user icon

Van der Garde verwacht Max dit jaar op het podium

  • Gepubliceerd op 09 mei 2016 11:32
  • comments 36
  • Door: Rob Veenstra

Door de overstap van Max Verstappen naar Red Bull Racing heeft Nederland plotseling een coureur bij een van de topteams. Dat opent perspectieven richting de toekomst, zeker gezien het tot en met 2019 doorlopende contract van het grote talent. Giedo van der Garde ziet Verstappen dit jaar al op het podium belanden.

"Voor een coureur is het niet makkelijk halverwege het seizoen van team te wisselen", aldus Van der Garde in De Telegraaf. "Ik denk dat er best wel wat overeenkomsten tussen de auto's van beide teams bestaan. Het is niet voor niets dat Red Bull en Toro Rosso tot op zekere hoogte samenwerken."

"Maar er zijn aan de andere kant grote verschillen qua elektronica en bijvoorbeeld alle functies op het stuur. Daarnaast krijgt Max ineens te maken met een andere engineer, ook dat vergt aanpassingsvermogen. Oftewel, het is een moeilijke opgave, maar tegelijkertijd een megamooie uitdaging."

"Natuurlijk brengt deze overstap ook risico's met zich mee, maar daar moeten we niet te moeilijk over doen. Als je een kans als deze krijgt, moet je hem blind grijpen. Zeker als je zoveel talent hebt als Max Verstappen. Ja, die podiumplaatsen komen er dit seizoen zeker aan."

Reacties (36)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.514

    Een podium zit er dik in. Zeker als alles net zo lekker meezit als vorig jaar in Hongarije of de USA. Dat zal dit jaar toch wel minimaal 1 keer gebeuren?

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 11:37
    • Zeker Wibi, RedBull ziet er daarnaast ook sneller en beter uit dan vorig jaar, plus vanaf Canada krijgen ze een update van de motor. Het lijkt mij dat ze daardoor samen met Ferrari kunnen vechten om de podiumplaatsen. Al denk ik dat in eerste instantie Ric de snellere zal zijn, omdat hij de wagen en het team al door en door kent.

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 13:11
    • Podium voor Max moet dit jaar wel een keertje lukken.
      Maar het zal zeker niet makkelijk zijn met 2 Merc's en 2 Fer's in principe voor hem. En nog Ricciardo die ook heel goed rijdt.
      Als die upgrade inderdaad die 35 extra pk's oplevert, dan komen ze in de buurt.
      Singapore, misschien Monaco, Hungaroring en inderdaad, met een goede strategie, Austin (volgens max zijn beste race van 2015)

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 13:58
    • Hungaroring hoe mooi zou dat zijn ! Mooi eerbetoon aan zijn Pa !

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 14:07
    • dizzy

      Posts: 1.435

      In Canada; daar heeft hij m.b.t. vorig jaar nog wat goed te maken. Kan hij gelijk Villeneuve schandnagelen.

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 14:23
  • Higgins28

    Posts: 77

    Verwacht echter dat circuits zoals Monaco Hongarije hem zoiezo liggen. Dus als hij daar vierde weet te worden op eigen kracht ben ik daar ook tevreden mee.

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 11:43
    • Kevin

      Posts: 4.948

      Monaco en Hongarije zijn circuits waar Red Bull misschien wel de beste auto zal hebben en voor de winst kan gaan. Ik houd zeker voor Monaco gewoon rekening met een overwinning van Ricciardo, en Verstappen op het podium.

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 12:26
    • Misschien nog Singapore een goede kans?

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 14:00
    • Wellicht Oostenrijk, qua aard circuit

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 14:06
  • Dale U

    Posts: 1.088

    Daar durf ik wel wat geld op te zetten, het zal per circuit verschillen hoe goed de RB is.

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 11:45
  • basgee

    Posts: 178

    Leuk al die stukjes die we al aantal keer gezien hebben

    • + 3
    • 9 mei 2016 - 11:47
    • waylon

      Posts: 2.257

      Je hoeft ze niet te lezen. Onzinnig commentaar.

      • + 2
      • 9 mei 2016 - 11:49
  • Ja zonder podium zou het wel wat sneu zijn, vermits Kvyat er al 1 heeft....
    meerdere zou ik zeggen... zal wel lukken...

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 11:48
  • Meermans

    Posts: 82

    @Waylon Geldt voor jou niet hetzelfde?

    • + 3
    • 9 mei 2016 - 11:51
  • Giedo lyrisch over podiumkansen Max

    • + 1
    • 9 mei 2016 - 11:53
  • PerryB

    Posts: 183

    Winst in Monaco

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 11:57
    • Dat zou wat zijn
      Wat was het vorig jaar, 2e in de vrij training of zo?
      Ik weet het niet meer maar max was toen snel

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 13:53
  • Alles wat Max aangaat heeft nu betrekking op RBR.
    Toch las ik net iets nieuws over een andere motor voor Toro Rosso als opvolger van de Ferrari 2015 motor.
    Het is even wennen, dat hij niet meer bij TR rijdt. :-)

    "Turun Sanomat correspondent Luis Vasconcelos reports that Toro Rosso chief Franz Tost is now pushing for a three-year Honda deal, for the period 2017-20."
    Ron Dennis wil echter het alleen recht houden op de Honda motor.

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 12:12
    • Zie dat F1Today het net ook gelezen heeft. :-)

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 12:15
    • Zie dat deze site het net ook gepubliceerd heeft heeft.

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 12:17
  • Ik hoop het en waar ik het meest op hoop, is een podium in Spa. Wisselende omstandigheden graag! :)

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 12:13
    • vitesse

      Posts: 1.524

      Stel dat hij wint ,hoe zal de Belgische mamma Kumpen dan reageren op het Wilhelmus ,Max mag uiteraard niet meezingen!

      • + 1
      • 9 mei 2016 - 12:33
    • Tja Vitesse, Jos en Sophie hebben voor Max duidelijk voor de Nederlandse nationaliteit gekozen dus ik denk niet dat het voor zijn moeder uitmaakt en dat ze alleen maar super- en supertrots zou zijn op haar zoon als hij wint (op Spa).

      • + 1
      • 9 mei 2016 - 14:21
  • als ik nog veel meer van dit soort berichten lees wordt ik een kwijlende tv f1 verslaafde nog voor de training begint hoor! jemig!
    LOL

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 13:23
  • Oei de Telegraaf, daar zijn de meningen over verdeeld :-)

    Ik volg al lange tijd de f1 en ik heb al vaak gehoord en gelezen dat de RB12 en de STR11 helemaal niet veel overeenkomsten hebben. Zijn gewoon 2 compleet verschillende auto's.

    Of zie ik het verkeerd?

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 13:46
    • vitesse

      Posts: 1.524

      Klopt ,dit mag ook volgens de regels niet ,de ontwerper van de Red Bull is Adrian Newey en die van Torro Rosso is James Key.

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 13:58
  • Er rijden standaard twee Mercedessen voor en Ferrari is ook nog altijd sneller, maar dat vergeten de mensen opeens. Max strijdt vooral voor P4 en P5. Zit het mee, pakt hij een podium.

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 13:59
    • Ben het gedeeltelijk met je eens. Op enkele circuits hebben ze wel meer kans.

      • + 0
      • 9 mei 2016 - 19:00
  • Hallo :-)

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 14:09
  • Wat Kvyat kan, kan Max ook dus best mogelijk.

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 14:16
    • speedtrap

      Posts: 12

      Nu nog zien of Kyvat kan wat Max kon...

      • + 1
      • 9 mei 2016 - 14:39
    • @Speedtrap
      Haha, ja zo kun je het ook kijken :)

      • + 0
      • 10 mei 2016 - 12:05
  • Recline

    Posts: 12

    @soccer98, joh! dat wist echt niemand!

    • + 0
    • 9 mei 2016 - 16:05

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar