user icon

Populariteit van Formule 1 in Duitsland trekt aan

  • Gepubliceerd op 31 mei 2016 16:47
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra

De Duitse zender RTL trok afgelopen weekend 5,81 miljoen kijkers voor de Grand Prix van Monaco. Dat zijn de beste kijkcijfers voor een Formule 1-race in Duitsland in drie jaar tijd, bericht Bild. De populariteit van de Formule 1 in Duitsland trekt weer wat aan.

Oud-coureur Christian Danner: "De Formule 1 biedt ook weer genoeg om van te smullen. De twee Mercedes-coureurs die elkaar van de baan rijden, Max Verstappen die wint op zijn achttiende, ga zo maar door. Het Duitse publiek beloont de sport daar nu voor." Marc Surer voegt toe: "De fans zien in dat Mercedes nu meer tegenstand krijgt."

De stijgende aandacht voor Formule 1 in Duitsland is goed nieuws voor de organisatie van de Duitse Grand Prix. Promotor Georg Seiler: "Van mij mag de chaos in de top nog wel even aanhouden. Nu alleen nog een overwinning voor Sebastian Vettel en we kunnen ons opmaken voor een opwindende race op de Hockenheimring in juli."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Gelukkig vandaag 2 kaartjes gekocht voor de Grand Prix op Hockenheim :)
    Relatief gezien een goedkopere race om te bezoeken.

    • + 1
    • 31 mei 2016 - 16:48
    • dpj

      Posts: 18

      Vandaag pas? Ik heb ze al een paar maanden thuis liggen! Waar zit je? Wij op F (even uit m'n hoofd) opkomen rechte stuk. Zo onwijs veel zin in!

      • + 2
      • 31 mei 2016 - 16:55
    • The1Dijk

      Posts: 400

      Ik heb ze ook al een paar maanden in huis. Ik zit op E. :)

      • + 1
      • 31 mei 2016 - 18:11
    • Bjorn K

      Posts: 10

      Wij zitten ook in vak E bij het opkomen rechte stuk

      • + 0
      • 31 mei 2016 - 18:14
    • Ik zit op tribune 12!

      • + 0
      • 31 mei 2016 - 21:25
    • Wablief

      Posts: 485

      Ik zit op C

      • + 0
      • 31 mei 2016 - 21:39
    • Tifoso

      Posts: 2.866

      Ik zit thuis op de bank :)

      • + 0
      • 1 jun 2016 - 08:07
    • Innentribune A
      Ik wil niet teveel geld uitgeven aan de kaarten dit jaar ivm verhuisplannen volgend jaar. Maar had wel bedacht dat als ik er nog een keer naartoe wil zonder dat die auto's zijn uitgerust met een halo het dit jaar moet zijn.

      • + 0
      • 1 jun 2016 - 10:38
  • rossifan

    Posts: 166

    Hoe zit het met de kijkers van de rest van Europa?

    • + 0
    • 31 mei 2016 - 17:08
    • 33VES33

      Posts: 68

      In Nederland hebben we er 1 één week tijd 17 miljoen nieuwe F1 kenners bij:). Heb me maar eens hier aangemeld. Hopelijk niet al teveel trollen hier...

      • + 5
      • 31 mei 2016 - 17:11
    • @33veS33 Ten eerste welkom. Ten tweede, in een week 17 miljoen nieuwe F1 kenners? Sorry hoor maar in een week tijd ken je de sport niet.

      • + 0
      • 31 mei 2016 - 19:15
    • Stitch

      Posts: 5.222

      ik denk dat 33VES33 dit niet zo serieus bedoelde. Meer in de trant dat we bij het voetbal 17 miljoen bondscoaches hebben. Ten minste dat gok ik zo ;-)

      • + 3
      • 31 mei 2016 - 23:27
  • Het is tot nu toe ook "gewoon" simpelweg een geweldig F1 seizoen!

    • + 3
    • 31 mei 2016 - 17:20
    • Moos

      Posts: 444

      Mwa, pas twee races met strijd om de eerste plek en 1 race met een gevecht om pole. Ik ga dit seizoen nog lang niet als geweldig betitelen. Het is beter dan de afgelopen 2 jaar maar de titelstrijd is nog steeds een onderonsje bij Mercedes.

      • + 0
      • 31 mei 2016 - 23:20
    • Stitch

      Posts: 5.222

      Ik vind dit seizoen tot nu toe geweldig spannend. Ook al is het niet elke wedstrijd om de 1e plek geweest, maar wel enerverend omdat de rest van het veld zo kort op elkaar zit.

      • + 1
      • 31 mei 2016 - 23:29
  • Eindelijk, gezien het aantal Duitsers die op de grid staan... zouden wij zoveel Belgen hebben was gans het land in de band van F1 van s'morgens tot s'avonds

    • + 0
    • 31 mei 2016 - 18:23
    • ToTheMax

      Posts: 425

      met een halve belg/nederlander zij we hier al gek aan het worden

      • + 0
      • 31 mei 2016 - 23:31
  • TOP , en ik weet waarom. gaa geen duitse vlieg kwaad doen.

    • + 0
    • 31 mei 2016 - 18:54
  • Brendon1

    Posts: 23

    Jammer dat het op Hockenheim is.
    De Nurburgring is stukken beter, ben 1x op Hockenheim geweest, was meteen de laatste keer.
    Ik vrees voor onze oosterburen, dat Vettel nicht Siegen wird am Hockenheimring.

    • + 0
    • 31 mei 2016 - 18:58
    • Vond Hockenheim juist een van de betere ervaringen. We zaten in de bocht bij opkomen rechte stuk. goed zicht op een groot stuk baan, na afloop over het circuit lopen, bovenaan de tribune een vreetkraampje, veel stands van de teams waar je goed bij kon. Wat wil je nog meer?

      • + 1
      • 31 mei 2016 - 20:49
    • Moos

      Posts: 444

      Een rondje over de oude ring lopen is ook een aanrader!

      • + 0
      • 31 mei 2016 - 23:22
  • Of die kijkcijfers zijn gewoon Hollanders die geen ziggo hebben ...

    • + 4
    • 31 mei 2016 - 19:12
    • JV

      Posts: 2.045

      Als je geen ziggo hebt ga je toch zeker geen rtl kijken.
      Dan liever een streampje.

      • + 0
      • 31 mei 2016 - 21:43
  • Japiooo

    Posts: 413

    Zou de populariteit zich ook vertalen naar meer verkochte kaartjes voor de GP?
    Persoonlijk ga ik liever naar de Motogp, is veel spectaculairder.

    • + 0
    • 31 mei 2016 - 22:48
  • JV fan

    Posts: 2.060

    Logisch tot nu toe is dit seizoen een erg goede :) , heb geen slechte race gezien

    • + 2
    • 31 mei 2016 - 23:12
    • Moos

      Posts: 444

      Sochi was toch slaapverwekkend joh. Leuke start maar verder gebeurde er niets meer.

      • + 0
      • 31 mei 2016 - 23:23
  • mediF1

    Posts: 2.803

    Misschien dat ze denken dat Nederland een deelstaat is en Max een Duitser is.

    • + 1
    • 31 mei 2016 - 23:48
  • Weet iemand wat een leuke tribune is op hockenheim.
    Zit na te denken om de F1 race in Hockenheim te bezoeken voor de eerste keer.
    En hoe zit het met parkeren en de bereikbaarheid is dat vergelijkbaar net zoals in Spa.

    • + 0
    • 1 jun 2016 - 17:15
    • mediF1

      Posts: 2.803

      zorg er in ieder geval voor dat je onder een afdak zit anders wordt het nat worden of verbranden . Heb zelf ook al eens op de Mercedes tribune gezeten maar die is wel prijzig . Nord tribune B is ook wel een leuke plek om te zitten kan je behoorlijk veel zien. weet helaas niet hoe het met de kaartverkoop zit maar ik denk dat er al veel vergeven is.En als je kiest voor een sta-plaats meen dan geen stoeltje mee want dan kom je er of niet in of je kunt het stoeltje op de berg gooien bij de andere die er dan al liggen.

      • + 0
      • 12 jun 2016 - 04:01

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.180
  • Podiums 43
  • Grand Prix 120
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar