user icon

Lewis Hamilton: "Wat een geweldige dag"

  • Gepubliceerd op 12 jun 2016 21:57
  • comments 14
  • Door: Rik van Oosterhout

Lewis Hamilton heeft de Grote Prijs van Canada op zijn naam geschreven. De Brit won het op iets meer snelheid en een betere strategie van Sebastian Vettel. Valtteri Bottas mocht als derde mee naar het podium. Hamilton was zeer blij met zijn overwinning.

Tijdens het podium interview zei Hamilton dat de auto fantastisch was. "Wat een geweldige dag. Allereerst wil ik de fans bedanken die voor ons naar het circuit zijn gekomen. Het was een mooi weekend met een goede sfeer. Ik had een goede start, net als Sebastian en Nico, ik had alleen wat onderstuur tijdens de eerste ronde. De auto voelde fantastisch aan, de monteurs en engineers hebben fantastisch werk verricht. Echter moeten we wel de auto blijven doorontwikkelen, want Red Bull en Ferrari komen steeds meer dichterbij. We moeten ons blijven concentreren."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Goed gereden van Hamilton. Voor de neutrale kijket is dit heel goed voor het kampioenschap.

    • + 0
    • 12 jun 2016 - 22:16
    • mario

      Posts: 7.606

      Ook voor de niet neutrale kijkert hoor.... Ik heb natuurlijk ook zo mijn favorieten, maar ik wil wel zoveel mogelijk strijd om het kampioenschap zien en niet dat het al voor de zomerstop beslist is....

      • + 0
      • 12 jun 2016 - 23:26
  • Wederom fantastisch gereden van Hamilton. Ook vandaag weer duidelijk gezien waarom Hamilton wel WK is, en Rosberg het waarschijnlijk nooit zal gaan worden..

    • + 0
    • 12 jun 2016 - 22:18
  • daarom

    Posts: 787

    Zou Rosberg nog een standje krijgen? Die ging na zijn spin op de verkeerde manier de baan weer op. Hamilton strak, Max top, wat valt die Raikonen tegen.

    • + 0
    • 12 jun 2016 - 22:18
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Goed gedaan van Lewis, strak gereden en prima strategie. Allen had Ferrari er meer uit kunnen halen met een andere strategie denk ik......Maar ook Max man of the day, top gereden en verdedigd tov Rosberg. Daar kan Ricciardo (en ook Raikonen btw) weer wat van leren ;)

    • + 0
    • 12 jun 2016 - 22:22
    • Zou ook al schelen als Vettel en Raikkonen hun auto wat meer op de baan hielden

      • + 0
      • 12 jun 2016 - 23:54
  • Wablief

    Posts: 485

    Ik was verbaasd toen niemand de binnenkant verdedigde in de laatste bocht, de enige die heet deed was Ves ik snap niet waarom niemand anders het deed

    • + 0
    • 12 jun 2016 - 22:39
  • sailor

    Posts: 10.268

    Kiekeboe , ik die Ros en Ric als favorieten heeft kom Hamilton even feliciteren met zijn mooie overwinning , een mooie foutloze race van hem , ga zo door

    • + 1
    • 12 jun 2016 - 22:40
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.745

      Is het dan nu aai over de bol tijd? ;-)

      Nee, zonder dollen, sportieve reactie!

      • + 1
      • 12 jun 2016 - 23:25
    • Aviflex

      Posts: 1.140

      laatste tijd veel positieve richting hamilton. top!:)

      • + 0
      • 13 jun 2016 - 10:22
  • Mooi mooi mooi denk dat deze race weer duidelijk te zien is geweest waarom Hamilton bij mij de voorkeur geniet en in mijn ogen de betere is ten opzichte van Nico. Rosberg laat toch keer op keer met zich sollen. De ene keer is het zijn teamgenoot maar nog pijnlijker waren zijn laatste 4 rondes ! Denk niet dat die wereldtitel er ooit nog gaat komen !

    • + 3
    • 12 jun 2016 - 23:01
    • sailor

      Posts: 10.268

      Hamilton is ook niet altijd erg sterk teruggekomen van een achterstand in een wedstrijd , je moet ook gewoon wat geluk hebben hoe de wedstrijd verder verloopt als je tegen een achterstand aankijkt

      • + 0
      • 13 jun 2016 - 01:48
    • Hij is een keer niet "goed teruggekomen" omdat hij schade had nadat hij in het gedrang kwam na een start van achteruit. Alsnog op P7 gefinished overigens vanaf de laatste plek en met een kapotte auto.

      Met een goed werkende auto stond hij gewoon weer vlak achter Rosberg op het eind.

      • + 0
      • 13 jun 2016 - 08:33
  • Waaromgebruikt deze site niet een wat gerelateerde foto voor dit verhaal?

    • + 0
    • 13 jun 2016 - 12:37

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar