user icon

Ricciardo blij dat contractduur gecommuniceerd is

  • Gepubliceerd op 17 jun 2016 15:57
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo is blij dat het hoge woord dat hij in elk geval tot en met 2018 vastligt bij Red Bull Racing eruit is. De Australiër zou in de belangstelling van Ferrari hebben gestaan en men ging ervan uit dat zijn verbintenis tot eind 2016 zou lopen. Daar is nog twee jaar aan vastgeplakt.

Ricciardo voelt het vertrouwen vanuit Red Bull. "Het is heel discreet naar buiten gebracht. Helmut Marko en Christian Horner hebben er wat over gezegd. Dat is goed, het betekent dat Helmut me wel mag. Dat is soms lastig te zeggen! Het team is zeer te spreken over de huidige line-up, bestaande uit Max Verstappen en ik. Het ziet er vrij stabiel uit voor de komende jaren."

Red Bull Racing is het enige team waarvan de line-up voor 2017 (en 2018) al rond is. Ferrari moet beslissen over het lot van Kimi Raikkonen, Nico Rosberg heeft een aanbieding van Mercedes in beraad, bij Williams lopen de contracten van beide rijders af en McLaren-Honda staat voor de keuze tussen routinier Jenson Button of aanstormend talent Stoffel Vandoorne.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.635

    Leuk duo , presteren beide heel goed en kunnen nog veel leren van elkaar , bovendien mogen ze elkaar wel.

    • + 0
    • 17 jun 2016 - 16:01
    • Patrace

      Posts: 2.673

      En ze zijn nog buren ook!

      • + 0
      • 17 jun 2016 - 16:48
    • Eens Sailor. Complementair aan elkaar.

      • + 0
      • 17 jun 2016 - 18:28
    • Dit is toch top. Ik vind het een geweldig duo en een geweldig visitekaartje voor RBR.

      • + 0
      • 18 jun 2016 - 10:39
  • Max en Ricciardo pushen elkaar tot het uiterste straks...Super duo...Allebei Toppers!

    • + 2
    • 17 jun 2016 - 16:12
  • Topteam! Daar gaan wij (en Red Bull) nog een hoop plezier aan beleven.

    • + 2
    • 17 jun 2016 - 16:13
  • Capy5

    Posts: 196

    Zal me benieuwen hoe ric zich houd nu hij behoorlijk tegengas krijgt van een teamgenoot heeft hij eigenlijk nooit gehad was duidelijk de beste in het team tov Vettel en kvyat

    • + 3
    • 17 jun 2016 - 17:13
  • Goed om te lezen, zijn aan elkaar gewaagd en had dit ook niet anders verwacht.

    • + 0
    • 17 jun 2016 - 17:33
  • Phantom01

    Posts: 558

    Met Marko, weet je het maar nooit, die verandert nogal van gedachte als het even tegen zit.

    • + 1
    • 17 jun 2016 - 18:01
  • Ik begrijp nooit goed waarom iedereen DR zo'n sympathieke gozer vindt. Omdat hij zo vriendelijk lacht? Ik vind hem arrogant met verwende trekjes. Openlijke kritiek op alles en iedereen. Heeft nooit onder druk hoeven presteren. Naast Vettel was alles mooi meegenomen en sneller zijn dan Kvyat blijkt ook geen al te grote prestatie.

    Ik denk dat we heel snel een ander beeld over hem gaan vormen met de druk die Max hem oplegt.

    • + 6
    • 17 jun 2016 - 18:02
    • sailor

      Posts: 10.635

      Zeer recentelijk heeft Ricciardo Max nog complimenten gegeven , dat Max bijvoorbeeld een hele goede snelle coureur is en hij blij was dat Max zijn teamgenoot is bij Red Bull.

      Dus ik snap jouw reactie niet helemaal..

      • + 4
      • 17 jun 2016 - 18:20
    • Wat moet hij dan zeggen als hij in 2 van de 3 races slechter presteert? Juist dat hij zeg dat het voor hem goed is dat Max er is vind ik vreemd. Is een miljoenensalaris en de eer om in de F1 te rijden niet genoeg om het uiterste hit jezelf te halen?

      • + 0
      • 17 jun 2016 - 19:02
    • sailor

      Posts: 10.635

      Hij kon ook niks zeggen...

      • + 0
      • 17 jun 2016 - 20:16
    • Het wordt een heel apart interview als hij niks zegt.

      • + 0
      • 17 jun 2016 - 20:33
    • sailor

      Posts: 10.635

      pffff , geen complimenten natuurlijk

      • + 0
      • 17 jun 2016 - 20:46
    • In Monaco moest DR gewoon even heel veel stoom afblazen! En terecht! Voor de rest echt een top gozer.

      • + 0
      • 17 jun 2016 - 21:54
    • Ik bedoel te zeggen dat als een journalist vraagt naar de overwinning van Max in Spanje dat je dan moeilijk niets kunt zeggen. En aangezien zelfs iemand met 2 glazen ogen nog kan zien dat Max uitzonderlijk snel is zou hij er niet veel geloogwaardiger op worden dat te ontkennen.

      • + 0
      • 17 jun 2016 - 22:14
    • Ik kan de visie van WhoIsTheBoss wel begrijpen.

      Laten we eerlijk zijn DR heeft niet echt veel concurrentie gehad tot heden. Natuurlijk was het verslaan van Vettel een goede prestatie, maar Vettel was toen al meer met Ferrari bezig leek het.

      We gaan het zien de komende maanden. Als Max structureel sneller blijkt te zijn zouden we wel eens een heel andere DR kunnen gaan zien.

      • + 1
      • 17 jun 2016 - 22:28
    • In Spanje Had DR ook een kans om te winnen. Voor deze gasten telt alleen de 1e plaats. Ik vind het wel mooi hoe hij reageert. Teminste niet zo'n standaart verkoop praatje zoals er vele doen!

      • + 0
      • 17 jun 2016 - 22:52
    • WHOISTHEBOSS Ik begrijp jouw reactie goed! We moeten nu maar is gaan zien of DR ook zo goed lachs blijft met Verstappen naast zich! Dat DR Vettel versloeg was in het eerste jaar dat Vettel van de V8 naar de V6 ging en daar had Vettel moeite mee. Het jaar daarop ging Vettel naar Ferrari, maar Vettel was wel al 4x Wereld Kampioen met Mark W naast zich, en dat was ook niet de minste! Nu heeft DR een jong ventje naast zich die nu nog niets te verliezen heeft en hij wel! Dus laten we dit jaar ff afwachten hoe DR zich gedraagt! Volgend jaar is Max hem denk ik ook in Qualy sneller als DR.

      • + 0
      • 18 jun 2016 - 00:34
    • sailor

      Posts: 10.635

      Bij sommige mensen kunnen coureurs beter niets zeggen , geen complimenten geven , helemaal niets.
      Ricciardo is in mijn ogen een echt toppertje , die niet alleen vaak goedlachs is , maar wel degelijk heel vaak positief is over alles en iedereen , over Max , over het circuit van Canada , etc etc , sommigen verwachten dat Ricciardo nog blijft lachen als je de overwinning in Monaco wordt afgepakt...

      • + 1
      • 18 jun 2016 - 05:42
  • jd2000

    Posts: 4.968

    Dus hij was al een beetje zenuwachtig?

    • + 0
    • 17 jun 2016 - 19:46

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar