Mark Webber niet blij over verdeling van voorvleugels
- Gepubliceerd op 10 jul 2010 15:55
-
21
- Door: Robin Smeets
Sebastian Vettel beschadigde zijn voorvleugel vanochtend in de derde training en daarna besloot het team, gezien de stand in het kampioenschap, de andere nieuwe vleugel op de auto van Vettel te schroeven. Webber moest blijven rijden met de oude versie van de voorvleugel. Op de vraag hoe Webber zich voelde bijde situatie rond de vleugels, antwoordde een duidelijk niet blije Webber: "Ik denk dat het team tevreden is met het resultaat van vandaag."
"Verder had misschien beter derde op de grid kunnen staan, want nu vertrek ik vanaf de vuile kant van het circuit. Misschien dat Fernando met me van plaats wil ruilen", vertelde Webber verder over zijn kwalificatie.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.791 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 962
Tsja, toch weer een voorbeeld van hoe Vettel daar voorgetrokken wordt vind ik. Ik bedoel hij staat hoger in het kampioenschap maar HIJ is degene met de beschadigde voorvleugel, niet Webber. Stel dat men in Monaco tegen Massa had gezegd van \"ja, Alonso heeft zijn wagen de muur in gereden en die is niet te repareren voor de kwalificatie. Jij rijdt dus geen kwalificatie want Alonso staat hoger\". Beetje raar.
Posts: 33
En Horner maar praten over spanningen tussen Hamilton en Button.., volgens mij kan hij zich beter hier op concentreren want Webber is terecht niet blij!
Posts: 7.033
haha idd, volgens mij kan ie zich beter zorgen maken over zijn eigen team want daar komen denk ik veel eerder spanningen!
Posts: 12
haha
Idd Dit is nu precies wat ik bedoelde met men vorige stuk. Laten ze bij Redbull maar eerst eens zelf hun interne zaken. Als het gaat om coureurs oplossen en beide coureurs gelijke behandeling geven in plaats van over Mclaren dingen roepen, die ze zelf niet goed voor elkaar hebben. Ze kunnen juist van Mclaren als het gaat om goede interne samenwerking nog veel van opsteken.
Posts: 2.181
Horner: Ik weet dat Mercedes GP Sebastian wil hebben, Ferrari ook en McLaren ziet het eveneens wel zitten. Daarom willen we hem voor lange termijn vast leggen. Sebastian is de toekomst.
Dit was zo\'n beetje de boodschap voor Webber??
Posts: 149
Begrijp mij niet verkeerd want ik ben toch echt een Red Bull fan, maar wat is dit een \'\'Bull-shit\'\'. Webber verdient die vleugel! Degene die tweede staat in het kampioenschap (van een team) die verdient in mijn ogen net extra hard die vleugel omdat die persoon (in dit geval Webber) meer punten moet inhalen!
Posts: 1.650
Tja in zo\'n gevallen moet men keuzes maken en diegene die uit de boot valt zal het nooit leuk vinden. Bij Redbull is het natuurlijk moeilijk om te kiezen, zeker als je weet hoe Webber heeft gewerkt maar teamstrategie is iets waarvoor je teambazen hebt aangenomen.
Bij Ferrari zou die besliising makkelijker zijn omdat Massa nu toch echt wel tot tweede coureur is gereden door Fernando.
Posts: 180
Twee nieuwe voorvleugels en niet één voor Webber??? Dus biede voor Vettel.
off topic: wel knap van Webber dat hij zo kort achter Vettel zit met een \"mindere\" voorvleugel EN het afgedankte chassis van Vettel. chapeau!
Posts: 10.412
juist zo wast hij die kabouter met de vinger zijn oortjes... primma gedaan!
Posts: 2.181
Wat heeft iedereen tegen die ene vingen :D:D
Posts: 11.414
Tsja, het zit Webber niet mee de laatste tijd.
Het is natuurlijk wel lullig dat ze zijn vleugel op het allerlaatste moment nog afpakken. Daar heeft hij het hele weekend mee gewerkt om de setup goed af te stellen en dan kan hij ineens weer opnieuw beginnen.
Aan de andere kant, hij heeft met de vorige race veel punten verloren op Vettel en dit weekend is Vettel ook gewoon het hele weekend sneller geweest. Op zich ook wel weer begrijpelijk dat ze Vettel dan de beste auto geven.
Posts: 116
Jammer dat er voor een voorvleugelwissel geen 1 plaats straf bestaat. Dan kon Webber een gloednieuwe uit de fabriek krijgen en begint hij op de schone kant.
Posts: 10.089
HuilBaby Webber !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Posts: 1.481
Horner denk waarschijnlijk dat het McLewis ook zo gaat (is niet zo, misschien met Heikki wel maar nu niet meer), maar hij moet eerst even bij zijn eigen team kijken want daar is hat ook niet 100%, sterker nog, het is niet eens 50%.
Posts: 1.745
Webber moet zijn plaats weten. Achter Vettel!
Posts: 2.181
Ik dacht zelfs dat hij al door had na de laatste berichten van Horner over vettel dat hij de toekomst was.!!!
Posts: 343
Niet om het 1 of ander, maar ik zou ook al mijn geld op Vettel zetten...hij heeft de toekomst, toch?
En inderdaad, ik ben geen fan van dat vingertje...bah.
Maar ja, hij\'s bloedsnel en bij vlagen perfect.
Posts: 3.091
Het is heel simpel.
Vettel gaat sneller in de trainingen en Vettel heeft meer punten in het kampioenschap. Bij McLaren of Ferrari hadden ze de vleugel ook aan Hamilton of Alonso gegeven.
Posts: 405
Twee vleugels terwijl de fabriek op ongeveer 35 minuten afstand ligt?
Posts: 3.091
Zo\'n vleugel hebben ze ook in 5 minuten klaar. Gewoon even de machines aan en hopla, weer een F1 auto van de band...
Posts: 61
Hahahaha wat praat jij jezelf tegen man, ongelofelijk !!