user icon

'Zou voor Red Bull Racing beter zijn als het regent'

  • Gepubliceerd op 27 jun 2016 14:27
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Red Bull Racing is gebaat bij regen tijdens de thuisrace op de Red Bull Ring komend weekend. De Oostenrijkse renstal komt niet geweldig uit de verf op banen waar topsnelheid bepalend is en met weinig downforce gereden wordt. De Red Bull Ring is typisch zo'n circuit waarop Red Bull Racing het moeilijk kan krijgen.

Dat stelt oud Formule 1-coureur Mark Webber op Servus TV. "De krappe, vloeiende circuits met veel bochten zijn het best voor Red Bull Racing. De Red Bull Ring is geen circuit voor Red Bull Racing, er zijn te veel lange rechte stukken. Het zou voor hen dan ook beter zijn als het komend weekend regent, dan kunnen ze laten zien waartoe hun chassis in staat is."

De voorspellingen geven in elk geval een kans voor regen voor de Oostenrijkse Grand Prix aan. Zowel op zaterdag als zondag kan er een (onweers)bui vallen. Max Verstappen liet ook al weten dat de Red Bull Ring niet het meest ideale circuit voor Red Bull Racing is. Benieuwd wat hij nog meer te zeggen had over komend weekend? Klik dan hier.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • avengel

    Posts: 277

    Let it Rain... let it rain

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 14:40
  • #33RB12;-)

    Posts: 24

    Ik deed vd week al een regendans, 2 miljoen schade alleen al in Rotterdam.

    • + 12
    • 27 jun 2016 - 14:44
    • Heb je niet toevallig de hageldans gedaan?

      Morgen moet ik met een "noodploeg" naar Brabant om reparatie werkzaamheden te verrichten. De schade is enorm.

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 17:10
    • @#33RB12,mag ik even jouw gegevens i.v.m schadevergoeding verzekering?

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 23:13
  • Ja ,of wind mee.... :)

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 14:50
  • Red Bull gaat het helemaal niet lastig krijgen in Oostenrijk, zoals gewoonlijk wordt weer gedaan of de Renault motor net zo bagger is als die van 2014 en 2015 terwijl het totaal niet meer zo is. Oostenrijk is niet alleen pure topsnelheid maar er zijn ook redelijk veel bochten die belangrijk, omdat de exit speed afhankelijk is hoe snel je de bocht uitkomt. Laat Red Bull nou heel stabiel zijn in de bochten. Ik verwacht een Red Bull die net zo snel is als in Canada. Oostenrijk wordt denk ik een echte thriller. Ik denk dat Mercedes, Ferrari, Red Bull en misschien Force india en Williams allemaal binnen een halve seconden kunnen kwalificeren.

    Vorig jaar reed Lewis een 1:08:455, Vettel 1:08:810, Massa 1.09:192, Hulkenberg 1:09:278. De verschillen zijn altijd klein in Oostenrijk door de korte baan. Ik zie Red Bull en Ferrari binnen 0.3 seconden van Mercedes kwalificeren ik denk dat Vettel hier wel eens de pole kan pakken.

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 14:56
  • Dale U

    Posts: 1.013

    Het is toch het thuiscircuit van RB, desnoods zelf sproeien, bij de voetbal laten ze ook soms bewust het gras te lang of sproeien ze niet, maar RB een zeker een voordeel bij regen.

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 14:58
    • Of met een paar pionnen chicanes aanleggen.

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 19:48
  • KoBus

    Posts: 2.382

    Voorlopig ziet het er wel naar uit...

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 15:00
  • Ik zie bij de poll naar welke race jullie het meeste uitkijken, dat Hongarije bovenaan staat. Ben benieuwd naar de reden(en) van jullie. Ik ga naar de Hungaroringomdat ik in Hongarije woon en werk, maar waarom kijken jullie uit naar Hongarije en niet naar Engeland of Duitsland bijvoorbeeld. Gaarne reacties.

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 15:22
    • Sjees

      Posts: 1.149

      Inkoppertje: omdat dat precies een baan is zoals Webber omschijft wat de RB goed ligt.

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 15:31
    • Pieterzji

      Posts: 919

      Hoeveel circuits liggen de redbulls eigenlijk wel? Zouden ze nog mee kunnen dingen naar het wk, aangezien de mercedessen de punten aan het verdelen zijn en Ferrari ook nog mee gaat doen...

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 16:01
    • @GOGGOMOBIL, ik denk dat het waarschijnlijk meer de stiekemerds zijn die daar echt naar toe willen.
      Zoiets als naar de autorai gaan en na 5 auto's te hebben gezien naar de wallen vertrekken.

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 23:22
  • Baasm

    Posts: 80

    De weersvoorspellingen zijn iig veelbelovend als ze regen willen.....

    www.weeronline.nl/(...)Knittelfeld/4117234

    • + 1
    • 27 jun 2016 - 16:34
    • Slobow

      Posts: 240

      Het is nog maar maandag, veels te ver weg.

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 17:19
    • PKracing

      Posts: 798

      Even gekeken...maar afgezien van hoelaat of het droog is en of de regen valt maar ik durf hem wel te omcirkelen....regenrace...dagen ervoor en 7dagen erna 60% regen.

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 18:14
    • Het ligt in de bergen. Een weersvoorspelling er op los laten in zo'n vroeg stadium is kansloos. Niets is zo wisselvallig en onbetrouwbaar als het weer in de bergen. Waar regen wordt verwacht kan het zomaar zijn dat de betreffende bui achter een berg blijven hangen en geeneens tot het circuit geraakt. Dit kan andersom natuurlijk ook gebeuren.

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 18:25
  • Bart1986

    Posts: 10

    Precies DUTCHTREATH en we hebben het ook in Canada gezien, anderhalve week werd er een flinke kans op regen in de race verwacht, een dag van te voren was die kans nog groter geworden en uiteindelijk zijn er 3 druppeltjes gevallen... Maar het wordt wel weer tijd voor een echte echte regenrace, die is er een tijd niet geweest.

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 20:50
  • Ik ga wel naar Oostenrijk, het regent er bijna altijd als ik er buiten de Winter kom ;-)

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 23:19
    • Toen Jos daar nog rondreed was ik zondagavond zo rood als een kreeft terwijl zaterdag tijdens de quali het er met bakken uit de lucht kwam. Dat was van het ene uiterste naar het andere uiterste.

      Ondanks voorspellingen toendertijd was er geen peil op te trekken.

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 23:42
    • @Spielberg: Toen was ik er ook! Mijn eerste Formule 1 die ik in het echt meemaakte.
      Kan me nog heel goed herinneren dat Barrichello bij de laatste bocht Michael voorbij moest laten..... Jos haalde toen nog punten.

      • + 0
      • 28 jun 2016 - 09:24

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar