user icon

Nikita Mazepin test twee dagen voor Force India

  • Gepubliceerd op 04 jul 2016 13:39
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Force India doet voor de tweedaagse in-season test op het circuit van Silverstone in de week na de Britse Grand Prix een beroep op de Russische tiener Nikita Mazepin. De 17-jarige Rus komt zowel dinsdag 12 juli als woensdag 13 juli in actie. Mazepin is in februari door Force India aangesteld als ontwikkelingscoureur en hij is momenteel actief in het Europees kampioenschap Formule 3.

"Ik ben Force India extreem dankbaar voor de kans om met de VJM09 te testen op het circuit van Silverstone", begint Mazepin. "Het staat buiten kijf dat dit het belangrijkste moment uit mijn carrière tot nu toe is. Ik heb hier mijn hele leven naartoe gewerkt. Ik maak nu een paar maanden onderdeel uit van het team en ik voel me klaar voor deze mogelijkheid. Het is een belangrijke test voor Force India en ze rekenen erop dat ik goed werk lever, dus ik ga hard werken om de doelen te verwezenlijken."

Teambaas Vijay Mallya: "In slechts een paar maanden tijd heeft Nikita aangetoond over veel technische kennis te beschikken, naast zijn capaciteiten als coureur. In de simulator laat hij goede dingen zien en een echte test is een logische volgende stap in zijn ontwikkeling. We kijken ernaar uit om met hem samen te werken op Silverstone."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Cypher

    Posts: 2.144

    Ghehe, ik dacht heel even dat het om een vrouw ging toen ik alleen de titel zag staan op de site

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 13:41
    • @Cypher. Dat liedje van Elton John geloof ik.

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 21:50
  • Dp1998

    Posts: 994

    waarom laten ze niet gewoon 1 dag een testcoureur aan het werk en de andere dag een vaste rijder?

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 13:44
    • die Alfonso Celis en deze Mazepin brengen maar één ding, geld. Beide zijn het coureurs die ergens in een juniorklasse ergens achteraan rijden en nog niets laten zien hebben

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 13:54
    • Lammen

      Posts: 139

      het gaat inderdaad maar om één ding en dat is geld. toch vindt ik het knap dat een team zonder échte paydrivers in het team (ook al brengt perez sponsoren met zich mee) zulke prestaties kunnen neerzetten terwijl ze toch volgens vele berichten heel weinig geld hebben!

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 14:25
    • Ja dit is inderdaad wel heel erg droevig. Veruit de slechtste rijder uit een behoorlijk zwak F3 veld. F3 is duidelijk al veel te hoog gegrepen voor hem op het moment. Die heeft in de F1 helemaal niks te zoeken.

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 19:03
  • MRT-05

    Posts: 68

    Mooi om te zien dat er steeds meer Russische coureurs binnen de sport zijn. Ik zie graag binnenkort een Russisch team (SMP Racing??) de Formule 1 betreden.

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 13:58
    • Meen je dat nou? Ik zie de Russen liever nog vandaag dan morgen verdwijnen.

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 15:31
  • AirJan

    Posts: 1.192

    "Ik ben Force India extreem dankbaar voor de kans om met de VJM09 te testen op het circuit van Silverstone", begint Mazepin. "En wij zijn Mazepin extreem dankbaar voor de vele roebels die het mogelijk maken om met de VJM09 te testen op het circuit van Silverstone" vervolgt Mallya.

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 14:03
  • Heel naar mannetje die Mazepin, kan zijn handjes niet thuis houden.

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 14:13
    • Vertel eens?

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 15:32
    • Ging bij de f3 een andere coureur te lijf die hem zou hebben geblokkeerd in de race. Hij deelde een aantal rake klappen in het gezicht uit van Ilot.

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 17:16
    • Daar is Mazepin inderdaad een race voor uitgesloten geweest.

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 19:00
    • Nou lekker ventje dan...
      Moeten we er niet bij hebben in de F1.

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 20:18
  • Maximo

    Posts: 6.682

    Toch is die nieuwe puntentelling voor een superlicentie wel een goed idee.

    Het voorkomt dat dit soort knapen een racestoeltje kunnen kopen.

    Paydrivers vind ik prima hoor, dat is namelijk bijna de helft van de grid, maar dan wel graag paydrivers die op zijn minst nog redelijk goede prestaties neer hebben gezet in de junior series.

    Mazepin is niet eens middelmatig, maar ronduit zeer matig in zijn prestaties, heeft niets te zoeken in de F1.

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 15:46
  • Sarkis

    Posts: 81

    Bij die technische skills zullen ze het toch met name over het gebruik van internet bankieren hebben...

    • + 0