user icon

Sainz onder de indruk van Bakoe in de simulator

  • Gepubliceerd op 03 jun 2016 16:01
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz heeft in de simulator van Red Bull kennisgemaakt met het circuit van Bakoe. De Azerbeidzjaanse hoofdstad is op 19 juni voor het eerst gastheer van een Grand Prix. En dat met een baan die op het eerste gezicht uitdagend is.

Dat is in elk geval de conclusie van Sainz. "Ik heb net een simulatorsessie voor Canada en Bakoe gedaan. Wat dat laatste circuit betreft, ik was onder de indruk van hoe groot het percentage volgas tijdens een rondje was. Het ziet eruit als een coole uitdaging."

Vandaag kwamen ook al de eerste onboard-beelden van Baku City Circuit naar buiten. Voor wie die nog niet gezien heeft, ze zijn hier te bekijken.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Lijkt wel een kooigevecht. Scherpe beelden trouwens.

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 16:13
  • Pipo

    Posts: 4.742

    Een linksom circuit. Mogen de heren wel ff hun nekkies extra trainen.

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 16:22
  • ik ben benieuwd...lijkt me een chaotische race te worden met de muren dicht op het circuit en de scherpe bochten....

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 17:14
  • Maakt voor Carlos geen bal uit, gewoon op de cruise-control uitrijden . :)

    • + 2
    • 3 jun 2016 - 18:24
  • Atlaz

    Posts: 748

    Bij alle circuits, die zijn ontworpen door Hermann Tilke (Duitser), ligt de nadruk vooral op veel snelle (rechte) stukken. Dat speelt vooral Mercedes in de kaart, heel toevallig een Duits team. Kimi heeft zich vorig jaar ook al eens beklaagd over de Tilke circuits.
    Ondanks dat dit een stratencircuit is, zal de race niet gewonnen worden door de beste coureur, maar door de auto met het meeste vermogen.

    • + 1
    • 3 jun 2016 - 18:40
    • Trulla

      Posts: 1.423

      Ah, dus de A1 Ring werd in 1995 ontworpen voor de topsnelheid van Mercedes in 2016..? Ik ben verre van een Tilke fan, maar je comment slaat werkelijk nergens op. Tilke is al decennia de huisarchitect van Formule 1, dat nu 1 circuit (heel misschien) in het voordeel is van Mercedes, is het ineens een belangenverstrengeling omdat het een Duitser is. Wat een flauwekul.

      • + 4
      • 3 jun 2016 - 20:31
    • robertos

      Posts: 558

      de circuits van tilke zijn in elk geval zo gemaakt dat er ingehaald kan worden, dit in tegenstelling tot een aantal andere circuits.
      erder denk ik dat een andere ontwerper geen groot verschil zal maken, je bent aan zoveel dingen gebonden dat je keuzes maar heel beperkt zullen zijn.
      Als er 1 ding is wat ik tilke meer zou willen zien toepassen dan zijn het langzame bochten waar je meerdere lijnen kan rijden. maar aangezien die ruimte vreten zal dat wel lastig zijn.
      Tilke heeft al eens aangegeven dat hij best wel iets anders zou willen doen maar dat dat er niet doorheen komt omdat het te duur wordt, te weinig ruimte is, veiligheid in gevaar komt etc etc etc

      • + 0
      • 4 jun 2016 - 12:14
  • OC_NL

    Posts: 227

    Sainz lijkt al snel ergens van onder de indruk,.. als ik soms zie hoe hij door de paddock loopt met een blik van een pasgeboren hert tussen een stel hongerige wolven,..

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 18:40
  • Ik denk dat hij het na de race niet meer zon cool circuit vind, de TR lijkt mij namelijk niet zo geschikt voor een baan waar veel vol gas gereden wordt.

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 19:18
    • Het downplayen van de STR kan nu wel stoppen, het blijkt de enige sub-top auto te zijn dit seizoen...

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 19:23
  • Atlaz

    Posts: 748

    Jaques Villeneuve was ook al eens in Bakoe om te racen/crashen...
    Samen met Jos Verstappen

    www.youtube.com/watch?v=GdBRNgoeV3E

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 19:20
  • Pepsi Max

    Posts: 558

    Na het Eurovisie Songfestival en de GP van Europe in Baku met een lange neus naar Poetin.

    • + 1
    • 3 jun 2016 - 19:31
    • Pepsi Max

      Posts: 558

      en=nu

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 19:34
    • Trulla

      Posts: 1.423

      Euh.. ok. En wat wil je nu hiermee zeggen?

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 20:33
    • Pepsi Max

      Posts: 558

      Een logische verklaring waarom ze het niet de GP van Azerbeidjaan dan wel Baku noemen, maar de GP van Europa. Zo een claim mag je toch niet zomaar maken. Daar is toestemming voor nodig. Maar misschien is die GP of Europe wel ook een reizend circus en volgend jaar in Kiev of zo, om maar wat te noemen Trulla.

      • + 0
      • 4 jun 2016 - 09:38
    • Kush

      Posts: 202

      Daar is toestemming voor nodig? Van wie dan?

      • + 0
      • 4 jun 2016 - 09:55
    • Trulla

      Posts: 1.423

      Azerbeidzjan is een soeverein land binnen de grenzen van Europa, net als Rusland overigens. Dus.., niet goed opgelet bij de aardrijkskunde lessen? Daarnaast mag de FOM doen wat ze willen, al noemen ze het de GP van Saturnus.

      • + 0
      • 4 jun 2016 - 13:26
    • Een beetje idioot is het wel. Als de GP naar NL komt ga je die ook niet de Benelux GP noemen. Beetje megalomaan.

      • + 1
      • 4 jun 2016 - 14:22
  • MadMax2.0

    Posts: 627

    Key woord voor Bakje remmer, koeling......tenminste als het ook nog lekker 30 graden wordt

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 22:38
  • pacoramon

    Posts: 565

    jammer dat zoveel circuits door een persoon ontwerpen worden
    Zou wel eens iets heel anders willen zien, meer vaardigheid nodig in een circuit

    • + 1
    • 3 jun 2016 - 22:54
  • Het schijnt dat de simulator ook erg onder de indruk was van Carlos Sainz ;-)
    Maar ff zonder gein, dit lijkt mij wel een mooi circuit!

    • + 0
    • 4 jun 2016 - 02:12
    • Het schijnt dat de wall of champions Max zal verstoten omdat hij die naam nog niet waardig is.

      • + 1
      • 4 jun 2016 - 07:39

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 414
  • Podiums 3
  • Grand Prix 125
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar