Mark Webber: "Ik heb té veel dingen tegen de pers gezegd"
- Gepubliceerd op 18 jul 2010 21:03
-
14
- Door: Robin Smeets
Webber wist de Grand Prix op Silverstone op zijn naam te schrijven en riep na afloop over de teamradio: "Niet slecht voor een tweede coureur hé?" Een dag eerder had de nummer drie van het kampioenschap zich al negatief uitgelaten over het team. "Ik moet toegeven dat ik té veel tegen de pers heb gezegd. Ik had niet zoveel naar buiten moeten brengen, maar helaas is het gebeurd", vertelde Webber vandaag.
"Ik had mezelf beloofd dat ik tegen mij én tegen de rest van de wereld eerlijk moest zijn en dat heb ik ook gedaan. Ik wilde geen onrust veroorzaken binnen het team, ik wilde gewoon de waarheid weten én vertellen."
Webber ontkent dat er een scheur is ontstaan in zijn relatie met teamgenoot Vettel. "Wie weet als we over enkele maanden nog allebei vooraan in het veld racen dat de dingen nog heftiger zullen worden. Sebastian deed het hele weekend niks verkeerd en gaf me ook gewoon een hand na de race. Na die race heb ik nog twintig minuten met de monteurs van Seb staan praten over het hele incident."
"Er is nog altijd respect aan beide kanten van de garage en daarom blijven we ook volgend seizoen gewoon teamgenoten van elkaar. Ik maak deel uit van een sensationeel team", aldus Webber.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.791 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 298
Ach, het geeft wat leven in de brouwerij!
Posts: 9.253
Blablabla Webber heeft op zijn flikker gehad.
Ben net terug van de MotoGP op de Sachsenring 3 waanzinnig spectaculaire races gezien en vergeleken met wat daar allemaal gezegd wordt is de F1 af en toe wel erg jankerig.
Quote van Rossi:
\"Evidently I\'m great motivation for everyone, because when Stoner saw me he started running super quick, so from the next race I\'ll dress like another rider!\"
\"It was a great battle with Stoner, congratulations to him. If it happened the other way around he would surely have cried like he did after Laguna Seca [in 2008], but this is racing. I\'m happy because he was smiling at the end.\"
Posts: 2.181
Ja dat was een enorm tik naar de teamleiding,en moest wel wat gebeuren...maar ik vraag me af of dat genoeg is.
Posts: 880
Ik ben blij dat het allemaal alweer gerelativeerd kan worden. Ik heb de DVD van F1 2009 nog eens zitten kijken, en dit gelazer was er vorig jaar ook tussen Button en Barrichello (oké, rustiger, maar toch). Tsja, zolang er over je geschreven wordt moet je ook iets goed doen, anders ben je niet interessant. Zowel Webber als Vettel doen prima dingen op de baan, dus laat maar lekker gaan.
Posts: 10.089
ja op 1 moment was barrichello zeer gefrustreerd idd.. maar barrichello schakelde snel om en ging ook races winnen, wat ook in het belang van button was.. zo pakte rubens punten weg voor de anderen.. zo waren ze allebei blij
Posts: 11.414
Ja, Barrichello heeft ook 2 keer briesend voor de camera gestaan, nadat hij tijdens een race verslagen was.
Dat was echt superdom, want daar kon het team verder ook weinig aan doen. Button had toen ook al af en toe mazzel dat de voor hem bepaalde strategie beter werkte.
In dit geval had Webber had gewoon gelijk. het werd gewoon te gortig daar bij Red Bull. Nog steeds trouwens als je Helmut Marko hoort, maar het is te hopen dat hij indmiddels voor elkaar heeft dat ze de boel tenminste eerlijk houden. Dat ze dan uiteindelijk liever zien dat Vettel wint is dan tot daar aan toe.
Posts: 10.089
maarja van barrichello was het te begrijpen, die was bang alweer genakt te worden
van webber vind ik het niet te begrijpen.. er zijn een paar dingen gebeurd, maar zo erg zijn die nou ook weer niet.. komop een voorvleugel, waar maak je je druk over.. (tuurlijk zat er meer in zen achterhoofd)
volgens mij was deze kritiek gewoon om geliefder te worden bij de fans
Posts: 11.414
Het begon dus vorig jaar al toen Horner zij dat het team volledig om Vettel heen gebouwd zou worden.
Daar zal hij op zich wel begrip voor gehad hebben en hij gaf toen tegen Hamilton ook al aan dat hij wellicht spoedig zou gaan stoppen (Ook al probeerde hij dat eerst te ontkennen later gaf hij dat toch weer toe).
Webber werd in Australie al vreselijk doo rhet team genaaid doordat hij niet binnen mocht komen omdat ze op Vettel zaten te wachten (Webber zat er vlak achter en werd enorm opgehouden door een traag rijdende Vettel). Daarmee viel Webber terug van P2 (dat was na Vettel\'s uitval P1 geweest) naar P6 en was hij gedwongen een moeilijke inhaalrace te rijden in plaats van simpel van kop af de winst te pakken.
Daar was Webber terecht al kwaad over. Vervolgens waren er wat start incidenten en ook weer een incident waar ze Webber niet lieten stoppen omdat hij moest wachten op Vettel.
Uiteindelijk ging het natuurlijk echt heel erg mis toen ze Vettel bewust voor Webber probeerde te krijgen door te rotzooien met de motor instellingen. Tot overmaat van ramp ramt Vettel dan ook nog een keer bijna Webber van de baan ook.
Daarmee was de toon natuurlijk wel gezet.
In Silverstone rijdt Vettel zijn nieuwe voorvleugel stuk en dan halen ze de nieuwe voorvleugel van Marks auto af en plaatsen die op de auto van Vettel. Dat is toch echt gewoon een klap in het gezicht van een coureur. Zeker als Horner dan met allemaal laffe smoesjes komt waarom ze Webebr die vleugel afgepakt hebben.
Ik denk eerlijk gezegd dat Webber nog heel erg beleefd is gebleven.
Posts: 3.091
Wat een onzin verhalen weer patrickl, ongelooflijk.
Webber werd in Austraie helemaal niet opgehouden door een traag rijdende Vettel. Hij werd zelfs bij de start al gepakt door Massa. Webber was geen moment van de race sneller dan Vettel. Webber verprutste daar vanaf seconde 1 z\'n eigen race. Maar dat zijn we ondertussen wel gewend van hem. Als het fout gaat bij Webber dan gaat het ook gelijk behoorlijk fout.
Vervolgens waren er idd meer start incidentjes. Allemaal aan te rekenen op niemand anders dan Webber zelf. Maar waar jij vandaan haalt dat Webber na Ausrtralë (of zelfs in Australië) op Vettel moest wachten voor pitstops snap ik niet. De enige keer die ik mij kan herinneren was dat Vettel op Webber! moest wachten in China. Maar goed, daarna haalde Vettel Webber gewoon in dus...
\"Uiteindelijk ging het natuurlijk echt heel erg mis toen ze Vettel bewust voor Webber probeerde te krijgen door te rotzooien met de motor instellingen.\"
Jajaja, natuurlijk jochie. Het zit diep of niet? De haat voor Vettel... Rotzooien met de motor instellingen, van wie heb je dat gehoord. De aap op je schouder?!!
Alleen dat laatste ben ik met je eens. Ze hadden Vettel de oude vleugel moeten geven. Ook al kon Vettel er weinig aan doen dat z\'n vleugel kapot ging ga je natuurlijk niet de vleugel van de Webber afpakken. Maar daar is al genoeg over gezegd.
Posts: 2.885
Even een korte analyse.
Webber voet zich benadeeld en brengt de boel op een typisch Australische manier naar buiten. Daarmee creëert hij een situatie waar het team publiekelijk op MOET reageren. Er is nu duidelijkheid (de coureur die de meeste punten heeft in de tussenstand van het WK krijgt het voordeel ten opzichte van de andere) en dat standpunt is nu door het team officieel naar buiten gebracht.
Webber heeft hiermee twee dingen bereikt:
1) Duidelijkheid naar buiten toe dat de coureurs gelijk behandeld worden;
2) Mocht Webber opeens duidelijk langzamer zijn, ziet iedereen dat en snijdt Red Bull zich in zijn vingers.
Dus ik denk dat Webber hier wel netjes zijn excuses aanbiedt, maar dat hij in zijn achterhoofd meer zoiets heeft van \'toch gelukt\', om duidelijkheid te krijgen.
Is slechts mijn visie, natuurlijk...
Posts: 11.414
Dat is inderdaad ook waar. Die duidelijkheid was ook iets waar het heel erg aan schortte. Horner zei dat Webber die nieuwe voorvleugel niet kreeg omdat Vettel in de 3e vrije training sneller was geweest.
Als Webber had geweten dat daar iets van af hing dan was hij ook wel kwalificatie runs gaan doen in VT3 in plaats van lange runs. Zou me zelfs niet verbazen als ze het werk verdeeld hadden en dat daarom Vettel alleen kwalificatie runs deed en Webber bijna alleen maar een lange run.
Posts: 10.089
goed dat webber het toegeeft, ik zei het togh :)
Posts: 7.177
Toegeeft? Hij zegt alelen dat hij teveel heeft gezegd. Hij zegt niks over jou gedoe over het van 1 en 2e rijder.
Posts: 2.885
Nee, hij zegt alleen dat hij het beter stil had kunnen houden. Maar we kennen RAIK-f toch wel een beetje... Ongelijk hebben komt bij hem nóóit voor!! [/sarcasme].