Webber: "Ik had nooit bijgetekend als ik dit had geweten"
- Gepubliceerd op 11 jul 2010 16:39
-
61
- Door: Robin Smeets
Webber gaf gisteren al aan niet blij te zijn met de beslissing van het team om alleen Vettel met de nieuwe versie van de vleugel te laten rijden. Na afloop van de race in Engeland, die de Australiër op zijn naam schreef, riep Webber over de boordradio: "Niet slecht voor een tweede rijder van het team."
Na afloop van de officiële persconferentie op Silverstone vertelde Webber: "Gisteren bevonden we ons eigenlijk in een unieke situatie, want dit was voor het eerst dat we van een onderdeel nog maar één overhadden. Ik zou nooit hebben bijgetekend voor volgend jaar als ik had geweten dat het zo zou gaan."
"Ik was erg teleurgesteld over de beslissing van het team. We zullen moeten afwachten hoe het in de toekomst gaat. Ik zal mijn best blijven doen en hopelijk is dat genoeg. Ik weet zeker dat er morgen nog wel over gesproken word met het team. Vandaag ging het erg goed voor me."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.791 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (61)
Login om te reagerenPosts: 412
Gewoon met die auto de pithok van Dhr. Horner omver rijden.
Effe serieus wat en teamleiding zeg eerst die ruzie in Turkije en nu weer hier , die Dhr. Horner is geen goede teambaas hij zorgt alleen maar voor ellende. Hij zou beter een kleuterschool kunnen beginnen samen met vettel
Posts: 7.177
ja ik vind het echt niet kunnen. Ik bedoel Webber is in mijn ogen is webber toch wat beter.
ik vind het echt niet kunnen. Als Vettel veel beter was ok kan ik er een beetje inkomen. maar dat is dus echt niet het geval. Mark webber kan rijden en die mensen die eerst zeiden vettel gaat hem eruit rijden piepen nu ook wel anders.
Posts: 10.412
zie hem toch voor 2011 bij renault of ander team in stappen. en zou hem groot gelijk geven.. dit verdiend hij gewoon niet! hij is beter dan vettel...
Posts: 1.745
Dat hebben we vorig jaar gezien ja. Aan het einde van dit jaar staat Vettel weer boven Webber, ga daar maar van uit.
Posts: 2.181
Swearengen@
Het zou best kunnen,ze kunnen ervoor zorgen dat webber achter vettel terecht komt,maar zou heel stiekem zijn want iedereen kijkt nu naar het team.
Posts: 666
Webber wat een koning ben je toch! Gewoon recht voor zijn raap geeft Horner wat om na te denken:) Hulde voor deze vent.
Posts: 219
Ben benieuwd of Dhr Horner er ook echt over na gaat denken en niet weer met een slap persbericht gaat komen...
Posts: 2.181
Ik ben benieuwd naar wat zij de komende tijden zullen gaan doen.
Posts: 666
Webber wat een koning ben je toch! Geeft Horner weer iets om over na te denken. Hulde voor deze vent.
Posts: 7.033
Geweldig voor Webber dit. Mijn respect voor Webber is sterk toegenomen, vond het belachelijk dat Redbull die nieuwe vleugel van zijn auto afhaalde.
Posts: 2.181
Hij laat zijn sterk kant zien;)
Posts: 770
ik mag die vent wel...
Posts: 405
Het gekste vind ik eigelijk nog wel dat een team met zoveel personeel en de fabriek zo enorm dichtbij slechts 2 vleugels heeft. Webber kan hier niet veel aan doen, maar snoert hier op een fantastische manier de mond van het F1 team Red Bull. Eerst winnen, daarna je verhaal doen. En zo moet het!
Posts: 11.414
Het kost echt een hele hoop tijd om zo\'n vleugel te fabriceren.
Het stomme is gewoon dat ze die vleugel totaal niet nodig hadden. Ze waren bijna een seconde per ronde sneller dan iedereen. Waarom dan de coureurs niet gewoon met hun eigen auto (en onderdelen) door laten rijden?
Zo creer je nodeloos spanning in het team en daar wordt het hele team uiteindelijk de dupe van. Kijk ook naar dat trucje wat ze Webber probeerden te flikken in Turkije. Dat creert ook een gevaarlijk situatie waar Vettel weet dat hij 1 poging heeft om Webber in te halen en Webber niet verteld is dat hij genaaid gaat worden en gewoon instinctief de aanval blokkeerde.
Ze hadden in Turkije en hier een 1-2 kunnen scoren. Dan had Vettel (en het team) heel wat meer punten gehad dan hij nu heeft.
Posts: 405
Klopt, een vleugen produceren kost inderdaad geld. Juist daarom is de vleugen niet enkel voor de GP op Silverstone. Financieel maakt het niets uit of je er nu 2 of 8 maakt. Je maakt ze uiteindelijk toch.
Posts: 11.414
Het kost tijd. Die dingen worden met de hand gemaakt en dat is een zeer tijdrovend werkje.
Posts: 562
Het slechtste vindt ik dat ze altijd riepen dat zoals als bij McLaren nooit zou voorkomen bij hun, maar kijk nu dan, zodra de rijders allebei goed zijn en Webber eigenlijk zelfs beter rijdt (en ook wat meer geluk heeft) dan Vettel, kiezen ze toch voor Vettel. Dat hoefden ze eerst niet omdat Vettel toen net de bovenhand had. Nu komen ook hier de eerste barsten tevoorschijn!
Posts: 3.471
Ik hoop echt zwaar dat Vettel nog meer pech krijgt. Ook deze race hoopte ik op een probleem of een crash... Bij de start stond ik al te juichen!:P Vettel begint irritant te worden met dat vingertje en zijn kleuterachtige geschreeuw net na een Pole Position of overwinning. Ik hoop dat Webber dit jaar het kampioenschap binnenhaald, want Vettel gun ik het gewoon niet. Zijn tijd komt nog wel;) (ja, ik ben gefrustreerd over de race van Alonso, maar dat heeft niks met mijn reactie hier te maken)
Posts: 1.652
Kijk volgende keer is goed naar het handje van Alonso. En dan heb ik het nog niet eens over 4/5 jaar geleden dat die als een irritant konijn op de auto ging zitten als die had gewonnen.
Posts: 739
Spot on Schumi...
Posts: 1.745
Waarom wordt je geen fan van Webber? Alonso bakt er toch niets van...
Posts: 2.181
haha.
Posts: 3.987
Wat is er nou mis met lucious lizz????
Met een door Vettel afgekeurd chassis, iedereen het snot voor de ogen rijden, hahahahaha.
In voetbal hopen mensen op iets dat fairplay heet en dat wordt nagestreeft door de FIFA, wanneer grijpt de FIA in?
Is geen Fairplay zeg maar bij het team van de rode stier.
Horner probeert webber in de barichello rol te krijgen voor de heer Vettel, maar de aussie doet precies wat barichello nooit lukte bij ferrari, oerend hard gasgeven, zoveel dat Vettel geen deuk meer in een pak boter lijkt te kunnen rijden
Posts: 10.412
ik vond het gewoon te gek! met afgedankte frame van je team genoot gewoon de 1e plaats halen. haha dit was voor mij de race van het jaar! trap die kleuter gewoon in de hoek...:P
Posts: 2.181
Het is ongelofelijk wat webber vandaag liet zien,wat een pace:)
Posts: 770
@MacGyver: niets aan toe te voegen... hehe
Posts: 2.181
De belden spreken voor zich.
Posts: 10.089
wat een kinderachtig kereltje die Webber, hij was togh zo volwassen???
nouja ga maar weg, zijn genoeg die zen plek willen innemen
Posts: 7.177
kinderachtig? Het is kinderachtig dat ze vettel als eerste rijder neerzetten. Terwijl webber het in mijn ogen beter doet. dat is kinderachtig. en als je passie hebt voor racen wil je alles doen om te winnen en eerlijke race hebben
Posts: 2.181
Raikkonen zeker;) he..
Posts: 10.089
jermain
meer dan logisch, in webber zit niet veel toekomst meer, zonder dat akkefietje had Vettel gewoon gewonnen...
ik weet wel zeker dat binnen 4maand 1 van die 2 weg wil bij redbull, vanwege ruzie, want vettel is nog jong en gretig, en webber is arrogant onsportief en neit de gezelligste thuis, wel grappig dat die laastst zen mening uitte over Mclaren Duo, want ik zie veel eerder deze 2 uitelkaar gaan, dan die 2 Mclarenrijders
daarnaast gunnen webber en vettel elkaar ook niks, webber had al moeite met Vettel felicitere afgelope races, 100% terecht dat die dan die vleugel niet teruggeeft
Posts: 7.177
Ja tuurlijk heel makkelijk te zeggen achteraf dat weet je niet eens. Dus ga ook niet doen alsof je het weet.
Daarnaast als je vettel fan ben best of Webber niet mag best. Maar open dan tenminste je ogen!
Posts: 7.033
@Raikkonen-FAN
Dat Vettel en Webber elkaar steeds minder gaan gunnen: Rara hoe zou dat nou komen? Hoe zou jij het vinden als jou nieuwe voorvleugel wordt afgepakt en op Vettel zijn auto wordt gezet terwijl Vettel al een nieuwe had gekregen?
Posts: 7.033
maar ach, het zou mij een zorg wezen allemaal, heerlijk die onrust bij Redbull! Voor lewis en Jenson kan het alleen maar een voordeel zijn.
Posts: 412
Weetje wat pas kinderachtig is die kleuterbaby Vettel met zijn vingertjes zwaaien naar de zon... En nog kinderachtiger is Dhr. Horner met zijn knikkende beentjes en voortrekkerig gedrag. Ze konen bij Vetbull beter een kleuterschool beginnen met Dhr. Horner als kleuter leraar en Vettel als kleuter.
Posts: 1.745
Jermaine denkt ook dat Massa beter is dan Alonso en Raikkonen, dus tja...
Posts: 770
ben ook benieuwd naar de reactie van -Baron- ...
Posts: 85
Verdiend resultaat voor Webber! Oplossing is contract ontbreken tekenen bij Renault naast Kubicka, Raikkonen bij Red Bull naast Vettel, lijkt me een mooie line up voor 2011.
Posts: 10.412
zoiets zie ik idd gebeuren.
Posts: 2.712
Goedzo Webber, een dikke vinger naar het team!
Posts: 9
Totaal geen teamspeler hij is enkel met zichzelf bezig, egoitisch ventje. Dat hij het dan aftrapt he, er zijn er genoeg die zijn plaats willen innemen.
Posts: 175
Ik geef Webber volkomen gelijk in zijn uitspraken. Zeker na de wedstrijd.. Heerlijk zijn reactie:\"Not bad for a second driver\". En vervolgens gewoon in de media laten optekenen dat je het er gewoon niet mee eens bent op een correcte manier. Hulde voor Webber.. het gehele weekend! Van mij mag Webber het dit jaar compleet afmaken.. Laten we beginnen Vettel eens flink de oren te wassen zoals vandaag.:P Vettel begint echt een \"mannetje\" te worden.. Laat hem eerst eens zorgen dat hij het \"speelse\" kwijt raakt alvorens zichzelf een super ster te waand. Natuurlijk is Vettel snel.. Alleen op deze manier word hij nooit wereldkampioen. Bovendien had Vettel nee moeten zeggen tegen die voorvleugel, want zeg nou zelf.. wat heeft dat ding gebracht? 1 tiende?
@ Mark webber: Lever je contract voor volgend jaar in en teken bij Renault.
Ciao, Chelios (Die Webber en Kubica als team wel ziet zitten).
Posts: 9.253
Ik snap de beslissing van het team met het oog op het kampioenschap. Heb daarentegen ook heel veel respect voor de reactie van Webber.
Maar Vettel is de kopman van Red Bull, punt uit. Komt uit het opleidingsprogramma en verkoopt meer blikjes. Het team moet toch volwassen worden? Daar hoort ook bij een keuze maken en daarbij blijven.
Posts: 1.745
\"verkoopt meer blikjes\" :)
Posts: 3.987
Webber niet de gezelligste thuis?
Ben jij niet bekend met aussies?
ik heb liever 10 webbers in huis dan verwende jongetjes als vettel
gewoon volwassen man, die Webber.
En ja, zijn sarcastische opmerking \"niet slecht voor een 2e coureur\" is wel te begrijpen als je zoveel shit over je heen krijgt als deze man heeft gehad na turkije....
Als Vettel Webber niet van zijn overwinning had berooft in turkije dan had hij nu het WK geleid en niet Hamilton....
dus.....
Als het aan het eind van het jaar maar niet het Webber zijn titel kost.....
Posts: 51
Webber vriend je zegt wat je denkt en je doet wat je zegt.
Ik mag je wel als racecoureur en vind dat je helemaal gelijk hebt met deze uitspraak.
Alleen wees alert want senna is uit de auto gezet jou kan dit zeker ook overkomen.
En voor 2011 kimi raikkonen vervangt mark webber daar ben ik al een half jaar van overtuigd.
En wat mij opvalt is dat het hele formule1 circus het altijd maar over die rauwe snelheid van kimi raikkonen heeft.
De een naar de andere krant f1-nieuws sites hebben het over kimi raikkonen de man is al tijden uit de formule1.
Ik zeg kimi raikkonen in de redbull naast vettel.
een vettel fan.
Posts: 361
Wat zouden ze met Raikkonen naast Vettel opschieten volgend jaar?
Kimi laat zich (terecht) ook niet degraderen tot 2e coureur.
Ik geloof niet in een terugkeer van Raikkonen.
Hij zit lekker op zijn plek in de WRC, en alle goede stoeltjes zijn in principe bezet voor volgend seizoen.
Posts: 830
Webber heeft dit weekend heel veel respect bij me gewonnen, en die vettel / Horner een heleboel verloren!
Posts: 1.745
Daar zullen ze mee zitten
Posts: 48
Ik denk niet dat het verstandig is geweest van Webber om het team zo zwart te maken. Hiermee maakt hij zichzelf niet populair binnen het team.
Posts: 10.412
de man zal vast al andere plannen hebben voor volgend jaar...
Posts: 33
Het lijkt een luxe-probleem voor RBR : De op afstand - snelste wagen van het seizoen en twee coureurs, die beiden voor het kampioenschap 2010-2011 kunnen gaan. Maar feitelijk dreigt RBR het slachtoffer van haar eigen succes te worden.
Immers, enerzijds beschikt RBR over Webber - de ervaren, stabiele kracht, die aan het naderende einde van zijn loopbaan, tamelijk onverwacht, nog volwaardige kampioenseigenschappen lijkt te bezitten.
En anderzijds is daar Vettel, de jonge hond, die weliswaar nog een wereld aan continuïteit heeft te winnen, maar nu al - door ieder topteam, (terecht) als de mogelijke opvolger van Schumacher wordt gezien, dus ook door ieder topteam wordt begeerd.
Bevoordeel je in deze onmogelijke situatie Vettel, dan word je als teamleiding door het grote publiek ongenadig afgeschoten.
Maar bevoordeel je Webber, dan weet je als team RBR zeker, dat Vettel aan het eind van het seizoen, naar een ander raceteam (de concurrent) overstapt, waardoor een ander topteam het personele voordeel zal smaken van het mogelijke supertalent Vettel en de eigen kampioenschapaspiraties op sterk water gezet kunnen worden.
De conclusie zal dus moeten luiden, dat RBR geen andere keuze heeft, dan om - in voorkomende gevallen - Vettel te bevoordelen boven Webber, waardoor, als wrang bijproduct, de onderlinge verhoudingen binnen het team, mogelijk onherstelbaar lijken te worden beschadigd en het kampioenschap daardoor in laatste instantie mogelijk zelfs regelrecht in gevaar zal kunnen worden gebracht.
Ikzelf zie Vettel overigens vroeger of later (eerder vroeger dan later) overstappen naar het Mercedes team, teneinde daar verder door Schumacher klaar te worden gestoomd, om uiteindelijk (mogelijk) toe te kunnen treden tot het selecte gezelschap van de buitencategorie Formule 1 kampioenen.
Een gezelschap, waarvan ook Schumacher ontegenzeglijk deel uitmaakt, maar daar zal weinig verschil van mening over (kunnen) bestaan.
Posts: 1.745
Helemaal mee eens. Goed stuk!
Posts: 3.091
Tja, waar stond Red Bull met de geweldige Webber voordat Vettel kwam? En waar staan ze nu?..
Vettel is de toekomst, Webber kan alleen hard rijden met de beste auto van het veld en als hij op kop ligt. Zo niet dan probeert hij vriend en vijand van de baan te beuken. Australië is daar een mooi voorbeeld van.
Hamilton en McLaren gaan dit jaar wereldkampioen worden, mede mogelijk gemaakt door Webber. Ik denk dat het tijd wordt voor Witmarsh om Webber geld toe te schuiven. Webber verricht zoveel goed werk voor McLaren, daar moet hij toch een keer voor beloond worden.
Posts: 2.885
Ja, Vettel heeft de Red Bull in zijn uppie een halve seconde sneller gemaakt, net als Alonso met de McLaren.
Laat me niet lachen...
Posts: 3.091
Wil je beweren dat het aan Webber ligt dan?
Posts: 11.414
Nee hij wil zeggen dat het aan Newey en de rest van het ontwikkel team ligt. De coureurs bouwen namelijk geen auto\'s
Of wil je ons gaan vertellen dat Vettel eigenhandig die auto van 2009 in elkaar gezet heeft en zo snel gemaakt heeft voordat hij er nog maar een ronde in had gereden?
Vettel stapt gewoon in de auto die hij krijgt. Webber ook.
De realiteit is dan dat ze niet veel voor elkaar onderdoen. Dat Vettel veel schade rijdt en dat Webber soms benadeeld wordt door het team. Dat balanceert mekaar dan weer uit en dan staan ze qua punten dus redelijk gelijk. Dat was in 2009 al zo en dit seizoen weer.
Posts: 3.091
Ah, dus Vettel rijd zelf z´n schade en bij Raikkonen was het gewoon een brakke Ferrari in 2008 (ook al ging die van Massa bijna niet kapot). En Hamilton rijd z\'n auto dan zeker ook stuk aangezien hij al meerdere keren problemen heeft gekend en Button bijna niet.
Posts: 3.091
En ik weet ook wel dat het grootste gedeelte van de snelheid van de Red Bull uit het brein van Newey en de engineers komt maar die hebben nog altijd feed-back nodig. Newey zit al sinds 2007 bij Red Bull maar dat worp z\'n vruchten pas af in 2009. Daarvoor werd Super Webber nog gewoon voorbij gekart door het zuster team, en wie zat daar ook alweer in in 2008?!?
Posts: 739
Wat een ongelovelijk slecht weekend (alweer) van Horner en de rest van de teamleiding. De juiste beslissing is natuurlijk om webber de vleugel te laten houden in dit stadium van het seizoen. Daarnaast communicatie van RB is zo ongelukkig.
Fantastische prestatie van Webber. En ik kan zijn uitspraken ook wel waarderen, maaaaaaarrrrrrrrr.....ze zijn niet handig.
Dit is de ultieme kans voor Webber om wereldkampioen te worden, maar dat kun je alleen maar als je team achter je staat. En RB bestaat niet alleen uit Horner en directie, maar voornamelijk uit veel monteurs, en bij die gasten is Vettel ontzettend populair. Dus hij kan dan wel lekker een aussie zijn en zeggen wat er op z\'n tong ligt, maar dat gaat zijn positie niet verbeteren....
Posts: 2.885
Hoewel ik ernaast zat met de snelheid van de oude auto van Vettel (GELUKKIG), had ik wel een beetje gelijk met dat tweede-coureur-verhaal, is het niet?? Ik vind het een zeer lage streek van Horner. Gewoon, allebei een vleugel. Stel nou, dat Vettel niet zijn vleugel maar zijn wagen in puin had gereden, hadden ze dan de auto van Webber aan Vettel gegeven? Gaat toch nergens over. En ik begrijp, dat er niet eens is overlegd met Webber, maar direct gehandeld.
Zeer laag, dit, van Horner en kornuiten. Blij dat Webber zijn hoofd koel houdt en wint (in de oude auto van Vettel, hoe zoet kan wraak zijn!).