user icon

Marko: "Het was een herhaling van Barcelona"

  • Gepubliceerd op 04 jul 2016 09:59
  • comments 40
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen heeft menigeen weer versteld doen staan met zijn extreem lange tweede stint in de Grand Prix van Oostenrijk. Niet alleen hielden zijn banden het 56 rondjes vol, maar ook wist de jonge Nederlander nog een strak tempo te hanteren. Het leverde hem een mooie tweede plaats op.

Dit tot grote vreugde van Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko. De Telegraaf citeert de Oostenrijker: "Het is ongelooflijk hoe Max reed. Hij heeft alle verwachtingen overtroffen, want op een tweede plek hadden we vooraf niet gerekend. Max had opnieuw de perfecte balans gevonden tussen snelle rondetijden en omgaan met de banden. Het was een herhaling van Barcelona."

De baas van het talentenprogramma van Red Bull vond dat dit resultaat wel een viering waard was. "Hier ga ik een goed glas witte wijn op drinken. En misschien vooraf nog even een Heineken", aldus Marko.

Reacties (40)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.424

    "En misschien vooraf nog even een Heineken": Nou als dat geen hint is naar een mogelijke samenwerking dan weet ik het niet meer. En ja, het was weer een buitenaardse prestatie van Max!

    • + 13
    • 4 jul 2016 - 10:05
    • Kwartje viel bij mij wat later maar ik dacht het zelfde !

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 10:07
    • Precies wat ik dacht!

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 10:12
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Die samenwerking komt er ook gewoon. Heineken zei ook dat ze al bijna rond waren met Red Bull. Maar het wordt geen samenwerking in de zin van sponsoring op de auto, de overall of de helm. Wordt samenwerking in de zin van samen pitstours organiseren enzo. Volgens Heineken zelf althans.

      • + 1
      • 4 jul 2016 - 10:38
    • Groene sidepods volgend jaar..

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 11:57
    • Ja, en hij haalt z'n wc papier bij de jumbo. Pffffffffff

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 12:08
    • dizzy

      Posts: 1.436

      Exact!

      • + 5
      • 4 jul 2016 - 12:40
    • AUDI_F1

      Posts: 1.808

      Misschien dat Durex ook Max gaat sponsoren, hij kan zo ged omgaan met rubber :-)

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 18:42
  • micky

    Posts: 228

    Nu maar hopen dat confrontatie Heineken versus Jumbo nier doordringt tot de sponsorbedoelingen van Heineken om ook een team te gaan steunen.....

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 10:07
    • Heineken gaat geen team sturen. Alleen samenwerken met teams voor reclamecampagnes e.d. komt niks op auto of dergelijke te staan.

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 10:12
  • Rimmer

    Posts: 8.744

    Witte wijn, Heineken, het zal Helmut een worst zijn want het smaakt hem allemaal even zoet. Wat een feest!!
    Zojuist de race voor de derde keer gekeken maar het blijft genieten. Vanavond nog een keerje dan maar ;)

    • + 5
    • 4 jul 2016 - 10:11
  • Rimmer

    Posts: 8.744

    Max reed niet alleen de langste stint maar was veelal de snelste man op de baan na de Mercedessen. Behalve bandenfluisteren reed hij ook nog eens keihard op die dingen, wanneer de banden bij Mercedes ook begonnen te slijten lagen de tijden zelfs zeer dicht bij elkaar en dat met een RBR die feitelijk gewoon 0,6-1 sec langzamer is. Soms was Max gewoon even snel en een enkele keer zelfs de snelste man op de baan. O-n-g-e-l-o-o-f-l-i-j-k.

    • + 5
    • 4 jul 2016 - 10:17
    • Kan er niets aan toevoegen , werkelijk ongelofelijk!

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 10:42
    • NicoS

      Posts: 12.972

      Max verloor in de eerste sector van de baan zo'n halve seconde, in de andere twee sectoren lagen de tijden vrijwel gelijk met die van Mercedes.

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 11:28
  • @El Salvador kom er even in.....................

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 10:23
  • Heeft iemand beelden kunnen vinden van VES en de inhaalactie op RIC. Dat viel buiten beeld door de herhaling van de start. Dat was jammer. Zou ik graag terug willen zien....

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 10:38
  • Als we de punten gaan bekijken die de coureurs sinds Barcelona hebben behaald (het moment dat Verstappen bij Red Bull instapte) dan ziet de stand er als volgt uit:
    1. Hamilton 85
    2. Vettel 63
    3. Verstappen 59
    4. Rosberg 53
    5. Raikkonen 53
    6. Ricciardo 52
    Het zijn statistieken, maar het geeft wel aan de Verstappen prima bezig is...

    • + 2
    • 4 jul 2016 - 10:46
    • Tifoso

      Posts: 2.916

      Jammer dat het seizoen niet in Barcelona is begonnen, best wel spannend seizoen hadden we dan gehad.

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 12:18
    • sailor

      Posts: 10.753

      Ja van dat hele lijstje heeft Max veruit het minste pech gehad van allemaal, eigenlijk helemaal geen pech buiten zijn eigen schuld...

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 12:35
    • @Sailor: je vergeet Bakoe, 3 runs in Q3 verkloot door Bottas en Hamilton.
      In de race was Max sneller dan Ricciardo, als de quali beter was gegaan had hij minstens 6e kunnen worden.

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 13:46
  • Ik bespeur een neerwaartse spiraal in Max zijn prestatie curve, van een overwinning in Spanje naar een 2e plaats Oostenrijk ;)

    • + 5
    • 4 jul 2016 - 10:51
    • Ja Mercedes speelde vals door er niet allebij af te gaan... ;)

      • + 7
      • 4 jul 2016 - 10:58
    • Dp1998

      Posts: 994

      ja dat zal Marko niet leuk vinden, nog even en hij moet weer terug naar TR :P

      • + 1
      • 4 jul 2016 - 11:19
  • BH Greiving

    Posts: 8

    mooi zo

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 11:01
  • baziz

    Posts: 500

    Wat een geweldige race weer van Max, echt ongekend hoe die jongen toch blijft presteren. Daniel Ricciardo sneeuwt momenteel gewoon onder terwijl die misschien wel gezien wordt (of is het al werd?) als de nieuwe top coureur van deze generatie.

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 11:11
    • pcbeem

      Posts: 684

      Voor je he weet gaat Carlos aan zijn poten zagen met verhaal van kijk nou toch eens zo slecht deed ik het nog niet tegen Max :)

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 12:18
  • Dp1998

    Posts: 994

    dat is toch wat hij wilde. hij heeft zijn zin. want Max heeft in 5 wedstrijden al meer bereikt als wat Kvyat lukte in 1,4 jaar.

    • + 1
    • 4 jul 2016 - 11:22
  • Pipo

    Posts: 4.742

    Hoe zit het eigenlijk met de Heineken reclame? Alleen in Canada was er reclame. In Bakoe kon ik me nog voorstellen...groot percentage moslims. Maar ook in Oostenrijk geen Heineken gezien.

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 18:41
    • Alsof Red Bull zijn thuis feestje gaat delen met een ander drankjes fabrikant. Anders dan Chandon, maar je kan moeilijk een fles Red Bull op het podium zetten :P

      • + 0
      • 4 jul 2016 - 22:04
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Zal hij wel niet bij de Jumbo gehaald hebben denk ik .

    • + 0
    • 4 jul 2016 - 23:48

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar