel, hij was weer goed bezig.

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 13:01
  • Ik wil die Kubica wel eens zien knokken met coureurs als Hamilton en Vettel. Ik denk dat de twee laatstgenoemden een zware dobber aan Kubica zouden hebben.

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 14:06
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Kubica is wel een lastig tegenstander,wij hebben in australie gezien,hamilton had daar nodig moeite mee en later ook de ferrari\'s.

      • + 0
      • 20 jul 2010 - 14:10
    • Kubica is vooral \"goed\" in het spijkerhard verdedigen van zijn plek. Dat werkt alleen maar voor coureurs die achter hem zitten ...

      • + 0
      • 20 jul 2010 - 15:22
    • Trillian

      Posts: 28

      Zie Monaco, wat haalde hij toch veel uit die auto tijdens die kwali zeg... Onmenselijk bijna :)

      • + 0
      • 21 jul 2010 - 11:22
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Bij renault hadden ze gezegd dat mclaren en ferrari binnen een handberik zijn,ik vraag me af of daadwerkelijk gaat gebeuren.

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 14:14
    • mario

      Posts: 15.285

      Die snelheid hebben ze nog niet echt... Ze zitten wel op (of voorbij) Mercedes GP, maar als ze een goede kwalificatie hebben zijn ze moeilijk te passeren (ook Petrov is geen makkelijke om voorbij te gaan).
      Wat ik niet begrijp is waarom ze bij Renault niets met de blown-diffuser en de F-duct gedaan hebben, of in ieder geval geprobeert hebben.

      • + 0
      • 20 jul 2010 - 14:58
    • Trillian

      Posts: 28

      De blown diffuser zit er al een tijdje op, sinds Valencia geloof ik. De F-duct zijn ze al een lange tijd mee bezig, die verschijnt als het goed is op Spa op de Renaults.

      • + 0
      • 21 jul 2010 - 11:21
  • m anbeek

    Posts: 219

    Van mij mag Kubica weer in de top tien komen met de quali. Denk dat ze wel sneller zijn dan Mercedes GP

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 17:06
  • LuckyMe

    Posts: 298

    Ik ben geen Kubica fan. Kubica de race-stucadoor :-P

    • + 0
    • 21 jul 2010 - 08:09
    • Kubica

      Posts: 5.745

      Tsja, iedere Pool is stucadoor en iedere nederlander is aan de drugs en woont in een molen...

      On topic: Zolang Renault nog zonder blown diffuser en zonder F-duct rijdt, zullen ze ook Mercedes wel weer voor zich moeten laten.

      • + 0
      • 21 jul 2010 - 10:22
  • Trillian

    Posts: 28

    Ben erg benieuwd, ik vrees toch ook een beetje. Ik denk dat ze hier vooral die F-duct gaan missen. Nou ja, dan maar hopen op een paar flinke regenbuien ;-D

    • + 0
    • 21 jul 2010 - 11:31

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar