user icon


Sainz rijdt met oude chassis Verstappen in Barcelona

  • Gepubliceerd op 15 mei 2016 13:41
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Opvallend nieuws vanuit Scuderia Toro Rosso. Na de ruil tussen Max Verstappen en Daniil Kvyat heeft Carlos Sainz het chassis van de Nederlander, dat identiek is aan zijn eigen, overgenomen. Dat meldt het Spaanse AS.

Met het oude chassis van Verstappen zou Sainz een hoger rendement moeten kunnen halen en zijn nieuwe status als eerste coureur van Toro Rosso moeten kunnen bevestigen. Die status was volgens AS eerder in handen van Verstappen. Naar verluidt kreeg hij meer aandacht van het team.

Door de nieuwe chassisverdeling moet Kvyat het vanaf Barcelona dus doen met het chassis dat Sainz eerder dit jaar gebruikte. 


Reacties (22)

Login om te reageren
  • scheffers

    Posts: 160

    vreemde zaken daar binnen dat team..

    • + 2
    • 15 mei 2016 - 13:53
    • Trulla

      Posts: 1.239

      Dat valt ook wel mee. Ik denk dat iedere coureur in dit geval wil weten of het sneller zijn van je ex teamgenoot wellicht te maken heeft met het chassis. Ik denk niet dat dat het geval zal zijn geweest, maar geen enkele coureur zou deze kans niet aanpakken.

      Het heeft hem wellicht wel vertrouwen gegeven, al is het alleen maar in zijn hoofd. Realiteit is dat hij vandaag de beste klassering ooit in zijn F1 carriere gereden. Gezien Verstappen zijn prestaties vandaag, laten ook wel zien dat Carlos wellicht beter is in het gehele veld dan gemiddeld, Max is buitencategorie en hij kon daar soms mee wedijveren.

      • + 3
      • 15 mei 2016 - 16:32
    • MightyMax

      Posts: 796

      Ik vind het ook een raar verhaal. Mede gelet op het ontslag van de oud-engineer van Max lijkt het er bijna op of ze daar intern "vuil spel" hebben vermoed.

      • + 0
      • 15 mei 2016 - 18:44
    • Edward M

      Posts: 714

      Volgens mij had max nog klachten dat het naar links trok op het rechte eind.
      Moet wel toegeven dat hij wel kan starten maar dan is het snel klaar

      • + 0
      • 15 mei 2016 - 19:46
    • Stitch

      Posts: 4.439

      Logisch, die auto is door Max afgesteld. echter nu Max weg is word de set-up niet meer "doorontwikkeld" en zal dus na een paar races Carlos weer terugzakken naar de eigen positie ;-)

      • + 1
      • 15 mei 2016 - 22:43
  • haha als dit waar is dan zeker opvallend nieuws. TR werkt trouwens niet met een 1e of 2 coureur voor zover ik weet.

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 13:53
  • Egodingetje...

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 13:54
    • andrik

      Posts: 40

      Ik denk ook een psychologisch dingetje. Misschien geeft het Sainz meer zelfvertrouwen.

      • + 1
      • 15 mei 2016 - 21:11
  • Vreemd..

    • + 1
    • 15 mei 2016 - 13:59
  • Lijkt me toch niet echt waar! Leuk verhaal, maar geloof niet dat daarom Verstappen sneller was dan Sainz. Met dit verhaal proberen ze hun "eigen Sainz" tot eerste coureur te benoemen!

    • + 1
    • 15 mei 2016 - 14:00
  • Neemt hij dan ook de motor van max over? Die hoort namelijk bij de auto.. En hoe zit dat dan met de banden?

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 14:01
    • neor2

      Posts: 1.510

      De motor is niet gekoppeld aan het chassis, een chassis mag ook gewoon vervangen worden. Zo lees je elk jaar wel weer dat een coureur zicht niet happy voelt met de auto en er na 3 races een haarscheurtje in een chassis gevonden wordt.

      • + 0
      • 15 mei 2016 - 14:42
  • Lammen

    Posts: 139

    erg appart! zal wel tussen de oren zitten

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 14:27
  • Arran

    Posts: 878

    Alsof het verschil tussen de twee door het chassis kwam..
    Langzamerhand begint hij toch wel steeds vreemdere dingen uit te halen om te tonen dat hij in zijn ogen net zo goed is als Max, en in daardoor met deze aantoont hij totaal niet uit het zelfde hout is gesneden

    • + 3
    • 15 mei 2016 - 14:42
  • Dikkedop

    Posts: 671

    Erg vaag, je gaat niet 1 driver een betere chassis geven...

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 16:12
  • PKracing

    Posts: 526

    Boeien....Max for president

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 16:22
  • Belediging voor de auto van Max en Sainz kan dat niet managen, want hij heeft nu al straf i.v.m pitlane speeding, ha, ha, ha

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 16:31
  • Chimo

    Posts: 95

    Kan me moeilijk voorstellen dat dat waar is. Maar dat zou toch wel erg zijn eigenlijk

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 16:36
  • Dat was nu zeker de oorzaak van het slechte presteren van Sainz,houd dat gezeik dan nooit op !!!

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 20:04
  • CTRA

    Posts: 2.703

    Onzin verhaal.

    Sainz heeft wel een nieuw chassis, maar Kvyat heeft de oude van Max.

    Sainz had eerst de STR11-02,maar heeft nu STR11-03
    Kvyat heeft STR11-01 die Max had

    Is gewoon terug te vinden.

    • + 4
    • 16 mei 2016 - 01:51
  • M Benz

    Posts: 1.150

    Dit komt zeker uit de koker van Marca, gevoed door Sainz sr.......

    • + 0
    • 16 mei 2016 - 09:38
  • pierre2016

    Posts: 1

    heeft maar 1 reden , het chassis waar Max de vorige race mee reed heeft een nieuwe motor , Carlos zijn auto heeft een motor die al 4 races oud is ,

    • + 0
    • 17 mei 2016 - 10:47

Gerelateerd nieuws



FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (21)
  • Geb. plaats Hasselt, Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar