user icon

Ecclestone: "Hamilton moet niet zo zeuren"

  • Gepubliceerd op 05 mei 2016 11:07
  • comments 21
  • Door: Remy Kock

Bernie Ecclestone heeft tegen regerend wereldkampioen Lewis Hamilton gezegd dat hij niet zo moet zeuren. 

Hoewel de Mercedes-coureur dit seizoen een stuk vrolijker overkwam dan vorig seizoen, refereerde Ecclestone naar een klagende Hamilton. Hij zou hebben geklaagd over beslissingen van een steward die hem herinnerden aan een steward in zijn karttijd. 

"Ik heb hem gezegd dat hij zulke oude koeien niet uit de sloot moet halen", zei Ecclestone tegen Times. "Het is niet het eind van de wereld. Hij zat trouwens ook niet te klagen toen hij aan het winnen was. Lewis moet wat dat betreft nog veel leren."

Ecclestone is nog wel erg positief over de kampioenschapsambities van de Brit. Volgens Ecclestone gaat Hamilton het wereldkampioenschap winnen. Oud-wereldkampioen Jacques Villeneuve is daar niet zo zeker van, de vorm van Rosberg is volgens de oud-coureur momenteel sterk genoeg om Hamilton voor te blijven. 

"Dit jaar ruikt Rosberg het succes meer dan Hamilton", zegt Villeneuve tegen het Russische Championat. "Ik denk dat die overwinningslust voor deze resultatenverhouding zorgt. Natuurlijk wil Hamilton wel winnen, maar het lijkt wel alsof hij succes minder belangrijk vindt als eerst."

"Hij zal vast wel weer ontwaken. Die racelust komt vast wel terug. Hij zal zo namelijk fans verliezen en dat wil hij natuurlijk niet", voegt de Canadees toe. 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Geef Hamilton gelijk, vind het ook wel goed dat Hamilton in durft te gaan tegen de 'gevestigde orde' bij de FIA. Voor een paar weken geleden kreeg Lewis het bericht dat hij niet meer mocht filmen in het paddock. Paar minuten later verscheen het alweer het nieuwe filmpje van Lewis op Snapchat in het paddock. De FIA moet niet het lulletje van de klas worden....

    • + 4
    • 5 mei 2016 - 11:31
    • Volgens mij snap jij niet helemaal dat als je meedoet aan de F1, je je dient te conformeren aan de regels van de FIA.

      Op het voetbalveld dien je ook gewoon naar de scheidsrechter te luisteren.

      • + 2
      • 5 mei 2016 - 12:01
    • @ Vax

      Waarschijnlijk omdat fotografen, filmers en tv zenders dik moeten betalen om beelden te mogen maken.

      • + 0
      • 5 mei 2016 - 12:06
    • Gard

      Posts: 863

      @NOTHINGBUTTHETRUTH:En dat doen die lieve voetballers dan ook;-)

      • + 1
      • 5 mei 2016 - 12:21
  • Mika1

    Posts: 1.510

    "Hij zal vast wel weer ontwaken. Die racelust komt vast wel terug. Hij zal zo namelijk fans verliezen en dat wil hij natuurlijk niet", voegt de Canadees toe.

    Als ik Hamilton was zou ik die fans graag verliezen, ga dan maar lekker iedere keer de winnaar van de race supporten, als je dan toch een nep fan bent.

    • + 2
    • 5 mei 2016 - 11:44
    • Zou jij fan zijn van iemand die zich geen 100% geeft voor de sport?

      • + 0
      • 5 mei 2016 - 12:10
    • Ik weet vrij zeker dat de fans hem een heel stuk minder interesseren als de bijschrijvingen op zijn bankrekening. En ik kan 'm geen ongelijk geven.

      • + 0
      • 5 mei 2016 - 23:45
  • Fijn toch dat heldere inzicht van Villeneuve toch steeds weer...
    Tot op heden zie ik de nieuwswaarde van zijn op- en aanmerkingen echt niet. Het heeft net zoveel waar als Rihanna iets over de F1 zegt...,

    • + 0
    • 5 mei 2016 - 12:05
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Tja, maar Rihanna hefet weer andere kwaliteiten ;-)

      • + 0
      • 5 mei 2016 - 15:56
    • Heb liever dat Rihanna zich met F1 gaat bemoeien. Wel met foto's erbij graag....

      • + 0
      • 5 mei 2016 - 23:46
  • waarde..

    • + 1
    • 5 mei 2016 - 12:06
  • sailor

    Posts: 10.287

    Het kampioenschap is nog lang niet beslist , Rosberg staat nu 43 punten voor op Hamilton , maar we hebben nog 17 wedstrijden voor de boeg , dus wat stelt die 43 punten dan voor.

    Als Hamilton een paar keer hard toeslaat staat het weer gelijk . het kan nog alle kanten op.
    De kans is ook nog groot dat zowel Nico als Lewis geen kampioen worden...

    • + 1
    • 5 mei 2016 - 12:21
    • Dat laatste denk ik niet, Sailor, daar zijn Ferrari en Redbull net niet sterk genoeg voor...

      • + 0
      • 5 mei 2016 - 13:29
  • louc_

    Posts: 2.280

    Die gaat nog het heel jaar zeuren.

    • + 0
    • 5 mei 2016 - 12:33
  • Cebiidae90

    Posts: 39

    Hamilton is een topper, en toppers haten verliezen. Punt. En dat siert hem wel!
    Maar het lijkt er btw ook op dat Rosberg en Hamilton toch wel weer iets beter met elkaar overweg kunnen, en dat had ik nu ook niet gedacht.
    Klasse van Lewis (en toch ook van Nico). Maar ja, jammer is wel, dat het niet spannend is welk team wint dit jaar.... :/

    • + 3
    • 5 mei 2016 - 12:49
  • Ik heb anders Schumacher niet horen zeuren toen het tegenviel in 2005 na al die jaren van dominantie. Dus ik ben het met Ecclestone eens.

    • + 0
    • 5 mei 2016 - 15:07
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Waar heb je gezeten, schumi was not amused toen het tegen zat , zoals het een groot kampioen betaamd. Geote champs gaan alleen voor p1 en als het minder gaat willen ze correctie omdat het perfectionisten zijn.

      • + 2
      • 5 mei 2016 - 15:43
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Een artikel van niks eigenlijk, sorry.
    De eikelstone waait met alle winden mee, komt helaas weinig zinnigs uit de man.
    En als er 1 was die altijd wat te klagen had was dat villeneuve wel.
    Ik vraag mj af wie villeneuve steeds om commentaar vraagd en hem verleid om steeds weer open deuren in te trappen.
    Die moet niet zeuren of het is noh niet voorbij of kan nog alle kanten op of we hebben nog 17 races of als het nico tegen gaat zitten dan..... Of lewis een paar keer wint dan ziet het er anders uit of dan is nico zenuwachtig of ......

    • + 1
    • 5 mei 2016 - 15:48
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Maar ben wel blij maar deze artikels, want dan kunnen wij weer zeuren ;-)

      • + 0
      • 5 mei 2016 - 15:49
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Hamilton moet niet zo zeuren zei Bernie anders ben ik dat straks niet meer en dat kan natuurlijk niet.

    • + 0
    • 5 mei 2016 - 18:54
  • 500PK

    Posts: 138

    Bernie heeft gewoon gelijk zoals heel vaak.

    En als iemand niet met alle winden mee waait en een eigen mening heeft is het Bernie wel.

    • + 0
    • 6 mei 2016 - 03:55

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar